جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    منظور از پک گلوبال چیست و چه تفاوتی با پک چین دارد؟

    پک چین و گلوبال چیست؟ و تفاوت پک چین و گلوبال شیائومی

    گوشی های برند شیائومی با توجه به امکانات درخور توجه و برچسب قیمتی مناسبی که به خود اختصاص دادند تارگت افراد زیادی از جامعه هستند و اخیرا سهم فروش زیادی را در بازارهای روز ثبت کردند، اما سئوال اساسی که برای همه کاربران هنگام خرید یک گوشی از برند شیائومی مطرح میشود تفاوت پک گلوبال و پک چین است یا اینکه کدام یک از آنها امکانات بهتری در دسترس قرار می دهد؟ در این وبلاگ سعی داریم تا تفاوت این دو پک و نحوه شناسایی هر یک آنها را توضیح دهیم تا به انتخاب هر چه بهتر شما عزیزان کمک کرده باشیم.

    گوشی های شیائومی با دو پک چین و گلوبال به بازار عرضه میشوند و بعضی از آنها فقط دارای نسخه چین هستند، بنظر شما هدف شیائومی از تولید دو نوع پک چی بوده؟ یا تفاوت پک چین و گلوبال با یک دیگر در چیست؟

    در واقع برند شیائومی پک چین را به عنوان یک نمونه اختصاصی برای کاربران کشور خود تولید کرده و چه بسا زبان آن هم چینی بوده و از امکانات همان کشور پشتیبانی میکند به عبارتی از نسخه چینی گوشی های شیائومی به عنوان نسخه CN هم یاد میشود که از سرویس Google و فروشگاه Play Store پشتیبانی نمیکند و بصورت پیشفرض منوی انگلیسی و چینی دارد اما خبری از منوی فارسی نیست، همچنین این پک از قیمت پایین تری نسبت به پک گلوبال برخوردار است.

    گلوبال شیائومی چیست؟

    اما پک گلوبال یا Global Version بهترین گزینه برای افراد است که در سایر کشورها زندگی میکنند زیرا علاوه بر پشتیبانی از همه زبانها تمامی خدمات Google و فروشگاه Play را در دسترس کاربران قرار میدهد.

    به طور کلی پک گلوبال و چین فقط به لحاظ امکانات سخت افزاری تفاوت دارند به عنوان مثال؛ برای پک چین پشتیبانی از باند فرکانسی B20 دیده نمیبشود یعنی امکان ساپورت سیگنال 4G وجود ندارد اما این مسئله برای پک گلوبال مطرح نیست و به راحتی این موضوع را ساپورت میکند.

    سئوال دیگری که ممکن است ذهن شما را مشغول کند وجود پک دیگری علاوه بر چین و گلوبال برای گوشی های شیائومی است و آیا این موضوع صحت دارد؟

    گوشی های شیائومی علاوه بر پک گلوبال و چین دارای نسخه هند نیز میباشند که در قسمت پشتی جعبه گوشی با رنگ قرمز شاهد عبارت Made IN India خواهید بود البته نکته مهمی که باید به آن توجه کنید تشابه زیاد ویژگی های رام هند با گلوبال است.

    پک هند

    نحوه تشخیص پک گلوبال و چین:

    پک چین چیست : 

    • تمامی نوشته های روی جعبه و بروشور آن به زبان چینی است
    • وجود شارژر 3 شاخه در جعبه ( برای استفاده باید تبدیل هم بخرید)
    • عدم پشتیبانی از شبکه اینترنتی 4G و 4.5G

    تفاوت پک چین و گلوبال

    پک گلوبال چیست و تشخیص پک گلوبال شیائومی:

    • تمامی نوشته های روی جعبه و بروشور آن به زبان انگلیسی هستند.
    • شارژر پک گلوبال 2 یا 3 شاخه

    شارژر پک چین و پک گلوبال

    اما روش دیگری نیز برای تشخیص این پک وجود دارد: با توجه به مشخصات نرم افزاری محصول موردنظر میتوان به این موضوع پی برد، پس از سرچ عبارت about phone به نوشته مقابل MIUI Version دقت کنید، اگر حروف MI را مشاهده کردید پک گلوبال است و چه بسا با مشاهده حروف CN و IN به ترتیب گوشی گوشی شما متعلق به پک چین و هند خواهد بود.

    سخن پایانی: ارزش خرید کدام پک در ایران بیشتر است؟ اگر بدنبال این هستید هزینه کمتری بپردازید نسخه چین را به شما پیشنهاد می کنیم اما اگر حوصله فلش شدن گوشی و دانلود نشدن برنامه های موردنظر از گوگل پلی را ندارید نسخه گلوبال بهترین گزینه خواهد بود.

    نظرات
    انصراف از نظر بستن
    من از این فروشگاه خریدکردم همه نظر خوبه