جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    نحوه تشخیص پارت نامبر گوشی های آیفون

    پارت نامبر گوشی های اپل

    اگر شما هم قصد دارید بدونیدتفاوت پارت نامبرهای گوشی های اپل با هم دیگه چیه؟ یا کدام یک از پارت نامبرها برای استفاده در کشورمون بهتره؟ در ادامه با ما همراه باشید.

    در بسیاری از موارد کاربرانی که علاقه زیادی به خرید گوشی های اپل دارند در مورد تعدد پارت نامبرها یا تفاوت آنها دچار ابهام میشوند و همین چالش ها و سردرگمی ها گاها منجر به عدم خرید یا نداشتن رضایت آنها خواهد شد، یکی از مسائل نسبتا مهمی که در مورد گوشی های آیفون وجود دارد اطلاع و آگاهی در مورد پارت نامبرهاست، خب در درجه اول توضیح مختصر و مفیدی درباره ی خود پارت نامبر خواهیم داشت و در گام های بعدی نحوه شناخت، مقایسه دو پارت نامبر چین و سنگاپور و سایر موارد را برای شما شرح خواهیم داد.

    اصلی ترین سئوال: پارت نامبر چیست؟    

    تعدد پارت نامبرها بدین معنا نیست که کمپانی اپل محصولاتی با کیفیت متفاوت را به بازار عرضه میکند در واقع تمامی سری های پارت نامبر از لحاظ مشخصات سخت افزاری که در دسترس کاربران قرار میدهند کاملا یکسان هستند و عین در حالیست که فقط بعضی از پارت نامبرها از قبیل LLA (ایالت متحده امریکا) به منظور پشتیبانی بهتر از شبکه اینترنتی نسل پنجم از یک آنتن فیزیکی mm Wave برخوردار هستند در ادامه، پارت نامبر کدی متشکل از حروف میباشد که نشانگر سال تولید و شرکت تولید کننده است یا به عبارتی دیگر پارت نامبر درج شده روی پک گوشی نشان دهنده کشور عرضه کننده یا بازار هدف برای استفاده از دستگاه مورد نظر است.

    سئوال: از کجا پارت نامبر گوشیمو پیدا کنم؟

    1. از طریق پک گوشی

    از طریق بررسی تنظیمات

    روش اول: این روش ساده ترین روش ممکن برای پیدا کردن پارت نامبر آیفونتون هست، جعبه گوشیتون رو پیدا کنید و بعد مطابق عکس پایین میتونید پارت نامبر گوشیتون رو ببینید.

    روش دوم: در صورتی که جعبه گوشی شما در دسترستون نبود میتونید با مراجعه به بخش تنطیمات از پارت نامبر گوشیتون آگاه بشید خب ابتدا وارد قسمت setting  و بخش General بشید و بعد گزینه About رو لمس کنید، در نهایت به راحتی تونستید متوجه پارت نامبر گوشیتون که همون دو حرف لاتین انتهایی سریال هست بشید.

    انواع پارت نامبر

    ZA: سنگاپور

    CH: چین

    LL: آمریکا

    AB: امارات

    ZP: هنگ کنک

    C: کانادا

    CL: کانادا

    سئوال: آیا کاربران ایرانی میتوانند از دستگاه های دارای دو جایگاه سیم کارت استفاده کنند؟

    با توجه به اینکه سری های آیفون بعد از سال 2018 همگی دارای جایگاه دو سیم کارت هستند مهم ترین سئوالی که برای کاربران ایرانی بوجود می آید این است که آیا امکان استفاده از دو جایگاه سیم کارت نیز برای ما وجود دارد یا خیر؟ جواب سئوال بله است زیرا بعضی از پارت نامبرهای گوشی های ایفون مانند CH چین و ZA/A سنگاپور بیشترین تطابق را با استانداردهای کشور ما دارند و شما قادر به استفاده از هر دو جایگاه فیزیکی سیم کارت خواهید بود، در عین حال باقی پارت نامبرهای موجود برای گوشی های اپل با اینکه از دو جایگاه سیم کارت برخوردارند برای استفاده کاربران ایرانی توصیه نمیشوند زیرا یکی از جایگاه های سیم کارت مربوط به سیم کارت معمولی و دیگری مربوط به esim است که به هیچ وجه توسط اپراتورهای تلفن همراه در ایران ساپورت نمیشود.

    مقایسه دو پارت نامبر چین (CH) و سنگاپور (ZA)

    پارت نامبر چین دارای محدودیت های نرم افزاری می باشد به عنوان مثال برای این نسخه در عین حالی که نمی توان از طریق Face Time تماس گروهی یا صورتی برقرار کرد اما امکان تماس گروهی را خواهید داشت مورد دوم از معایب این پارت نامبر عدم امکان قطع صدای شاتر و شنیدن صدای از پیش ضبط شده برای رسیدن درصد باتری به میزان مشخص است، همه این موارد در حالیست که پارت نامبر سنگاپور علاوه بر  قابلیت ساپورت هر دو سیم کارت هیچ محدودیت نرم افزاری نیز ندارد.

    سئوالات متدوال

    بهترین پارت نامبر  آیفون برای کاربران ایرانی کدام است؟

    با توجه به اینکه پارت نامبر (ZP) سنگاپور بیشترین مطابقت را با استاندارهای کشور ما دارد و همچینین قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت فیزیکی را به شما میدهد، بهترین نسخه ایی است که میتوانید در ایران از آن استفاده کنید البته پارت نامبر (CH) چین با چشم پوشی از برخی محدودیت های نرم افزاری هم گزینه دوم خوبی برای خرید گوشی آیفون است پس در درجه اول پارت نامبر سنگاپور و بعد چین.

    سیم کارت های esim چه نوع سیم کارت هایی هستند؟

    سیم کارت های esim نوعی سیم کارت الکترونیکی هستند که روی مادربورد گوشی تعبیه میشوند، همچنین برای خرید این نوع سیم کارت ها فقط به یک کد فعالسازی (QR) نیاز دارید که از طریق اسکن آن کد مربوطه به مخابرات ارسال شده و پس از فعالسازی شما بدون نیاز به نصب دستی این سیم کارت امکان استفاده از آن را خواهید داشت البته لازم به ذکر است که هنوز این نسل از سیم کارت ها در ایران باب نشده و اپراتورهای تلفن همراه از آنها پشتیبانی نمیکنند.

     

     

     

     

    نظرات
    انصراف از نظر بستن