جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    نحوه تشخیص آیفون ریپک و رفرش از پک اصلی

    تشخیص ریپک بودن آیفون

    در حال حاضر یک کاربر ایرانی برای خرید گوشی آیفون با مشکلات زیادی مواجه هست و یکی از مهم ترین این معضلات به اطمینان داشتن از اصلی یا رفرش و ریپک بودن گوشی آیفون برمی گرده، در بسیاری از موارد سرمنشا نقص فنی قطعات گوشی موبایل به خط تولید آن در کارخانه مربوط میشه و تمام سازندگان به این امر واقف هستند از همین جهت بسته به نوع نظر کارشناس یا خرابی قطعه، گوشی به رایگان تعویض یا قطعات آن مجددا تعمیر می شوند، اما نکته مهم اینکه در این بین چطوری تشخیص بدیم گوشی آیفونی که خریدیم پک اصلی رو داره یا نه رفرشی و ریپک هست؟ پس برای دریافت پاسخ این سئوال تا انتهای بلاگ با ما همراه باشید.

    منظور از گوشی رفرش شده چیست؟

    در این مرحله فرض رو بر این بزارید که گوشی آیفون شما پک اصلی باشه، در صورت آنباکس و استفاده به عنوان مثال با نقص فنی در قسمت اسپیکر، صفحه نمایش و... رو به رو میشید، به طور قطع این مشکل به قصور در خط تولید این دستگاه مربوط میشه و کمپانی موردنظر موظفه که گوشی نقص دار رو از شما تحویل بگیره و گوشی نو و سالمی رو به شما تحویل بده البته این مورد برای زمانی هست که خارج از کشور باشید چون برای ایران نمایندگی رسمی آیفون وجود نداره، گوشی موبایل شما پس از تحویل به کمپانی مربوطه مجددا تعمیر و ایرادات آن رفع میشه و با یک نشانه گذاری مانند علامت یا نوشته خاصی با قیمت بسیار پایین تر وارد بازار میشه، در نتیجه به این نوع از گوشی های آیفون رفرش شده یا Refurbished می گویند.

    پک رفرش آیفون

    آیا گوشی های رفرش شده آیفون ارزش خرید دارن یا خیر؟

    اگر شما ساکن خارج از کشور باشید به دلیل وجود نمایندگی های رسمی برند اپل، خرید گوشی های رفرش شده آیفون از ارزش بسیار بالایی برخورداره زیرا این گوشی ها با همان تکنولوژی و کیفیت قطعات تعمیر می شوند و تفاوتی با نسخه اصلیشان ندارند، اما برای افراد ساکن ایران قضیه کاملا برعکسه، کمپانی اپل به منظور شناسایی راحت تر گوشی های رفرش شده از پک اصلی، برای آنها بسته بندی خاص با شماره مدل متفاوت در نظر میگیره اما در بازار ایران متاسفانه به دلیل سودجویی بسیاری از افراد مخصوصا فروشندگان جعبه گوشی های رفرشی عوض میشه و یا قطعات مشکل دار به دست تعمیرکاران ایرانی رفع ایراد می شوند، بنابراین خرید گوشی های ایفون ریپک مخصوصا اگر با قیمت پک اصلی به شما فروخته شوند اصلا عاقلانه نیست و توصیه نمی شود.

    نحوه تشخیص گوشی های رفرش آیفون

    در خارج از کشور نوشته ریفربیشد کاملا واضح و مستقم روی جعبه خوده گوشی دیده میشه اما متاسفانه در بسیاری از موارد بدلیل تعویض جعبه گوشی های آیفون در ایران گوشی های رفرش شده تحت عنوان نات اکتیو یا پک اصلی بفروش می رسند، به منظور شناسایی پک رفرشی از پک اصلی چند راه وجود دارد:

     1. ساده ترین روش توجه به پک گوشی، نوع فونت، رنگ نوشته ها و پیداکردن کلمه Refurbished هست، در صورتی که این کلمه رو پیدا نکردید به علائم ظاهری روی پک توجه کنید، معمولا جعبه های تقلبی از فونت های شبیه به جعبه اصلی با رنگ مشکی پررنگ استفاده می کنند که در صورت استفاده از یک دستمال مرطوب به راحتی نوشته های روی آن کمرنگ و به تدریج محو می شوند.

    2. موردی بعد توجه به شماره مدل گوشی های آیفون هست که هم از این طریق Settings> General> About> Model Number می تونید بهش دسترسی پیدا کنید و هم اینکه روی جعبه بیرونی گوشی درج شده، بنابراین اگر ابتدای شماره مدل گوشی آیفون شما کلمه N نوشته شده بود یعنی آیفون شما رفرشیه، اگر کلمه F رو دیدید به این معناست که گوشی شما توسط شرکت های مختلف تعمیر شده اما اگر کلمه M ابتدای شماره مدل گوشی آیفونتون بود یعنی محصول پک اصلیه و به هیچ وجه باز نشده.

    تشخیص آیفون ریپک

    3. روش سوم مطمئن تر از دو روش اول، به این ترتیب که شما شماره سریال گوشی رو در سایت اپل وارد می کنید تا ببینید اکتیوه یعنی تا حالا استفاده شده یا نات اکتیوه.  

    منظور از گوشی ریپک چیست؟

    گوشی های رفرشی معمولا دچار نقص فنی قطعات هستند که ایرادات وارد شده به آنها توسط شرکت مادر رفع میشه اما گوشی های ریپک مشکل نقص فنی ندارن و فقط لوازم جانبی آنها توسط افراد سودجو عوض میشه، بنابراین اگر قصد خرید گوشی آیفون دارید بهتره در درجه اول آیفون پک اصلی رو تهیه کنید، در مرحله بعدی پک ریپک شده به دلیل اینکه پشت گوشی باز نشده و در درجه آخر پک رفرشی برای خرید مناسب هست.

    روش تشخیص آیفون پک اصلی

    اصلی ترین ملاک تشخیص ریپک بودن یا نبودن گوشی آیفون توجه به ظاهر بسته بندی پک این گوشی هاست، در نگاه نخست به زیپ های جعبه توجه کنید زیرا ساختن های کپی از یک جعبه به نسبت کاری دشوار است در مرحله بعدی به نوع بسته بندی پلاستیک و شمای کلی جعبه دقت کنید تا از اصالت کالا مطمئن شوید اگر بازهم متوجه غیرعادی بودن چیزی نشدید به شکل ظاهری لوازم جانبی دقت کنید زیرا لوازم جانبی اصل نسبت به فیک از ظرافت بیشتری در ساخت برخوردار هستند.

    هرچند که نحوه تشخیص ریپک، رفرش یا اصلی بودن پک گوشی های آیفون از یک دیگر دشواره اما با رعایت تنها چند نکته می تونید از پرداخت هزینه اضافی بابت پک رفرشی خودداری کنید در ضمن با مراجعه به بلاگ نحوه تشخیص پارت نامبر گوشی های آیفون می تونید با ساده ترین روش ممکن بهترین پارت نامبر گوشی آیفونی که مطابق با استانداردهای ایران است را پیدا کنید. در نهایت منتظر نظرات شما در مورد کاربردی بودن هر یک از این روش ها هستیم.

    نظرات
    انصراف از نظر بستن