جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی موبایل شیائومی Poco M3 Pro 5G ظرفیت داخلی 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    تولید کننده: شیائومی
    Xiaomi Poco M3 Pro 5G internal 128GB - 6GB Ram Mobile Phone
    *
    • در دسترس نیست
    • در دسترس نیست
    • در دسترس نیست
    تومان
    ارسال به
    *
    *
    روش ارسال
    نام
    تخمین تحویل کالا
    قیمت
    روش حمل و نقلی وجود ندارد

    بررسی گوشی Xiaomi Poco M3 Pro

    تاچندی پیش در بازارهای ایران گوشی های مدل سامسونگ محبوبیت زیادی داشتند که با روی کار امدن کمپانی شیائومی و ارائه موبایل هایی با کیفیت و امکاناتی در حد گوشی های مطرح، مقداری محبوبیت این برند زیر سایه رفت ( اما هنوز هم طرفداران خودش رو داره)، شیائومی در مدت زمان کوتاهی توانست با سری محصولاتی که قیمت بسیار مناسب و کارایی بالایی داشتند جای خودش رو در بازارهای جهانی تثبیت کند و جز برندهای مطرح قرار گیرد. این سری در خدمت شما هستیم با بررسی یکی دیگر از گوشی های میان رده این کمپانی یعنی Poco M3 Pro پس با گهر تک همراه باشید تا به مقایسه این میان رده اقتصادی با رقبای همترازش و بررسی تخصصی هر بخش ان بپردازیم.

    طراحی گوشی Xiaomi Poco M3 Pro

    • دارای وزن 190 گرم
    • قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت ( یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه)
    • عرضه به بازار در سه رنگ مشکی، ابی و زرد

    یکی از مواردی که باعث شده گوشی های شیائومی سرو صدای زیادی به پا کنند، طراحی زیبا و چشمگیر نسبت به بقیه رقبا است و Poco M3 Pro نیز طراحی خاصی رو به خودش اختصاص داده اگر بخواهیم از پنل پشتی این گوشی شروع کنیم باید بگویم جنسی از پلاستیک براق دارد ( پس شک نکنید رد اثر انگشت زیادی باقی میمونه)، در سمت چپ ان یک نوار پهن مستطیلی شکل که ماژول دوربین( 3 لنز دوربین، یک فلش و سنسور مادون قرمز) و لوگوی POCO جای گرفته است البته برجستگی ماژول دوربین به اندازه Poco X3 زیاد نیست ( همین مورد باعث شده تا امکان لغزش گوشی شما را روی یک سطح دوچندان کند پس از گارد مناسب استفاده کنید).

    طبق معمول در فریم سمت راست شاهد دکمه کم و زیاد کردن صدا و حسگر اثر انگشت که با دکمه پاور ادغام شده هستیم و لبه سمت چپ هم مهمان خشاب سیم کارت دو اسلاتی با قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه است همچنین در فریم پایینی درگاه شارژ تایپ C، جک 3.5 میلی متری هندزفری و میکروفون مکالمه دیده میشود.

    و اما میرسیم به قسمت جذاب ماجرا یعنی پنل جلویی: طراحی پنل جلویی حتی با وجود پهن بودن حاشیه ها ( اونقدرا هم زیاد نیست) واقعا چشمگیره این گوشی صفحه نمایش بزرگ و خوبی داره، در بالای صفحه نمایش یک بریدگی دایره ای شکل که دوربین سلفی رو توی خودش جای داده دیده میشه.

    نمایشگر گوشی Xiaomi Poco M3 Pro

    • دارای نرخ نوسازی 90_60 هرتز
    • روشنایی 400 نیت و رزولوشن 1080

    برای Poco M3 Pro یکسری شباهت با عضو دیگری از خانواده شیائومی یعنی Redmi Note 10  دیده شده است که به چند مورد ان اشاره می کنیم، مورد اول اینکه M3 Pro همانند Note 10 از حالت HDR برای صفحه نمایش پشتیبانی نمی کند و در عین حال هر دو انها دارای یک صفحه نمایش IPS LCD که توسط گوریلا گلس 3 محافظت میشود، هستند در ویژگی های M3 Pro ذکر کردیم که نرخ نوسازی متغیر است یعنی هنگامی که یک برنامه در حال اجرا باشد و نرخ نوسازی بالاتری بطلبد مثلا 90 هرتز میتوانید ان را بصورت دستی تغییر دهید یا هنگام وب گردی و تماشای فیلم این نرخ قابل تغییر و کمتر از 90 هرتز است که همین امر باعث مصرف بهینه باتری شما میشود.

    صفحه نمایش این گوشی دارای 3 پروفایل در حالت پشتیبانی از رنگ های RGB است که در حالت Standard رنگ ها با بهترین کیفیت و عمق نشان داده می شوند. با توجه به پهن بودن حاشیه ها 84 درصد پنل جلویی مربوط به صفحه نمایش است ( که نه کمه نه زیاد و به نوبه خودش خوبه). یکی از موارد چالش برانگیز، مقدار نیت روشنای صفحه نمایش است که شاید این مقدار پایین تر از چیزی باشد که این کمپانی اعلام کرده، برای استفاده از محیط های باز کمی درد سر ساز میشود مخصوصا که وضعیت کنتراست هم تعریف چندانی ندارد ولی جای نگرانی برای محیط های تاریک نیست و ضرری متوجه چشم های شما نمی شود.

    اسپیکر گوشی Xiaomi Poco M3 Pro

    • دارای یک اسپیکر
    • کیفیت و خروجی مناسب صدا

    طبق نظر سنجی از کاربران رسایی صدا این تک اسپیکر به قدری خوب است که نمره متوسط رو به بالا را به خود اختصاص داده، تفاوت اصلی M3 Pro با Redmi Note 10 در قسمت خروجی بیس صدا است که عملکرد Note 10 کمی ضعیفتر از M3 Pro میباشد، این گوشی هنگام بازی و پخش فیلم صداها را بسیار واضح و شفاف به گوش شما میرساند.

    دوربین گوشی Xiaomi Poco M3 Pro

    • دارای 3 لنز دوربین
    • لنز اصلی:  48 مگاپیکسل
    • لنز تشخیص عمق: 2 مگا پیکسلی
    • لنز ماکرو: 2 مگا پیکسلی
    • لنز اولترا موجود نیست
    • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

    لنز اصلی: با وجود 48 مگاپیکسلی بودن لنز اصلی عکس های ثبت شده از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و فقط در مورد فوکوس دچار چالش می شوید، گوشی های شیائومی قالبا از حالت HDR برای دوربین پشتیبانی نمی کنند و همین موضوع باعث میشود جزئیات زیادی از دست برود اما در قسمت فوکوس نیز باید چندین بار سوژه را انتخاب کنید و روی ان ضربه بزنید تا فوکوس بدرستی انجام شود. اما مهم ترین مزیت این گوشی هنگام عکاسی در روز است که رنگ ها را در طبیعی ترین حالت ممکن ثبت میکند ( به طور کلی خروجی عکس ها با این لنز مناسبه و از یک گوشی میان رده نباید انتظار بیشتری داشت.)

    لنز تشخیص عمق: عکاسی بااین لنز خالی از لطف نیست و تنها بخش مخاطره انگیز ان شارپنس است اما این لنز قابلیت ثبت عالی عکس های پرتره با قابلیت تشخیص از بک گراند را دارد.

    لنز ماکرو: برخلاف سایر گوشی های میان رده این لنز میتواند عکس های خوبی در اختیار شما قرار دهد و این در حالیست که نه خبری از ابرنگی شدن و نه بهم ریختگی جزئیات است.

    دوربین سلفی: شیائومی برای دوربین سلفی یک لنز 8 مگا پیکسلی در نظر گرفته و اگر بتوانید شرایط نوری مناسبی را بوجود بیاورید قابلیت ثبت عکس هایی با کیفیت فوق العاده خواهید داشت ( خلاصه همه چی به نور بستگی داره)

    فیلم برداری: شاید یکی از مواردی که هنگام فیلمبرداری فکر شما را مشغول کند نبود کیفیت 4K باشد هر چند در این مورد ضعف دیده میشود اما وجود لرزشگیر اپتیکال و عملکرد مناسب فوکوس از عیب اول تا حد زیادی کاسته و رضایتمندی کاربران را به عمل اورده است.

    سخت افزار گوشی Xiaomi Poco M3 Pro

    • دارای چیپست MediaTek MT6833 Dimensity 700
    • دارای پردازنده گرافیکی Mali-G57

    باز هم تراشه مدیاتک ( که برای گوشی های میان رده اقتصادی استفاده میشه و به پای تراشه اسنپدراگون نمیرسه اما بازم کار شما رو برای استفاده های معمولی راه می اندازد) عملکرد این تراشه اونقدری قابل قبول هست که باگ زیادی هنگام اجرای برنامه ها دیده نمیشود ولی در قسمت بازی های سنگین کمی ضعیف عمل میکند مخصوصا بازی سنگین کال آف دیوتی.

    وجود سیستم cooling  باعث میشه پشت گوشی شما زیاد داغ نشه و هنگام کار زیاد با ان و اجرای برنامه های سنگین حرارت زیادی را از پنل پشتی حس نکنید ( به طورکلی پردازنده این گوشی برای بازی های سنگین کمی ضعیفه ولی برای بازی های معمولی میتونه شما رو به راحتی  ساپورت کنه).

    باتری گوشی Xiaomi Poco M3 Pro

    • دارای باتری 5000 میلی امپر ساعتی
    • دارای فست شارژ 18 واتی

    خب در بخش باتری شاهد افت ظرفیت باتری این گوشی نسبت به پدر بزرگوارش یعنی Poco M3 هستیم ( برای Poco M3 ظرفیت باتری 6000 میلی امپر ساعتی است)، وجود فست شارژ 18 واتی باعث شده تا مدت زمان شارژ این گوشی نسبت به دیگر اعضای خانواده شیائومی که اداپتور 67 یا 33 واتی دارند طولانی تر باشد، مدت زمان شارژ و نگهداری باتری به ترتیب در مدت زمان 90 دقیقه و یک روز کامل است ( در صورت استفاده معمولی) اما ( اگر استفاده بیشتری از شبکه های اجتماعی، تماشا فیلم و... داشته باشید نگهداری شارژ از یک روز هم کمتر خواهد بود).

    نرم افزار و روابط کاربری گوشی Xiaomi Poco M3 Pro

    • دارای اندروید 11
    • دارای روابط کاربری MIUI12

    روابط کاربری MIUI قابلیت ها جالبی را در دسترس کاربران قرار می دهند، و ویژگی بارز هر کدام امکان شخصی سازی یکسری از تنظیمات گوشی برای مخاطب است، بالا بودن نرخ روابط کاربری باعث عملکرد روان وتجربه ایی جالب هنگام چرخ خوردن در محیط داخلی گوشی شده است.

    اقلام همراه

    اقلام موجود در جعبه این گوشی شامل دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر شیائومی، کابل USB Type-C، سوزن خارج کردن سیم کارت و کاور ژله ای است.

    جمع بندی

    هر چند که Poco M3 Pro رقبای سرسختی دارد چه از برند کره ایی سامسونگ چه اعضای خانواده خودش و سایر رقبا اما خرید ان با توجه به امکانات مناسب و قیمت مقرون بصرفه خالی از لطف نیست.

    مزايا

    • پشتیبانی از نسل پنجم شبکه اینترنتی
    • طراحی خوش دست و زیبا

    معايب

    • عملکرد ضعیف تر سخت افزار نسبت به سایر رقبا
    مشخصات محصول
    » مشخصات کلی
    تعداد سیم کارت دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
    سایز سیم کارت سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
    تاریخ معرفی 2021
    رنگ بندی زرد (Poco Yellow)، مشکی (Power Black)، آبی (Cool Blue)
    سایر ویژگی ها فبلت، مناسب عکاسی، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی سه گانه
    » پردازنده
    تراشه(Chipset) MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G (7 nm)
    پردازنده گرافیکی(GPU) Mali-G57 MC2
    پردازنده مرکزی(CPU) Octa-core
    تعداد هسته 8 هسته ای
    فرکانس پردازنده مرکزی 2 هسته با سرعت 2.2 گیگاهرتز (Cortex-A76) و 6 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A55)
    » مشخصات حافظه
    حافظه داخلی 128 گیگابایت
    حافظه رم 6 گیگابایت
    »دوربین
    دوربین دوربین اصلی سه گانه
    رزولوشن دوربین پشت 2 + 2 + 48 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو 8 مگاپیکسل
    دیافراگم دوربین پشت دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8 - دوربین دوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
    دیافراگم دوربین جلو دریچه دیافراگم f/2.0
    فلش LED دوگانه / Dual-Tone
    عکاسی پانوراما پشتیبانی می کند
    کیفیت فیلمبرداری (Full HD (1920× 1080), HD (1280× 720
    سرعت فیلمبرداری رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
    قابلیت های دوربین اصلی قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، قابلیت عکاسی ماکرو، دارای حسگر سنجش عمق
    لرزشگیر تصویر ندارد
    » صفحه نمایش
    صفحه نمایش لمسی خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
    سایز صفحه نمایش 6.5 اینچ
    نوع صفحه نمایش IPS LCD
    تراکم پیکسل در هر اینچ 405 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن Full HD+ (1080 × 2400)
    نسبت صفحه نمایش به بدنه 83.7 درصد
    محافظت از صفحه نمایش گوریلا گلس 3 (Corning Gorilla Glass 3)
    نسبت ابعاد نمایشگر 20:9
    سایر قابلیت ها میزان روشنایی 400 نیت، نرخ نوسازی 90 هرتز
    »صدا
    بلندگو دارد
    خروجی صدا جک 3.5 میلیمتری صدا
    جک 3.5 میلیمتری دارد
    » بدنه
    ابعاد 8.9 × 75.3 × 161.8 میلیمتر
    وزن 190 گرم
    جنس بدنه پنل جلو شیشه (گوریلا گلس 3)، بدنه پشت و دور بدنه پلاستیک
    »اینترنت وارتباطات
    شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
    شبکه 3G HSDPA / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 32(1500), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
    سرعت شبکه HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه، LTE-A نوع Cat18
    فناوری های ارتباطی بلوتوث، WiFi
    Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, Hotspot
    بلوتوث نسخه 5.1 ,A2DP, LE
    فن‌آوری مکان‌یابی A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
    درگاه ارتباطی USB Type C استاندارد 2.0
    »مشخصات باتری
    نوع باتری باتری لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
    باتری قابلیت تعویض ندارد
    »امکانات نرم افزاری وسرگرمی پیش فرض
    نسخه سیستم عامل اندروید 11
    رابط کاربری MIUI 12
    پشتیبانی از زبان فارسی پشتیبانی میکند
    منوی فارسی دارد
    قابلیت های نرم افزاری MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
    فرمت های پخش موسیقی AAC LC, MP3, HE-AACv1, HE-AACv2, FLAC
    فرمت های پخش ویدئو H.264, H.265, VP9
    » سایر امکانات
    حسگر ها اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، قطب نما (Compass)
    اقلام همراه گوشی دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر شیائومی، کابل USB Type-C، سوزن خارج کردن سیم کارت، کاور ژله ای
    سایر قابلیت ها دارای قابلیت شارژ سریع 18 واتی (Fast Baterry Charging 18W)
    0.0 0
    بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
    *
    *
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *