جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 11 Lite NE 5g ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت(گلوبال)

    تولید کننده: شیائومی
    Xiaomi 11 Lite NE 5G 256GB -8GB Ram Mobile Phone
    *
    *
    • در دسترس نیست
    تومان
    ارسال به
    *
    *
    روش ارسال
    نام
    تخمین تحویل کالا
    قیمت
    روش حمل و نقلی وجود ندارد

    بررسی گوشی Xiaomi 11 Lite NE 5G 

    اولین چیزی که برای گوشی Xiaomi 11 Lite NE مورد توجه قرار میگیره نام جدید اون هست، بنظرتون چرا شیائومی MI رو حذف کرده و به جای اون از واژه NE استفاده کرده؟ شاید انتخاب  واژه NE به New Edition اشاره داره و سراغاز تولید نوع جدیدی از گوشی های شیائومی باشه در واقع 11Lite NE نسخه آپدیت شده شیائومی 11Lite هست که تغییر چشمگیری به جز در قسمت سخت افزاری و استفاده از تراشه جدید نداشته برای اینکه نگاه دقیق تری به هر بخش این گوشی بندازیم و ارزش خرید اون رو مورد بررسی قرار بدیم در ادامه با گهرتک همراه باشید.

    طراحی گوشی Xiaomi 11 Lite NE 5G (سبک مثل پر کاه)

    • دارای وزن 158 گرمی و گواهینامه IP53
    • جنس پنل پشتی شیشه ایی و فریم میانی پلاستیک
    • دارای چهار رنگ مشکی،آبی، صورتی و سفید

    مولفه های طراحی که برای 11Lite NE در نظر گرفته شده بسیار هوشمندانه و جذابه، وزن بسیار سبکی که این گوشی به خودش اختصاص داده ما رو به یاد محصولات سامسونگ میندازه و این قضیه رو نشون میده که شیائومی در طراحی 11Lite NE فاکتور سنگین بودن محصولاتش رو نقض کرده پس عنوان سبک مثل پر کاه واقعا برانداز 11Lite NE هست، مورد دیگه ایی که شما رو به وجد میاره چشمگیر و متنوع بودن رنگ های ارائه شده برای این گوشیه که ما در استودیو گهرتک رنگ صورتی رو در اختیار داشتیم، کیفیت متریال ساخت عالیه ، شیشه ایی بودن پنل پشتی به همراه رنگ جذاب اون خیلی هیجان انگیزه و میشه گفت وقتی این گوشی رو دستتون میگیرین حس یک گوشی خیلی گرون قیمت رو خواهید داشت. بررسی پنل پشتی: جنس پنل پشتی از شیشه است ولی یه جورایی هم ماته هم براق (ترکیبی پررو) لوگوی شیائومی با ابعاد مناسب در سمت چپ قرار گرفته اما طراحی هوشمندانه برای ماژول دوربین هاست توی کادر مربعی شکل که دارای دو سطح برآمده است 3 لنز دوربین به همراه یک فلش جای گرفته.

    و اما فریم میانی و امکاناتش اول اینکه جنس این فریم پلاستیکی و براقه کیفیت متریال به حدی خوبه که توی نگاه اول ممکنه فکر کنید آلومینیومیه خب در لبه پایینی درگاه شارژ تایپ C، میکروفون و خشاب سیم کارت وجود داره البته خشاب سیم کارت هم مسئولیت پذیرفتن کارت حافظه رو به عهده گرفته پس میتونه از دو سیم کارت به صورت همزمان و یا یک سیم کارت و یک رم پشتیبانی کنه در فریم بالایی هم میکروفون مکالمه، IR-Blaster تعبیه شده، سمت چپ فریم هم ما هیچ ما نگاه و اما در سمت راست فریم دکمه کم و زیاد کردن ولوم و حسگری که با پاور ادغام شده دیده میشه.

    پنل جلویی داد میزنه که کیفیت و کارایی لازم رو داره، نکته جالب توجه برای نمایشگر محل تعبیه دوربین سلفیه که بر خلاف سایر رقبا در وسط صفحه نمایش نیست و سمت چپ نمایشگر جاخوش کرده البته اسپیکر مکالمه هم توی حاشیه قرار گرفته، 11Lite NE حاشیه خیلی کمی داره و نسبت صفحه نمایش به بدنه 85.3 درصده.

    صفحه نمایش گوشی Xiaomi 11 Lite NE 5G

    • دارای صفحه نمایش Amoled با تراکم پیکسلی 402 در هر اینچ
    • دارای رزلوشن 2400× 1080 و رفرش ریت 90 هرتزی
    • دارای حداکثر روشنایی 800 نیت

    بدون اغراق میشه گفت صفحه نمایش Amoled یکی از بهترین هاست از جمله پوئن های مثبت نمایشگر این گوشی امکان سویچ بین رفرش ریت 60 و 90 هرتزیه، نوع صفحه نمایشی که 11Lite NE به خودش اختصاص داده Amoled و با رزلوشن 2400× 1080می باشد، به موجب پشتیبانی از حالت HDR10+ به همراه ساپورت 1 میلیون رنگ میتونید رنگ ها رو در بهترین حالت ممکن و بدون اغراق ببینید مخصوصا رنگ مشکی رو که وضوح اون برای این نمایشگر واقع چشمگیره پس اگر بدنبال یک گوشی میان رده با صفحه نمایش عالی هستید به طور قطع Xiaomi 11Lite NE مناسب شما خواهد بود.

    اسپیکر گوشی Xiaomi 11 Lite NE 5G

    • دارای اسپیکر استریو
    • فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون

    به عنوان یک گوشی میان رده اسپیکرهای 11Lite NE خیلی خفنن مخصوصا هم توی پخش بیس اصلی حتی وقتی صدا رو به بالاترین حد ممکن میرسونید هم برای تفکیک اما تنها چیزی که ممکنه یه خورده شما رو اذیت کنه نبود جک 3.5 میلی متری هدفونه که با یه هدفون بی سیم کارتون راه میوفته.

    دوربین گوشی Xiaomi 11 Lite NE 5G

    دارای 3 لنز دوربین به همراه یک فلش در پنل پشتی

    • لنز اصلی: 64 مگاپیکسل
    • لنزاولتراواید: 8 مگاپیکسل
    • لنز ماکرو: 5 مگاپیکسل
    • لنز سلفی: 20 مگاپیکسل

    لنز اصلی: وقتی لنز اصلی 11Lite NE رو مورد بررسی قرار دادیم متوجه شدیم که توی چندتا ویژگی یه سرو گردن از بقیه بالاتره از جمله اینکه حین عکاسی نه با افت فریم مواجه میشید نه رنگ ها اغراق زیادی دارن، وایت بالانس در حد خوب، گستره داینامیکی متوسط و ثبت جزئیات عالیه.

    لنز اولتراواید: به نسبت بقیه رقبا عکس هایی که با این لنز ثبت میشن اونقدرا بهم ریختگی زیادی ندارن و شما باید توجه زیادی رو برای فهمیدن این مورد توی عکسای ثبت شدتون به خرج بدید پس میشه گفت عملکرد خوبی داره.

    ماکرو: و اما لنز ماکرو جایی که 11Lite NE خواسته خودش رو توی بخش دوربین به رخ بکشه دوتا فاکتور فتواتوماتیک و قابلیت نزدیک شدن به سوژه در عین واضح بودن ان باعث شده عکس های ثبت شده با این لنز فوق العاده بنظر بیان.

    سلفی: در یک کلام عملکرد رضایت بخشه، با وجود نقص های کوچکی که داره مثلا در قسمت وایت بالانس یا نور زیاد بازم میتونه سلفی های جذابی واستون ثبت کنه.

    فیلم برداری: فیلم برداری با کیفیت 4K و نرخ 120 فریم بر هر ثانیه شما رو شگفت زده میکنه البته چندتا ویژگی خفنه دیگه هم مثل سرعت تغییر فوکوس مناسب و لرزشگیر اپتیکال هم باعث افزایش کیفیت فیلم های شما میشه.

    سخت افزار گوشی Xiaomi 11 Lite NE 5G

    • دارای چیپست: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G
    • دارای پردازنده گرافیکی: Adreno 642L
    • دارای حافظه :128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

    تنها وجه تمایز 11Lite NE با 11Lite 5G در استفاده از چیپست اسنپدراگون 778 هست به طور کلی پردازنده های اسنپدراگون ثابت کردن که میتونن کارهای گرافیکی و سخت افزاری رو به نحو احسن ساپورت کنن البته هر چی ورژنشون بالاتر میره کارایشونم بهتره پس عملکرد سخت افزاری 11Lite NE با رقباش برابری میکنه و خبری چندانی از لگ و باگ توی محیط کاربری نیست.

    باتری گوشی Xiaomi 11 Lite NE 5G

    • دارای ظرفیت باتری 4250 میلی آمپر ساعتی
    • دارای فست شارژ 33 واتی

    با وجود اینکه در بخش سخت افزاری برای گوشی 11Lite NE شاهد اپدیت خوبی بودیم در قسمت باتری ضعف کوچکی دیده میشه و اون هم ظرفیت کم باتری هست که برای استفاده معمولی میتونه تا یک روز کامل ساپورتتون کنه اما برای بازی های سنگین و استفاده دائم از نت یا تماشای فیلم قطعا شارژ لازم میشید حالا آداپتور 33 واتی که برند شیائومی داخل جعبه این گوشی قرا داده هم کارایی متوسط رو به بالایی داره به طوری که مدت زمان کامل فرایند شارژ چیزی حدود یک ساعته که در مقایسه با رقباش برای بخش آداپتور سردمداره ولی برای ظرفیت باتری یه پله عقب تره.

    نرم افزار گوشی Xiaomi 11 Lite NE 5G

    • دارای اندروید 11
    • دارای روابط کاربری MIUI12.5

    روابط کاربری جذاب 12.5 شیائومی قابلیت های جذاب و بهینه ایی در دسترس کاربران قرار میده از جمله کاهش مصرف 15 درصدی CPU از طرفی اگر با روابط کاربری شیائومی آشنایی دارید، جذابیت اون براتون آشکاره اما اگر اولین باره که با این روابط کاربری آشنا میشید قطعا براتون جالب خواهد بود خب طبق اداعایی که کمپانی شیائومی داشته در آینده نچندان دور برای 11Lite NE شاهد اندروید 12 خواهیم بود.

    اقلام همراه

    محتویات جعبه گوشی 11Lite NE شامل: دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر شیائومی، کاور ژله ای، سوزن خارج کردن سیم کارت، کابل USB Type C می باشد.

    جمع بندی

    اگر بدنبال یک گوشی با طراحی خاص، خوش دست و سبک هستید 11Lite NE انتخاب زیرکانه ایی خواهد بود البته که این گوشی از برند شیائومی در فاکتورهایی مثل اسپیکر، صفحه نمایش و تراشه هم عملکرد مطلوبی ارائه میده به طور کلی مولفه هایی که شیائومی برای 11Lite NE در نظر گرفته باعث شده تا گزینه مناسبی برای خرید شما محسوب شود.

     

    مزايا

    • طراحی خاص و بینظیر
    • پیشرو در علکرد لنز ماکرو
    • کیفیت بالای اسپیکرها

    معايب

    • ظرفیت نسبتا کم باتری









    مشخصات محصول
    » مشخصات کلی
    تعداد سیم کارت دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
    سایز سیم کارت سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
    تاریخ معرفی 2021
    رنگ بندی مشکی (Truffle Black)، آبی (Bubblegum Blue)، صورتی (Peach Pink)، سفید (Snowflake White)
    سایر ویژگی ها فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی سه گانه، مناسب عکاسی، مناسب بازی، دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی، مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
    » پردازنده
    تراشه(Chipset) Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G (6 nm)
    پردازنده گرافیکی(GPU) Adreno 642L
    پردازنده مرکزی(CPU) Octa-core
    تعداد هسته 8 هسته ای (1x2.4 GHz Cortex-A78 & 3x2.2 GHz Cortex-A78 & 4x1.9 GHz Cortex-A55)
    فرکانس پردازنده مرکزی 4 هسته با سرعت 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز
    » مشخصات حافظه
    حافظه داخلی 256 گیگابایت
    حافظه رم 8 گیگابایت
    کارت حافظه microSDXC (اسلات هیبریدی)
    »دوربین
    دوربین دوربین سه گانه
    رزولوشن دوربین پشت 5 + 8 + 64 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو 20 مگاپیکسل
    دیافراگم دوربین پشت دوربین اول 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 26 میلیمتر - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
    دیافراگم دوربین جلو 20 مگاپیکسل
    فلش LED دوگانه / Dual-Tone
    عکاسی پانوراما پشتیبانی میکند
    کیفیت فیلمبرداری (4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280× 720
    سرعت فیلمبرداری رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه، رزولوشن (720 × 1280) HD با سرعت 960 فریم بر ثانیه
    لرزشگیر تصویر لرزشگیر الکترونیکی (EIS)
    فناوری فوکوس فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    قابلیت های دوربین اصلی قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، لنز اولتراواید با زاویه 119 درجه، قابلیت عکس برداری تله فوتو ماکرو (telephoto macro)، ضبط ویدئو با لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS)
    » صفحه نمایش
    صفحه نمایش لمسی خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
    سایز صفحه نمایش 6.55 اینچ
    نوع صفحه نمایش AMOLED
    تراکم پیکسل در هر اینچ 402 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن (2400 × 1080) +Full HD
    نسبت صفحه نمایش به بدنه 85.3 درصد
    محافظت از صفحه نمایش گوریلا گلس 5 (Corning Gorilla Glass 5)
    نسبت ابعاد نمایشگر 20:9
    سایر قابلیت ها پشتیبانی از استاندارد +HDR10، میزان روشنایی 500 نیت (حداکثر روشنایی 800 نیت)، نرخ نوسازی 90 هرتز
    »صدا
    بلندگو دوگانه
    جک 3.5 میلیمتری ندارد
    » بدنه
    ابعاد 6.8 × 75.7 × 160.5 میلیمتر
    وزن 158 گرم
    جنس بدنه قاب جلویی از شیشه
    سایر قابلیت های بدنه دارای گواهینامه IP53 (مقاومت در برابر پاشیده شدن آب به طور قائم یا با حداکثر زاویه 60 درجه و مقاوم در برابر گرد و غبار)
    »اینترنت وارتباطات
    شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - برای هردو سیمکارت
    شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 26(850), 28(700)
    سرعت شبکه HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه، LTE-A
    فناوری های ارتباطی بلوتوث، WiFi، NFC
    Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 (Global), Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (India)
    بلوتوث نسخه 5.1
    فن‌آوری مکان‌یابی GPS, A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, NavIC
    درگاه ارتباطی USB Type C، استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
    »مشخصات باتری
    نوع باتری باتری لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری 4250 میلی آمپر ساعت
    باتری قابلیت تعویض ندارد
    »امکانات نرم افزاری وسرگرمی پیش فرض
    نسخه سیستم عامل اندروید 11
    رابط کاربری MIUI 12.5
    پشتیبانی از زبان فارسی پشتیبانی میکند
    منوی فارسی دارد
    قابلیت های نرم افزاری MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
    فرمت های پخش موسیقی AAC+, AAC, AMR, AMR-WB, aptX/apt-X, aptX HD, FLAC, MP3, WAV, LDAC, LHDC, aptX-Adaptive, PCM, AMR-NB, eAAC
    فرمت های پخش ویدئو MP4, M4V, MKV, WEBM, 3GP, 3G2, ASF
    » سایر امکانات
    حسگر ها اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)
    اقلام همراه گوشی دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر شیائومی، کاور ژله ای، سوزن خارج کردن سیم کارت، کابل USB Type C
    سایر قابلیت ها دارای قابلیت شارژ سریع 33 واتی (Fast Baterry Charging 33W)
    0.0 0
    بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
    *
    *
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *