جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    مقایسه دو گوشی جذاب Note 12 Pro Plus و سامسونگ گلکسی A73

    در دنیای تکنولوژی امروزی، بازار گوشی‌های هوشمند پر از انواع و اقسام دستگاه‌های مختلف است که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات متنوع خود را دارند، Note 12 Pro plus شیائومی و A73 سامسونگ دو نمونه جذاب و پرطرفدار بازار هستند که مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته اند اگر شما هم قصد خرید هر یک از این دو گوشی را دارید ولی در مورد برتری هر کدام نسبت به دیگری در بخش های متفاوت سخت افزاری، صفحه نمایش و ... با چالش رو به رو هستید در ادامه این بلاگ برای مقایسه آنها با ما همراه باشید.

    گوشی Note 12 Pro Plus، یکی از آخرین اعضای خانواده گوشی‌های هوشمند از شرکت مطرح "شیائومی" است. این گوشی از سری Note با قابلیت‌های برتر و امکانات متنوع عرضه شده است که یکی از فاکتورهای برجسته آن برخورداری از صفحه نمایش بزرگ و کیفیت تصویر بالا است و برای کاربران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به بازی‌های سنگین بسیار مناسب است.

    A73 نیز یکی از محصولات ارزشمند شرکت "سامسونگ" می‌باشد. این گوشی از نظر اندازه و قابلیت‌های متنوع با گوشی‌های پرچمدار رقبا رقابت میکند و مورد توجه کاربران حرفه‌ای و عادی قرار گرفته است. صفحه نمایش با وضوح بالا و رنگ‌های زنده که تجربه دیدن محتوا را برای کاربران به‌طور چشم‌گیری بهبود می‌بخشد یکی از ویژگی های جذاب این میان رده محسوب می شود.

    مقایسه از لحاظ طراحی بدنه

    هنگام خرید گوشی هوشمند، طراحی بدنه و کیفیت ساخت آن از جمله عوامل مهمی هستند که می‌توانند تجربه کاربری را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند، در ادامه قصد داریم دو گوشی محبوب A73 و  Note 12 Pro Plus را از لحاظ ساختار بدنه و طراحی مورد مقایسه قرار دهیم.

    A73 سامسونگ با استفاده از مواد با کیفیت و پوشش تقریبا مات از لحاظ ظاهری جلوه بسیار زیبایی در بین گوشی های میان رده سری A به خود اختصاص داده است، ترکیب گواهینامه IP68 به همراه کیفیت متریال به کار برده شده در ساخت بدنه ضامن مقاومت بسیار بالای این گوشی در برابر آسیب های احتمالی ضربه، رطوبت و... است از جمله فاکتورهای دیگری که در زمینه طراحی گلکسی A73 به چشم میخورد میتوان به مواردی همچون؛ جزیره دوربین برجسته و ساپورت 4 لنز دوربین، درگاه سیم کارت در لبه بالایی فریم با قابلیت ساپورت همزمان دو سیم کارت یا یک سیم کارت و یک رم میکرو، درگاه شارژ تایپ C، دکمه پاور و دکمه کنترل صدا اشاره کرد.

    در مقابل A73 سامسونگ Note 12 Pro Plus با ظاهری امروزی تر و در عین حال وزن بیشتر قرار داره، Note 12 Pro Plus یکی از گوشی های هوشمند تازه نفس برند شیائومی است، از جمله دلایل وزن زیاد آن میتوان به ترکیب شیشه ایی پنل پشتی به همراه فریم آلومینیومی اشاره کرد که وزنی معادل 208 گرم رو برای این گوشی رقم زده، امکانات دیگری که این گوشی در زمینه طراحی به خود اختصاص داده شامل: رنگبندی بسیار زیبا که این امر به واسطه شیشه ایی بودن جنس پنل جلوه گری Note 12 Pro Plus رو دو چندان کرده، دکمه ادغام شده پاور با حسگر اثر انگشت و سرعت پردازش فوق العاده بالا، فرستنده مادون قرمز، درگاه شارژ تایپ C، درگاه سیم کارت تعبیه شده در لبه پایینی فریم و... است، به طور قطع برای همه شماها این مسئله که برند شیائومی در زمینه طراحی گوشی موبایل بسیار خلاقانه و نوآورانه عمل میکنه روشن و واضحه پس نوت 12 Pro Plus از این قاعده مستثنی نیست.

    نتیجه گیری این بخش: رونمایی از گلکسی a73 سامسونگ در سال 2022 انجام شد و این در حالیست که نوت 12 Pro Plus در سال 2023 پا به عرضه رقابت گذاشته پس یک هیچ به نفع خانواده شیائومی، خب در ادامه شاهد بروزتر بودن زبان طراحی برای Note 12 Pro Plus هستیم یعنی طراحی جزیره دوربین شمایل امروزی تری گرفته، دکمه پاور با حسگر اثر انگشت ادغام شده، جک 3.5 میلیمتری هدفون در لبه پایینی فریم به چشم میخوره و... همه این موارد برتری Note 12 Pro Plus رو نسبت به A73 سامسونگ ثابت میکنه البته ترجیح دادن طراحی A73 نسبت به نوت شیائومی کاملا سلیقه ایی هست.

    مقایسه از لحاظ صفحه نمایش

    Note 12 Pro Plus با وضوح 2400 در 1080 پیکسل با نمایشگر OLED اندازه 6.67 اینچی، رفرش ریت 120 هرتزی و حداکثر 900 نیت روشنایی ارائه می شود که ترکیب همه این ویژگی ها در کنار هم تصاویر شفاف و بسیار دقیقی را برای کاربران به ارمغان می آورد.

    گلکسی A73 سامسونگ نیز با وضوح 2400 در 1080 پیکسل و پشتیبانی از حالت Full HD و صفحه نمایش Super Amoled Plus با ابعاد 6.7 اینچی، رفرش ریت 120 یا 60 هرتزی با امکان سویچ دستی به کاربران اجازه می دهد تا از تجربه دیدن محتوا و بازی ها به نحو بهتری لذت ببرند.

    نتیجه گیری این بخش: برخورداری گلکسی A73 سامسونگ از صفحه نمایش  Super Amoled Plus در کنار تمامی مواردی که ذکر شده تجربه بصری بسیار فوق العاده ایی را برای کاربران به ارمغان می آورد در این بخش برتری پنل به کار گرفته شده برای A73 سامسونگ نسبت به Note 12 Pro Plus کاملا مشهود است.

    مقایسه از لحاظ کیفیت صدا

    در بخش اسپیکر شاهد رقابت تنگاتنگ این دو مدل هستیم چون هر دو گوشی مذکور کیفیت صدای بسیار مناسبی رو در اختیار شما میزارن اما بنظرتون این کیفیت یکسانه یا برتری هم وجود داره؟ Note 12 Pro Plus از اسپیکر دوگانه استریو با کیفیت فوق العاده صدا، حفظ بیشینه و بیس با کمترین میزان نویز و وجود جک 3.5میلیمتری هدفون تونسته برتری خودش رو نسبت به گلکسی A73 با کیفیت صدای معقول نشون بده و حسابی قلدری کنه.

    مقایسه از لحاظ سخت افزار

     عملکرد مناسب و توان پردازشی بالا یکی از مهم ترین قسمت های مورد توجه کاربران به هنگام خرید گوشی است پس میشه گفت مقایسه این بخش بسیار مهم تر از سایر بخش های دیگه هست، خب A73 سامسونگ از چیپ اسنپدراگون 778 و Note 12 Pro Plus نیز از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1080 برخورداره در این بین بحث همیشگی برتری کیفیت این دو تراشه وجود داره ببینید عملکرد هر دو چیپ مذکور کاملا نزدیک به یک دیگر و میتونن بازدهی خیلی خوبی داشته باشن ولی به طور کلی برای استفاده بلند مدت چیپ اسنپدراگون گزینه بهتری هست.

     مقایسه از لحاظ باتری

    ظرفیت باتری گلکسی A73 سامسونگ با شیائومی Note 12 Pro Plus یکسانه، ولی برخورداری نوت شیائومی از آداپتور شارژر 120 واتی جای هیچ چک و چونه ایی برای اثبات برتری A73 با آداپتور 25 واتی که از قضا باید جدا بخرید و در پک گوشی نیست، باقی نمیزاره.

    مقایسه از لحاظ نرم افزار و روابط کاربری

    در این قسمت سلیقه شما میتونه زیادی تاثیر گذاره باشه که طرفدار روابط کاربری One UL سامسونگ باشید یا نظرتون راجع به روابط کاربری MIUI مثبت باشه اما به صورت کلی روابط کاربری شیائومی  علاوه بر اینکه میتونه امکانات شخص سازی متنوع تری رو در دسترس شما قرار بده، محیط داخلی گوشیتون هم به واسطه آپدیت های فراوانی که دریافت میکنید بروزتره.

    نتیجه گیری   

    سامسونگ گلکسی A73 که در سال 2022 وارد بازار رقابتی شد مشخصات فنی قابل توجهی نسبت سایر میان رده های بازار و خانواده A به خود اختصاص داده است، این میان رده جذاب در بعضی از فاکتورها مانند کیفیت صفحه نمایش، وضوح تصویر و توان پردازشی بالا به نسبت Note 12 Pro Plus برتری زیادی دارد اما این میان رده اقتصادی در مقایسه با نوت شیائومی در بسیاری از فاکتورهای دیگر مانند زبان طراحی، جنس بدنه، امکانات فریم میانی، اسپیکر استریو، کیفیت عکاسی لنز واید، سرعت شارژ و اقلام همراه یعنی وجود آداپتور شارژر 120 واتی در پک، چندین پله عقب تر است، خب با این تفاسیر شما قصد خرید کدوم یکی از این دو مدل جذاب رو دارید؟

    نظرات
    انصراف از نظر بستن