جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی اپل

    مشاهده به عنوانن جدول فهرست
    مرتب سازی بر اساس
    نمایش در هر صفحه
    تصویر پشت و رو آیفون 13 پرو مکس سفید
    پشت و جلو موبایل اپل iPhone 13 Pro ZA/A Active رنگ ابی
    صفحه نمایش موبایل اپل iPhone SE (2022) ZA/A Not Active از رو به رو

    گوشی موبایل اپل iPhone SE (2022) LL/A Not Active ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

    Apple iPhone SE (2022) LL/A Not Active 128GB - 4GB RAM Mobile Phone
    تومان
    پشت و جلو موبایل اپل iPhone 13 ZA/A Active رنگ صورتی
    صفحه نمایش موبایل اپل iPhone SE 2020 JA/A Active از رو به رو
    تصویر  گوشی اپل iPhone 13 Pro ZA/A Active  ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    گوشی اپل iPhone 13 Pro ZA/A Active ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

    Apple iPhone 13 Pro ZA/A Active 128GB - 6GB Ram Mobile Phone
    تومان
    فریم پشت گوشی ایفون iPhone 13 Pro Max ZA/A NOTActive رنگ مشکی

    گوشی اپل مدل iPhone 13 Pro Max ZA/A NOTActive ظرفیت 1 ترابایت و رم 6 گیگابایت

    Apple iPhone 13 Pro Max ZA/A NotActive 1TB - 6GB Ram Mobile Phone
    تومان
    تصویر  گوشی  اپل مدل iPhone 13 Pro Max ZA/A Active ظرفیت 256 گیگابایت و رم 6 گیگابایت
    تصویر  گوشی  اپل مدل iPhone 13 Pro Max ZA/A Active ظرفیت 512 گیگابایت و رم 6 گیگابایت
    تصویر  گوشی  اپل مدل iPhone 13 Pro Max ZA/A notActive ظرفیت 512 گیگابایت و رم 6 گیگابایت
    تصویر  گوشی  اپل مدل iPhone 13 Pro Max ZA/A NOTActive ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت
    تصویر  گوشی اپل مدل iPhone 13 ZA/A Active ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت
    تصویر  گوشی اپل مدل iPhone 13 ZA/A Active ظرفیت 256 گیگابایت و رم 4 گیگابایت
     گوشی آیفون ۱۳ رنگ مشکی
    جلو و پشت گوشی ایفون iPhone 13 رنگ آبی
    جلو و پشت گوشی اپل iPhone 13 Pro ZA/A blue

    گوشی اپل iPhone 13 Pro ZA/A NotActive ظرفیت 256 گیگابایت رم 6 گیگابایت

    Apple iPhone 13 Pro ZA/A NotActive 256GB - 6GB Ram Mobile Phone
    تومان

    تاریخچه و مشخصات گوشی های آیفون

    وقتی دو فاکتور کیفیت و زیبایی در صدر جدول قرار میگیرد قطعا گوشی های برند اپل حرف اول را میزنند در واقع این برند مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده تا به شهرت امروزه خود رسیده است. کلیشه همه موفقیت ها به شروع آنها از یک جای کوچک مانند گاراژ با تعداد نیروی اندک و سرمایه نچندان زیاد برمیگردد که نمیتوان گفت پشت پرده انها واقعا درست است یا خیر. فعالیت کمپانی اپل به 46 سال پیش و با وجود نام پررنگ شخص استیو جابز بر می گردد و جرقه برنامه ریزی برای این کمپانی با دیدار جابز و وزیناک مرتبط است، فعالیت های ابتدایی این کمپانی مشهور با تولید رایانه های شخصی آغاز شد و بعدها دامنه آن گسترش پیدا کرد تا جایی که امروزه شاهد یکه تازی محصولات اپل در زمینه ارائه گوشی های موبایل و ساعت هوشمند هستیم. آیا تابحال به ذهنتان خطور کرده که ایده نام گذاری این برند از کجا نشات گرفته است؟ فرضیه مطرح شده برای این نام گذاری اشاره به داستان درخت سیب و نیوتون همچنین کشف قانون جاذبه دارد در واقع استیو جابز با الهام از همین موضوع نام کمپانی موردنظر خود را اپل در نظر گرفت.

    مشخصات گوشی اپل

    سالهای 1989 تا 1991 را عصر طلایی اپل می نامند

    نتیجه ارائه اولین رایانه قابل حمل توسط کمپانی اپل و بدنبال آن نوت بوک Power Book در سال 1989 سود بسیار قابل توجهی در سال 1991 بود که موجب نام گذاری این دوره به نام دوران طلایی شد کمپانی اپل پس از گذر چندین مدت متوجه این مهم شده بود که برای زنده ماندن در این صنعت باید تمرکزش را روی وسایل محدودتری بگذارد تا بدنبال آن پیشرفت درخوری در بازارهای فروش داشته باشد.

    تمام نسل های آیفون از دیرباز تا به اکنون

    اولین نسل گوشی های آیفون راه گشای بقیه گوشی های مدرن بودند، کمپانی اپل آیفون را تحت عنوان دستگاهی که سه دستگاه دیگر را در خود جای داده معرفی کرد، درواقع دستگاهی که هم توانایی استفاده از اینترنت را در اختیار شما می گذارد و هم میتوانید از آن به عنوان یک تلفن همراه و آیپاد استفاده کنید. از جمله مشخصات گوشی آیفون نسل اولیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • برخورداری از کیبورد روی صفحه نمایش لمسی
    • برخورداری از اپلیکیشن هایی نظیر یوتوب، گوگل کروم و گوگل مپ
    • پشتیبانی از اینترنت 2G

    راه اندازی اپ استور و معرفی نسل دوم گوشی آیفون

    دومین نسل آیفون، آیفون 3G نام داشت که درست یک روز قبل از معرفی آن کار رسمی اپ استور آغاز شد و رونمایی از آن ها همزمان با هم صورت گرفت. برای آیفون 3G پیشرفت های قابل توجهی نسبت به نسل قبل خود دیده میشد از جمله ارتقا پشتیبانی از نسل سوم اینترنت، برخورداری از فناوری GPS و طراحی بروزتر نسبت به اولین نسل آیفون.

    عکس گوشی اپل

    نسل بعدی یعنی آیفون 3Gs

    بیشترین پیشرفتی که برای آیفون 3Gs دیده میشد مربوط به بخش نرم افزاری بود ویژگی هایی همچون اضافه شدن نوتیفیکیشن ها، صفحه کلید در حالت افقی، امکان ضبط ویدئو با کیفیت 480p و....

    آیفون 4

    طبق نظر کاربران آیفون 4 زیباترین نوع آیفونی بود که تا به آن روز به بازار عرضه شده بود زیرا در طراحی آن ترکیب شیشه و فلز و صفحه نمایشی با رزلوشن 640×960 دیده میشد همچنین نوآوری های دیگری همچون:

    • برخورداری از میکروفون ثانویه جهت حذف نویز
    • پشتیبانی از دوربین سلفی
    • پشتیبانی از سیم کارت میکرو برای آیفون 4 در نظر گرفته شده بود

    آیفون 4s

    مراسم رونمایی آیفون 4s مصادف با درگذشت استیو جابز و جانشینی تیم کوک بود، این سری از گوشی های آیفون توسط یک دستگاه هوشمند به نام سیری مجهز شده بودند البته امروزه ثابت شده که تمام مکالمات شما با سیری عزیز در اختیار شرکت اپل قرار میگیرد پس به هیچ وجه آن را به عنوان یک صندوق راز در نظر نگیرید، پیشرفت های دیگری هم برای آیفون 4s در زمینه ارتقا کیفیت دوربین و آنتن دهی به چشم میخورد.

    آیفون 5

    آیفون 5 از جمله سری های آیفون بود که تغییر اندازه صفحه نمایش را تجربه کرد در نتیجه آن شاهد وزن سبک تر و خوش دست تر شدن این سری از گوشی های اپل بودیم.

    آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

    از آنجایی که تمامی کاربران به استفاده از صفحه نمایش های بزرگ با زاویه دید بیشتر عادت کرده بودند اپل برای تولید سایر محصولاتش رویکرد جدیدی اتخاذ کرد و با رونمایی آیفون 6 که از صفحه نمایش 4.7 اینچی و آیفون 6 پلاس با برخورداری از صفحه نمایش 5.5 اینچی موجب تعجب عموم و استقبال شدید کاربران شد به جرات میتوان گفت که تولید آیفون 6 و 6 پلاس گامی مهم در زمینه تولید سایر گوشی های هوشمند با طراحی فلزی بود.

    آیفون 7 و 7 پلاس

    برخورداری از قابلیت ضد آب بودن از آیفون 7 شروع شد و به نسل های بعد از آن منتقل شد اما مسئله مهم برای این سری از آیفون حذف پورت 3.5 میلی متری هدفون بود که اعتراض کاربران زیادی را بدنبال داشت همچنین آیفون 7 پلاس که بعد از سری آیفون 7 روانه بازار شده بود در بخش وضوح رنگ ها برای صفحه نمایش و نوع پنل نمایش ارتقا بسزایی داشت.

    آیفون 8 

    آیفون 8 اولین سری آیفون دارای صفحه نمایش AMOLED محسوب میشود در واقع برای همین نوع از آیفون یک صفحه نمایش بدون حاشیه و فیس آیدی در نظر گرفته شده بود.

     

    آیفون 11، پرو و پرومکس

    برای سری های 11 آیفون شاهد افزایش ضخامت بدنه و ظرفیت باتری بودیم البته برخورداری آیفون 11 از یک صفحه نمایش AMOLED هم خالی از لطف نیست.

    آیفون SE

    ورود SE2020 به بازار فروش دقیقا همزمان با همه گیری بیماری کرونا بود که توانست فروش زیادی را به خود اختصاص دهد در واقع SE2020 دارای یک صفحه نمایش 4.7 اینچی و دوربین دارای قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 4K است در نهایت تنها پوئن منفی این گوشی هوشمند ظرفیت کم باتری است که جای نقد زیادی به جای میگذارد.

    آیفون 12 و اعضای خانواده آن

    کمپانی اپل برای اولین بار در اواخر سال 2020 چهار گوشی هوشمند را بصورت همزمان رونمایی و به بازار عرضه کرد. آیفون 12 و اعضای خانواده آن از تغییراتی همچون وضوح رنگ بیشتر برای صفحه نمایش، قابلیت اتصال 5G و ظرفیت بیشتر باتری برخوردار بودند این سری از آیفون هم فروش زیادی از بازار را به خود اختصاص داد.

    آیفون 13 و اعضای خانواده آن

    سری 13 آیفون همانند سری 12 با اعضای خانواده اش در یک زمان وارد بازار شدند در واقع این مدل و اعضای خانواده اش آخرین مدل موجود در بازار ایران هستند واز محبوبیت بشدت زیادی برخوردارند لازم به ذکر است بیشترین نوآوری در طراحی و تراشه های سخت افزاری برای سری 13 اعمال شده پس یکه تازی آن در بین سایر رقبا کاملا طبیعی است.

    آیفون به لحاظ قیمت

    با توجه به عدم وجود نمایندگی رسمی کمپانی اپل در ایران قیمت گوشی های این برند از سایر برندهای موجود بیشتر است و به دلیل اینکه قیمت آیفون با توجه به قیمت دلار ارزش گذاری می شود، این گوشی از لحاظ جایگاه بالا قیمتی در صدر جدول قرار دارد اما برای کسب اطلاع قیمت به روز و دقیق هر کدام از انواع گوشی های آیفون می توانید به فروشگاه گهرتک مراجعه کنید و ضمن خرید کالای موردنظر با قیمت مناسب از اصالت کالا نیز اطمینان حاصل کنید.

     

     

     

     

     

     

     

    فیلترها Close