جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    تفاوت بین گوشی آیفون اکتیو و نات اکتیو

    مفهوم active و not active

    اگر شما هم قصد خرید گوشی ایفون دارید، حتما با اصطلاح اکتیو و نات اکتیو برخورد داشته اید.

    گوشی ایفون تولید شده در کارخانه در ابتدا غیر فعال یا نات اکتیو است و زمانی که برای اولین بار روشن و به اینترنت متصل میشود، توسط شرکت اپل فعال یا اکتیو در نظر گرفته میشود. این موضوع از این جهت اهمیت پیدا می کند که با فعال شدن گوشی، تاریخ گارانتی خود شرکت اپل آغاز میشود.

    همان طور که می دانید به علت تحریم ها شرکت اپل محصولات خود را به ایران ارائه نمیدهد که این موضوع در مراحل ساخت اپل ایدی قابل مشاهده است و وارد کنندگان مجبور به وارد کردن گوشی ایفون از کشور های دیگر هستند. طبق گفته واردکنندگان، هر کشور فقط بخشی از محصولات اپل مختص به خود را می تواند بفروشد. به همین دلیل ایفون های موجود در ایران از کشور های مختلفی مانند چین و سنگاپور وارد شده اند و پارت نامبر مختص به این کشورها هستند.

    از آنجایی که با فعال شدن گوشی آیفون، شرکت اپل متوجه می شود که این گوشی در چه کشوری فعال شده است، وارد کنندگان مجبورند که اکثر گوشی ها را در کشور مبدأ به طور مثال سنگاپور، فعال کرده و سپس وارد بازار ایران کنند تا آن کشور با شرکت اپل به مشکل برنخورد و همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، این گوشی ها جز دسته اکتیو قرار میگیرند و فقط  تعدادی از آنها به صورت نات اکتیو وارد کشور میشوند که علت تفاوت قیمت این دو نیز همین بحث تعداد و فعال نبودن است.

    پس تا اینجا متوجه شدیم که گوشی های اکتیو کاملا نو هستند و فقط یکبار به منظور فعالسازی روشن شده اند و تفاوت دیگری با گوشی های نات اکتیو ندارند.

     

    کدام آیفون را بخریم؟

    مسئله ای که باید برای خرید گوشی اکتیو مد نظر داشته باشید این است که امکان تشخیص گوشی اکتیو و کاملا نو با استوک و کارکرده  وجود ندارد. از آنجایی که سری ایفون 13 در شهریور ماه 1400 وارد بازار شد و تا آذر 1401 حدود 15 ماه از عرضه آن میگذرد، تعداد گوشی های کارکرده افزایش یافته و تشخیص گوشی اکتیو با استوک بسیار مشکل شده است. 

    در رابطه با خرید، به طور کلی دو راه پیش رو دارید. گوشی نات اکتیو بخرید و خیال خودتان را راحت کنید و یا اگر در مورد وضعیت فعال بودن گوشی وسواس ندارید، میتوانید گوشی اکتیو را با قیمت کمتر بخرید. البته در نظر داشته باشید که گوشی خود را از فروشگاه های معتبر و مطمئن خریداری کنید و از نو بودن گوشی خود اطمینان داشته باشید. از طرفی به سراغ رنگ های جدید ایفون بروید تا امکان استوک بودن آن کاهش یابد. برای مثال ایفون رنگ سبز که در اسفند 1400 معرفی شد و تعداد دست دوم آن کم است.

    شما میتوانید با خیال راحت ایفون اکتیو مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی گهرتک  همراه با گارانتی تهیه کنید.

     

    قیمت ایفون اکتیو در مقایسه با نات اکتیو

    در حالت کلی و با ثبات بازار، در نظر داشته باشید که قیمت ایفون اکتیو بین یک تا سه میلیون تومان از ایفون نات اکتیو کمتر است.

     

    تشخیص گوشی active  و not active

    همانطور که اشاره کردیم، اگر گوشی ایفون را برای اولین بار به اینترنت متصل کنید، فعال میشود. برای چک کردن فعال بودن یا نبودن گوشی نیازی به باز کردن پلمپ دستگاه نیست؛

    با وارد کردن شماره سریال روی جعبه در سایت شرکت اپل ، وارد کردن کد امنیتی و زدن دکمه continue ، با یک تیک سبز رنگ مواجه میشوید که به معنای این است که ایفون قبلا اکتیو شده و تاریخ فعال سازی آن نیز قابل رویت است و یا با یک علامت زرد رنگ مواجه میشوید که از شما می‌خواهد ابتدا ایفون خود را اکتیو کنید. اگر ایفون نات اکتیو خریداری کرده‌اید، باید با عبارت Please activate your device مواجه شوید.

     

    جمع بندی

    اگر برای شما مهم است که گوشی خریداری شده، حتما نو و پلمپ باشد و اختلاف قیمت برایتان اهمیت نداشته باشد به سراغ ایفون نات اکتیو بروید. اگر هم که اختلاف قیمت برایتان اهمیت دارد و نسبت به کاملا نو بودن محصول وسواسی ندارید، به سراغ ایفون اکتیو بروید.

    شما میتوانید با خرید از سایت و فروشگاه های معتبر مانند گهرتک از اکتیو و نات اکتیو بودن گوشی ها اطمینان حاصل کرده و با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی ای خرید خود را انجام دهید.

           

    نظرات
    انصراف از نظر بستن