جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    تاریخ دقیق انتشار IOS 17 و ویژگی های پیش بینی شده برای آن

    تاریخ دقیق انتشار IOS 17 و ویژگی های پیش بینی شده برای آن

    در 15 خرداد سال 2023 و طی مراسم WWDC کمپانی اپل از نسخه بتا IOS 17 رونمایی کرد این نسخه از آپدیت IOS 17 فقط در دسترس برنامه نویس ها و دیگر افراد سطح بالا قرار میگیره، انتظار میره که دسترسی به نسخه بتا این آپدیت نرم افزاری در تیره ماه امسال برای همه کاربران فعال بشه و کلی ویژگی هیجان انگیز همراه با حس خوب رو برای شما به ارمغان بیاره البته طبق خبری که از سمت خبرگذاری ثریا منتشر شد گوشی های مدل X و مدل های پایین تر از آن قابلیت دریافت این آپدیت را نخواهند داشت و پیامی مبنی بر بروزرسانی نرم افزاری دریافت نخواهند کرد.

    چند مدل از گوشی های آیفون که با IOS 17 سازگاری دارند:

    آیفون XS، آیفون XR، آیفون 11، آیفون XS MAX، آیفون 12، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرومکس، آیفون 14  پرو، آیفون 14 از پلاس.

    ویژگی های IOS 17

    کنترل سنتر

    آپدیت بخش کنترل سنتر یکی دیگر از قسمت های جذاب IOS 17 است البته ریز جزئیاتی هنوز برای آپدیت کنترل سنتر منتشر نشده و احتمالا شاهد تغییرات گسترده ایی در بخش طراحی برای روابط کاربری باشیم.

    آپدیت های لاک اسکرین

    میشه گفت لاک اسکرین گوشی های آیفون هیجان انگیزترین قسمت آپدیت IOS 17 رو به خودش اختصاص داده به عنوان مثال شما قابلیت تغییر سایز فونت و شخصی سازی آن را دارید و جالب تر از آن هم میتونید این ویژگی جذاب رو در اختیار سایر کاربرانی که گوشی آیفون دارند بزارید، مورد بعدی مربوط به ویژگی GPS هست یعنی زمانی که قصد لوکیشن یابی رو دارید به راحتی میتونید این کار رو روی صفحه قفل با تمام جزئیات انجام بدید و اما مورد آخر که از دو ویژگی اول هیجان انگیز تره مربوط به نوتیف های لاک اسکرین است در واقع برای این قسمت لاک اسکرین حکم Smart Home رو داره و میتونه اطلاعاتی از قبیل تقویم، انواع نوتیفیکیشن ها و شرایط آب و هوایی رو در اختیار شما بزاره.

    ویجت های پویا برای صفحه اصلی

    IOS 17 برای بخش ویجت ها حسابی سنگ تموم گذاشته به عبارتی شما میتونید از بین ویجت های متنوعی که بخش نرم افزاری گوشی اپل در دسترستون قرار میده مورد دلخواهتون رو انتخاب و استفاده کنید البته به طور کلی ویجت ها از دو جنبه حائز اهمیت اند یک از لحاظ جلوه های بصری و زیبایی دو از لحاظ کاربرد.

    افزایش و کاهش نور چراغ قوه

    بین عمر باتری و استفاده زیاد از نور چراغ قوه که یکی از ویژگی های پرکاربرد گوشی موبایل محسوب میشه رابطه مستقیمی وجود داره، البته در آپدیت جدید IOS 17 این موضوع کاملا حل شده و بصورت دستی میتونید نور چراغ قوه رو مطابق با نیازتون افزایش یا کاهش بدید.

    بهبود عملکرد Apple Music

    IOS 17 نسبت به نسل قبل در زمینه دنیای موسیقی عملکرد خیلی بهتری داره که به یکی از آنها اشاره میکنیم به عنوان مثال مشاهده متن آهنگ در صفحه لاک اسکرین.

     

    افاضه شدن قابلیت Journaling App

    Journaling App به عنوان یک برنامه همه کاره عمل میکنه مثلا برای کسایی که زیادی فکر میکنند به عنوان دفترچه یادداشت، برای آن دسته از افرادی که به آن تایم بودن حساس اند و.... خلاصه با استفاده از Journaling App میتونید فعالیت هاتون رو کنترل کنید چه بسا اینکه این برنامه کمک شایانی در ایجاد عادت های مثبت نیز دارد.

    امکان نصب برنامه از منابعی به غیر از اپل استور

    بله همونطوری که از سرتیر پیداست بعد از انتشار IOS 17 ممکنه کاربران اروپایی بتونند از منابعی به غیر از اپل استور برنامه های موردنیازشون رو دانلود کنند چنانچه این پروژه برای کاربران اروپایی با موفقیت و رضایت ر به رو باشه، IOS 17 امکان دانلود از دیگر منابع را برای تمامی کاربران از سراسر دنیا فراهم خواهد آورد.

    ارتقاء ویژگی Dynamic Island

    ویژگی Dynamic island از آیفون 14 پرو به بعد به گوشی های اپل اضافه شد، حالا کاربرد این قابلیت چیه؟ تمام فضای اضافی و بدون کاربرد گوشی موبایل روحذف و تمام آنها را به یک بخش منتقل میکند و از همه مهم تر سری نیز به این بخش منتقل می شود و شما قابلیت کنترل آن راخواهید داشت.

     

    سئوالات متدوال

    تاریخ دقیق انتشار IOS 17 چه زمانی است؟

    به احتمال زیاد بعد از ارائه نسخه بتا، نسخه رسمی در شهریور ماه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

    نسخه آپدیت IOS 17 برای کدام مدل از گوشی های آیفون در دسترس است؟

    برای تمامی مدل های آیفون به غیر از سری X و مدل های ماقبل آن.

    نظرات
    انصراف از نظر بستن