جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی موبایل سامسونگ Galaxy M52 5G ظرفیت داخلی 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    تولید کننده: سامسونگ
    Samsung Galaxy M52 5G internal 128GB - 8GB Ram Mobile Phone
    *
    • در دسترس نیست
    • در دسترس نیست
    • در دسترس نیست
    تومان
    ارسال به
    *
    *
    روش ارسال
    نام
    تخمین تحویل کالا
    قیمت
    روش حمل و نقلی وجود ندارد

    بررسی گوشی Sumsung Galaxy M52 5G

    گوشی M52 یکی دیگر از میان رده های اقتصادی سامسونگ است که دارای پردازنده قوی اسنپدراگون 778G است و قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه اینترنت رو داره این دو مورد تنها بخش کوچکی از امکانات فوق العاده این گوشی بودند، در ادامه با گهر تک همراه باشید تا جز به جز این میان رده اقتصادی رو بررسی  کنیم و ارزش خرید ان را به چالش بکشیم.

    
    

    طراحی گوشی  Galaxy M52 5G

    • طراحی بسیار ظریف و خوش دست
    • دارای وزن 173 گرم
    • جنس پنل پشتی وفریم از پلاستیک است
    • عرضه شده به بازار در سه رنگ آبی، مشکی و سفید

    M52 سامسونگ با گوشی هایی همچون Poco F3، Redmi Note 10 Pro و A52s سامسونگ در رقابت است یکی از فاکتورهای مورد رقابت این گوشی ها با M52 در بخش جنس پنل پشتی و فریمه (ببینید جنس پنل پشتی و فریم رقبا از شیشه و فلزه ولی M52 از پلاستیک) خب پلاستیکی بودن پنل و فریم به هیچ وجه حس یک گوشی بی کیفیت و ارزان را به شما القا نمیکند زیرا کوالیتی متریال به کاربرده شده بشدت قابل قبول است.

    بریم سراغ انالیز طراحی پنل پشتی: وقتی به پشت گوشیتون نگاهی میندازید یکسری خطوط عمودی میبینید که میشه گفت طراحی نسبتا قابل قبولی داره ( مثلا سامسونگ اومده خلاقیت به خرج بده) در قسمت پایینی شاهد یکه تازی لوگوی سامسونگ هستیم اما در قسمت بالایی پنل یه کادر مستطیلی  شکل که برجستگی چندانی ندارد 3 لنز دوربین با یک فلش LED رو در خود گنجانده، حالا براق بودن پنل پشتی ممکنه یه خورده رو مختون بره چون رد اثر انگشت روش میمونه.

     

    فریم پایینی پذیرای درگاه شارژ تایپ C، اسپیکر و میکروفونه خب لبه سمت راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور ادغام شده با حسگر اثر انگشت و لبه سمت چپ خشاب سیم کارت دو اسلاتی ( پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت یا یک سیم کارت و یک مموری) رو در خود جای دادند و در فریم بالایی هم شاهد یک میکروفون دیگه هستیم.

     

    اما حاشیه های پنل جلویی زیاد نیست و نسبت صفحه نمایش به بدنه رو میشه 86.4 در نظر گرفت، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم توی پانچ هول بالای صفحه نمایش قرار گرفته نکته ایی که اینجا خیلی مهمه و باید بهتون یاداورشم عدم برخورداری M52 از گواهینامه IP است ( دیگه حواستون زیادی جمع این گل سرسبد سامسونگ باشه چون در برابر رطوبت و اب اونقدرا مقاومتی نداره).

    صفحه نمایش گوشی  Galaxy M52 5G

    • دارای صفحه نمایش Super Amoled Plus با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و وضوح Full HD با تراکم 393 پیکسل در هر اینچ
    • دارای رفرش ریت 120 هرتزی
    • دارای محافظ صفحه گوریلا گلس 5

    گوشی های قبلی که از سری A مورد بررسی قرار دادیم دارای صفحه نمایش از نوع Super Amoled بودن که به نوبه خود رنگ ها، کنتراست و شارپنس را با کیفیت بسیار بالایی مهمان چشم های شما میکردند حال در نظر بگیرید که صفحه نمایش M52 از نوع سوپر امولد پلاسه یعنی کیفیت چندین برابری رو در اختیارتون قرار میده. تنها نکته ایی که شاید شما رو اذیت کنه پایین بودن نیت روشناییه که زیادی هم مخاطره انگیز نیست و توی فضای باز کارتون رو راه میندازه ( پس به قولی نمیشه زیاد مته به خشخاش گزاشت).

    صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی این گوشی واسه بازی کردن، وب گردی و اینستا گردی عالیه و حس حال خوبی رو بهتون منتقل میکنه. صفحه نمایش Multi Touch یعنی لمسیه M52 عملکرد بسیار سریع و روونی داره، ساعت ها میتونین با اون تایپ کنید و از سرعت بالای پردازش تاچ لذت ببرید. خب بالا بودن رفرش ریت کار شما رو برای برنامه هایی که نرخ نوسازی بالایی میطلبن راحت میکنه و تماشای فیلم و سریال با این رفرش ریت بالا و وضوح Full HD بسیار هیجان انگیز خواهد بود ( دیگه چه شود).

    اسپیکر گوشی Galaxy M52 5G

    • دارای یک اسپیکر در فریم پایینی
    • عدم وجود جک 3.5 میلی متری برای هدفون

    امروزه فقدان جک هدفون برای گوشی ها مسئله چندان خاص و مهمی نیست و نمیتوان ان را نقص بزرگی محسوب کرد چون بسیاری از کاربران ترجیح میدهند به جای استفاده از هندزفری سیمی از شکل بی سیم ان استفاده کنند و نگران قطعی سیم یا گیر کردن ان به جای دیگری نباشند، حال قدرت تک اسپیکر M52 را مورد بررسی قرار میدهیم در تست های صورت گرفته و طبق نظرسنجی از کاربران برای حجم و تفکیک صدا میتوان نمره قابل قبولی را در نظر گرفت (خب چون یک اسپیکره توقع یه چیز خفن رو نداشته باشید همین یه دونه هم داره کار خودشو به بهترین نحو انجام میده و جور نبود اون اسپیکر هم میکشه).

    
    

    دوربین گوشی  Galaxy M52 5G

    • دارای 3 لنز دوربین به همراه یک فلش LED در پنل پشتی
    • لنز اصلی: 64 مگاپیکسل
    • لنزاولتراواید: 12 مگاپیکسل
    • لنز ماکرو: 5 مگاپیکسل
    • لنز سلفی: 32 مگاپیکسل

    لنز اصلی: این لنز 64 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.8 میتونه عکس های خوبی رو واستون ثبت کنه اما بی عیب و نقص هم نیستن (البته اگر زیادی ریز بین باشید) خب موقعی که روی عکس ها یا سوژه فوکوس می کنید در نگاه نخست می بینید که جزئیات ثبت شده اونقدرا زیاد نیست و از طرفی کیفیتشون هم مقداری پایینه مثلا حالت آبرنگی واسشون دیده میشه در عوض اینا گستره داینامیکی و شارپنس عکس ها در سطح بالایی قرار گرفتن یعنی اگر دید کلی داشته باشید عکسا عالین ولی در صورت دقت زیاد کاستی هم وجود داره.

     

    لنزاولتراواید: برخلاف بقیه لنز اولتراواید گوشی های دیگه (البته به غیر از موارد استثنا) اولتراواید M52 میتونه عکسا رو واستون با کیفیت خیلی خوبی ثبت کنه عمق رنگ ها و شارپنس تا حد زیادی قابل قبوله.

     

    لنز ماکرو: عکاسی با این لنز هم خالی از لطف نیست و میتونه رضایتمندی کاربران رو به دنبال داشته باشه ولی به پای رقبای دیگه مثل شیائومی ها نمیرسه.

     

    لنز سلفی: این لنز 32 مگاپیکسلی بشدت عکس های تمیز و جذابی در اختیارون قرار میده شارپنس خوب، نویز کم و گستره داینامیکی قابل قبول اما با ثبت جزئیات اندک.

    فیلم برداری: با این لنز می تونین فیلم هایی با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم در هر ثانیه  رو ضبط کنید اما فیلمبرداری با دوربین سلفی کیفیت بیشتری نسبت به لنز اصلی دارد به طوری که خبری از بهم ریختگی زیاد و حالت ابرنگی شدن و... نیست.

    
    

    سخت افزار گوشی  Galaxy M52 5G

    • دارای پردازنده Snapdragon 778G شیش نانومتری
    • دارای پردازنده گرافیکی Adreno 642L
    • دارای CPU هشت هسته ایی
    • دارای حافظه 128 و رم 8 گیگابایتی

    بلاخره یکی از اعضای خانواده سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون به جای اگزینوس استفاده کرد این پردازنده جز گردن کلفتای پردازندها به حساب میاد که البته سری های پیشرفته تر اون در خانواده شیائومی مخصوصا پوکو ها به کار رفته، ترکیب پردازنده و GPU یعنی گرافیک Adreno 642L تونسته کاربران رو در بخش بازی های سنگینی مثل کال اف دیوتی و پابجی راضی نگه داره، گاهی ( ممکنه چند تا باگ ریزم ببینید اما اگر گرافیک رو روی سطح مدیوم قرار بدین این خطاها هم رفع میشن) برای استفاده روزانه هم که جای هیچ نگرانی نیست چون به راحتی ساپورتتون میکنه.

    باتری گوشی  Galaxy M52 5G

    • دارای باتری 5000 میلی امپری یونی ( غیر قابل تعویض)
    • دارای فست شارژ 25 واتی ( اداپتور شارژر رو داره)

    حتی اگر در طول روز 2_3 ساعت بازی سنگین با این گوشی انجام بدین باتری قابلیت پشتیبانی تا یک روز کامل را خواهد داشت و برای استفاده معمولی تا 28_29 ساعت شما رو ساپورت میکنه اما نکته مهم وجود آداپتور در جعبست با وجود اینکه توان ان 25 واته و فرایند شارژ کامل یک ساعت و نیم یا بیشتر طول میکشه ولی نسبت به بقیه اعضا خانواده سامسونگ مخصوصا سری A از (A33 به اون طرف منظورمونه) که آداپتور ندارن جلوتره اما نسبت به رقبایی (خانواده شائومی) که از آداپتور 67 یا 120 واتی بهره میبرنده، قاعدتا نه.

    
    

    نرم افزار و روابط کاربری گوشی  Galaxy M52 5G

    • دارای روابط کاربری One UL 3.1
    •  دارای اندروید 11

    خب توی بررسی A33 شاهد وجود روابط کاربری One UL 4.1 با اندروید 12 بودیم، برای این گوشی میان رده نیز توقع حداقل اندروید 12 با روابط کاربری 4.1 رو داشتیم ( ولی دریغ حالا روابط 3.1 هم ناامیدتون نمیکنه ولی هر چه روابط کاربری بالاتر قاعدتا جذابیت هم بیشتر). خب حسگر اثر انگشت عملکرد خیلی عالی داره ولی موقعی که میخواین اثر انگشتتون رو بهش بشناسونید یکمی طول میکشه چون باید همه قسمت های انگشت شما رو به حافظش بسپره (پس طبیعیه)، مورد دیگه وجود سیستم تشخیص چهره هست که از دوربین سلفی برای این کار استفاده میشه و عملکرد قابل قبولی رو ارائه میده.

    یکی از مزیت های اندروید 11 هنگام نصب برنامه ها و اپ های مختلف روی گوشی اینکه از شما مجوز برای یکسری از تنظیمات میخواد که یا میتونید قبول کنید یا رد، خب پشتیبانی از زبان فارسی، برنامه های آفیس و فرمت های MP4،3GP برای پخش ویدئو از جمله مزایای روابط کاربری 3.1 برای گوشی M52 است.

    اقلام همراه گوشی Galaxy M52 5G

    خب موقعی که جعبه گوشی رو انباکس میکنید یه سوزن ریز برای خارج کردن سیم کارت، دفترچه راهنما و کابل USB به همراه اداپتور شارژر 25 واتی رو میبینید.

     

    جمع بندی

    همه گوشی ها در کنار داشتن مزایا یکسری معایب هم دارند که M52 سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نیست، در قسمت بالا به بررسی تک تک بخش های این گوشی پرداختیم در بخش طراحی نمره قابل قبولی رو به خودش اختصاص داده و در بخش سخت افزاری هم عملکرد عالیی داره اما برای بعضی قسمت ها ضعف کمی دیده میشه مثلا داشتن یک اسپیکر یا فقدان جک هندزفری با این اوصاف نمیشه گفت که M52 ارزش خرید ندارد یا ارزش ان پایین است، اگر نقاط مثبت و منفی ان را در دو کفه ترازو بزاریم قطعا جنبه های مثبت بیشتر خواهد بود ( در واقع هممون میدونیم که گوشی ها ممکنه در عین عالی بودن در چند بخش در بخش های دیگر عملکرد ضعیف تری داشته باشند ولی در اخر دنبال موبایلی هستیم که جنبه های مثبتش بیشتر باشه).

     

    مزايا

    • پیشرفت چشمگیر سخت افزاری و استفاده از پردازنده قوی اسنپدارگون 778G
    • Super Amoled Pluse بودن صفحه نمایش
    • ظرفیت نگهداری بالا شارژ

    معايب

    • داشتن یک اسپیکر ان هم از جنس Mono
    • مدت زمان طولانی شارژ (به دلیل وجود اداپتور 25 واتی)

     

     

     

     

    مشخصات محصول
    » مشخصات کلی
    تعداد سیم کارت دو سیم کارت
    سایز سیم کارت نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
    تاریخ معرفی 2021
    رنگ بندی آبی ، سفید ، مشکی
    سایر ویژگی ها فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی، دارای دوربین اصلی سه گانه، مناسب عکاسی، مناسب بازی، مناسب عکاسی سلفی
    » پردازنده
    تراشه(Chipset) Qualcomm SDM730 Snapdragon 778G (6 nm)
    پردازنده گرافیکی(GPU) Adreno 642L
    پردازنده مرکزی(CPU) Kryo 670
    تعداد هسته 8 هسته ای
    فرکانس پردازنده مرکزی 4 هسته با سرعت 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز
    » مشخصات حافظه
    حافظه رم 8 گیگابایت
    حافظه داخلی 128 گیگابایت
    کارت حافظه microSDXC
    »دوربین
    دوربین دوربین اصلی سه‌گانه
    رزولوشن دوربین پشت 5 + 12 + 64 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو 32 مگاپیکسل
    دیافراگم دوربین پشت دوربین اول 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین دوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 و دوربین سوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
    دیافراگم دوربین جلو دریچه دیافراگم f/2.2
    فلش LED
    کیفیت فیلمبرداری 4K (3840× 2160), Full HD (1920× 1080)
    سرعت فیلمبرداری رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
    فناوری فوکوس فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    عکاسی پانوراما دارد
    قابلیت های دوربین اصلی قابلیت عکاسی HDR، داری لنز واید، لنز اولترا واید با زاویه 123 درجه، قابلیت عکس برداری ماکرو (Macro)
    » صفحه نمایش
    صفحه نمایش لمسی خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
    نوع صفحه نمایش Super AMOLED Plus
    تراکم پیکسل در هر اینچ 393 پیکسل در هر اینچ
    سایز صفحه نمایش 6.7 اینچ
    رزولوشن (2400 × 1080) +Full HD
    محافظت از صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 5
    نسبت صفحه نمایش به بدنه 86.4 درصد
    نسبت ابعاد نمایشگر 20:9
    سایر قابلیت ها نرخ نوسازی 120 هرتز
    »صدا
    بلندگو دارد
    جک 3.5 میلیمتری پشتیبانی نمیکند
    » بدنه
    ابعاد 7.4 × 76.4 × 164.2 میلی‌متر
    وزن 173 گرم
    جنس بدنه قاب جلویی از جنس شیشه ، فریم دور و قاب پشتی از جنس پلاستیک
    »اینترنت وارتباطات
    شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
    شبکه 4G LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500)
    سرعت شبکه HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A , HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A
    فناوری های ارتباطی بلوتوث، WiFi، NFC
    Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
    بلوتوث نسخه 5.0، A2DP ،LE
    درگاه ارتباطی USB Type C استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
    شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
    فن‌آوری مکان‌یابی GPS, A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS
    »مشخصات باتری
    نوع باتری باتری لیتیوم یون
    ظرفیت باتری ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
    باتری قابلیت تعویض ندارد
    »امکانات نرم افزاری وسرگرمی پیش فرض
    نسخه سیستم عامل اندروید 11.0
    رابط کاربری One UI 3.1
    پشتیبانی از زبان فارسی پشتیبانی می کند
    منوی فارسی دارد
    قابلیت های نرم افزاری MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
    فرمت های پخش موسیقی MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA
    فرمت های پخش ویدئو MP4, M4V, 3GP, 3G2, AVI, FLV, MKV, WEBM
    » سایر امکانات
    حسگر ها اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، شتاب سنج (Accelerometer)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، قطب نما (Compass)
    اقلام همراه گوشی دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر سامسونگ، کابل USB Type-C، سوزن خارج کردن سیم کارت
    سایر قابلیت ها دارای قابلیت شارژ سریع 25 واتی (Fast Battery Charging 25W)
    0.0 0
    بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
    *
    *
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *