جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    آسیب پذیرترین قسمت گوشی موبایل کدام بخش است؟

    شکننده ترین قسمت یک گوشی موبایل

    همه محصولات دیجیتال از قسمت های مهمی تشکیل شده اند که آسیب به آن ها موجب بروز خسارت جبران ناپذیری خواهد شد در این وبلاگ قصد داریم تا میزان آسیب پذیری مهم ترین بخش های یک گوشی موبایل را مورد بررسی قرار دهیم و به این پرسش شما پاسخ دهیم که کدام بخش آسیب پذیرتر است تا نگرانیتان را در این مورد رفع کنیم.

    دو قسمت آسیب پذیر گوشی های موبایل

    • صفحه نمایش
    • ماژول دوربین

    بنظر شما نمایشگرها جز قسمت های حساس و آسیب پذیر محسوب می شوند؟

    طبق تجربه بسیاری از افراد اولین بخشی که پس از افتادن گوشی روی زمین آسیب می بیند نمایشگر آن است و به طور قطع برای همه اتفاق افتاده پس زیادی دور از ذهن نیست که شکننده ترین قسمت یک گوشی نمایشگر باشد، این بخش را در صدر جدول قرار می دهیم، در ادامه به معرفی دو نوع صفحه نمایش به همراه مزایا و معایب آنها می پردازیم.

    صفحه نمایش لمسی _ خازنی

    نوع رایج صفحه نمایش برای اکثر گوشی ها لمسی _ خازنی است که در واقع هنگام تماس دست کاربر با صفحه نمایش انتقال بار الکتریکی کمی صورت می گیرد این نوع از صفحه نمایش ها به دلیل دارا بودن اکسید قلع ایندیوم هم وضوح خوبی و هم دوام مناسبی را ارائه می دهند البته جنس آنها به دلیل شیشه ایی بودن باعث می شود تا جز لیست موارد آسیب پذیر قرار گیرند.

    از جمله ویژگی های  مثبت نمایشگر های لمسی - خازنی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد

    • حساسیت پذیر نسبت به لمس
    • استحکام نسبتا زیاد
    • وضوح بالای نمایشگر

    معایب

    • بالا بودن قیمت آن به نسبت نمایشگرهای مقاومتی

    صفحه نمایش لمسی - مقاومتی

    مهم ترین فاکتوری که برای تشخیص نمایشگرهای لمسی - مقاومتی وجود دارد میزان فشار دست روی صفحه نمایش است، این نمایشگرها از دو یا چند لایه پلاستیک مقاوم ساخته شده اند و مقاومت زیادی در برابر آب و گردو غبار از خود نشان می دهند اما به طور کلی میزان محبوبیت آنها به نسبت نمایشگرهای خازنی - لمسی کمتر است.

    چگونه از آسیب به نمایشگر گوشی خود جلوگیری کنیم؟

    با توجه به پیشرفت علم و فناوری همه برندها در تلاشند تا از بروزترین متودهای روز و مواد با کیفیت برای ساخت محصولات دیجیتال و موبایل ها استفاده کنند هر چند اکثر موبایل های امروزی توسط گوریلا گلس محافظت می شوند اما باز هم میتوان صفحه نمایش ها را آسیب پذیر دانست، توصیه ما استفاده از گلس مناسب است تا میزان آسیب به حداقل ممکن برسد.

    دومین بخش آسیب پذیر گوشی موبایل

    دومین بخش آسیب پذیر گوشی موبایل، دوربین ها هستند مخصوصا برای موبایل هایی که ماژول دوربین آنها دارای برجستگی است در این صورت در اثر برخورد ماژول دوربین با سطح شاهد آسیب پذیری آن خواهید بود پس در صورت امکان برای این قسمت هم از گلس یا گارد مناسب استفاده کنید تا از بروز خسارت های بیشتر جلوگیری کنید.

    جمع بندی

    در این وبلاگ دو مورد از مهم ترین بخش یک گوشی که آسیب پذیری بیشتری داشتند را مورد بررسی قرار دادیم، هر چند که میتوان آنها را جز لیست آسیب خای خارجی قرار داد اما صدمه به هر یک از آنها موجب خسارت های مالی زیادی می شود تا جایی که شاید مجبور به تعویض گوشی خود باشید پس به قولی پیشگیری بهتر از درمان است.

     

     

     

    نظرات
    انصراف از نظر بستن
    0000000000000
    0000000000000