جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    معرفی بهترین لپ تاپ های اقتصادی تا رنج قیمتی 30 میلیون تومان

    معرفی بهترین لپ تاپ های اقتصادی تا رنج قیمتی 30 میلیون تومان

    در دنیای امروزی که شاخه های گسترده فناوری زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است، لپ تاپ‌ها به یکی از ابزارهای ضروری برای همه ما تبدیل شده‌اند. از کاربران عادی تا کسب و کارهای بزرگ، همه به دنبال یک لپ تاپ با کیفیت و اقتصادی هستند. اما چگونه می‌توان یکی از بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی را انتخاب کرد؟ در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و چند مدل از بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی را معرفی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

    قبل از معرفی مدل های اقتصادی چند تعریف ساده از قطعات یک لپ تاپ را ارائه خواهیم داد که با استفاده از آنها به راحتی بتوانید سیستم مورد نیاز خود را انتخاب کنید و متحمل پرداخت هزینه بیشتری نشوید.

    CPU یا پردازنده مرکزی: CPU به عنوان "مغز" یا "قلب" لپ‌تاپ عمل می‌کند. این واحد پردازش مرکزی وظیفه اجرای دستورات و محاسبات را بر عهده دارد و در نتیجه، تمام عملکرد لپ‌تاپ به طور مستقیم به کارایی CPU وابسته است. پس سیستم انتخابی شما باید با توجه به کارایی که از آن توقع دارید انتخاب شود. وجود نسل‌های مختلف CPU از تولیدکنندگان مختلف مانند Intel و AMD امکان انتخاب بهترین CPU برای نیازهای شما را فراهم می‌کند. این نسل‌ها شامل Core i، Ryzen، Celeron و ... حداقل CPU مورد نیاز برای لپ تاپ های اقتصادی Core i3 است اما اگر از لپ تاپ خود توقعات بیشتری دارید باید سراغ سری های Core i5 یا Core i7 برید تا بعدها مجبور به تعویض سیستم خود نباشید.

    GPU یا پردازنده گرافیکی: گرافیک یکی از جنبه‌های مهم تجربه کاربری در دنیای دیجیتال ماست. از بازی‌های ویدئویی گرفته تا تدوین عکس و ویدئو، نیاز به توانایی گرافیکی قدرتمند در دستگاه‌های مختلفی دارد. GPU مخفف Graphics Processing Unit به معنای فارسی پردازنده گرافیکی است. این قطعه سخت‌افزاری وظیفه پردازش تصاویر و ویدئوها را در دستگاه‌های مختلف انجام می‌دهد. در واقع، GPU مسئول تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی برای نمایش روی صفحه نمایش است.

    حافظه یا SSD: Solid State Drive یا به اختصار SSD، یک نوع حافظه دیجیتال است که بدون استفاده از قطعات مکانیکی عمل می‌کند. این حافظه از تراشه‌های نانو و نشکن استفاده می‌کند که داده‌ها را درون خود ذخیره می‌کند. تفاوت اصلی SSD با هارد دیسک‌های معمولی در این است که در هارد دیسک‌های سنتی از دیسک‌های چرخشی برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌شود که عملکرد آنها به دوران چرخش دیسک و خواندن اطلاعات از روی آن توسط سرپرست‌ها متکی است. در SSD، دیسک‌های چرخشی حذف شده و اطلاعات بدون حرکت مکانیکی از تراشه‌های نانو به دست می‌آید.

    بهترین لپ تاپ دانشجویی تا 10 میلیون تومان

    بررسی اجمالی لنوو IdeaPad 1 مدل 11ADA05

    فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

    با در اختیار داشتن بودجه 10 میلیونی دایره انتخابی شما به لپ تاپ های دو یا چهار هسته ایی با فضای ذخیره سازی کم، سرعت نسبتا پایین و نمایشگرهای HD محدود می شود.

    لنوو IdeaPad 1  با اینکه از قیمتی حدود 10 میلیون تومان برخوردار است اما از داریور SSD بهر میبرد از جمله مشخصات قابل توجه این لپ تاپ: وجود صفحه نمایش 1.6 اینچی با پنل TFT و وضوح HD، چهار گیگابایت رم DDR4، پردازنده AMD Athlon 3050e، بدنه پلاستیکی و دو درگاه USB 3.0  و HDMI است، تمامی فاکتورهای ذکر شده لنوو IdeaPad1  را به یکی از بهترین گزینه های مناسب برای وب گردی، کار با مجموعه آفیس یا سایر کارهای محاسباتی تبدیل کرده است.

    بهترین لپ دانشجویی تا 15 میلیون تومان

    بررسی اجمالی لنوو IdeaPad 3 مدل 15IAU7

    فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

    این افزایش هزینه 5 میلیون تومانی به طبع محدوده انتخابی شما را افزایش می دهد، در این کلاس قیمتی بهترین لپ تاپی که می توان پیشنهاد کرد IdeaPad 3 لنوو با پردازنده نسل دوازدهم که نسبت به Core i3  با پردازنده 1115G4 مصرف انرژی کمتری دارد است. ایدیا پد 3 لنوو از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با پنل TN، درایور SSD، هشت گیگابایت رم و درگاه یو اس بی 3,2 تایپ سی بهره میبرد. البته با توجه به این رنج قیمت برای نمایشگر توقع پنل IPS با زاویه دید بیشتر میرفت که متاسفانه این اتفاق نیوفتاده.

    بهترین لپ تاپ دانشجویی تا 18 میلیون تومان

    بررسی اجمالی VivaBook 15 مدل RI502ZA

    فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

    از بازه قیمتی 15 میلیون تومان به بالا میتوانید انتخاب مناسبی بین طیف گسترده ایی از لپ تاپ های برندهای مختلف با امکانات قابل توجه داشته باشید، VivaBook 15 ایسوس یکی از لپ تاپ هایست که در کلاس قیمتی 15 میلیون تومان با مشخصات نرم افزاری بسیار کاربردی قرار دارد که در ادامه به معرفی و بررسی مدل جایگزین آن نیز خواهیم پرداخت.

    نکته هیجان انگیز برای نمایشگر ایسوس VivaBook 15 پشتیبانی از 60 درصد طیف رنگی sRGBبا وضوح Full-HD است، پس با این اوصاف از ساپورت 60 درصدی صفحه نمایش در جهت ارائه اطلاعات طرف خواهید بود، از دیگر امکانات حائز اهمیت این لپ تاپ میتوان به مواردی همچون؛ پردازنده نسل دوازه Core i3 با رم 8 گیگابایتی به همراه 256 گیگ فضای ذخیره سازی، باتری 43 وات ساعتی و یک درگاه یو اس بی Type-c اشاره کرد.

    مدل جایگزین: لنوو IdeaPad 5 مدل 15ITL05

    برجسته ترین فاکتوری که لنوو IdeaPad 5 را از ایسوس VivaBook 15 مجزا میکند برخورداری آن از تراشه گرافیکی مجزای MX450 انویدیا است، این لپ تاپ از همان پردازنده قدیمی Core-i3 1115G4 با چهار گیگابایت رم بدون امکان ارتقای حافظه بهره میبرد، ریز مشخصات فنی آیدیا 5 لنوو از این قرار است: بدنه آلومینومی با کیفیت فوق بالا متریال ساخت، نمایشگر 15.6 اینچی IPS با وضح Full-HD و باتری 70 وات ساعتی.

    بهترین لپ تاپ دانشجویی تا 22 میلیون

    بررسی اجمالی MetaBook مدل B3-520

    فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

    میت بوک هواوی از جمله لپ تاپ هاییست که در این بازه قیمتی ارزش خرید بسیار بالایی دارد، قدرت پردازشی مناسب این لپ تاپ با وجود پردازنده Core-i5- 1135G7 باعث آسودگی خیال شما از انجام امور روزمره می شود، مشخصات فنی که هواوی میت بوک 520 به خود اختصاص داده حسابی جای بحث میگذارد، به عنوان مثال ساپورت کامل صفحه نمایش از طیف رنگی sRGB، بیشنه روشنایی 300 نیتی با وضوح Full-HD، وجود حسگر اثر انگشت، باتری 42 وات ساعتی و بدنه ایی با مرغوب ترین متریال ساخت تنها بخشی از امکانات MeatBook هواوی است.

    بهترین لپ تاپ دانشجویی تا 25 میلیون تومان

    بررسی اجمالی 3 Aspire مدل A315-59G-52KM

    دارات کارت گرافیک مجزا

    انجام اعمال مهندسی، مدل سازی و ادیت به واسطه ساپورت قوی پردازنده Core-i5-1235U به همراه کارت گرافیک مناسب با لپ تاپ ایسر 3 به مراتب آسان تر از باقی مدل هایست که تا به الان به آن ها اشاره شد، در کنار این مزایا و فاکتورهای مثبت دیگر مانند: نمایشگر 15.6 اینچی IPS، هشت گیگابایت رم و 256 گیگ SSD و پوشش 60 درصدی صفحه نمایش از رنگ های آر جی بی، لپ تاپ Aspire دارای یک نقطه ضعف کوچک یعنی ساپورت سه درگاه USB-A Gen 3.2 به جای درگاه Type-C است.

    بهترین لپ تاپ دانشجویی تا 30 میلیون تومان

    بررسی اجمالی ایسوس Vivabook S14 OLED مدل M3402QA

    فاقد پردازنده گرافیکی مجزا

    یکی از برجسته ترین ویژگی های ویوابوک S14 وجود پردازنده فوق العاده قدرتمند  Ryzen 5-5600H است که به راحتی کارهای سنگین پردازشی، اعمال گرافیکی، نرم افزارهای مهندسی و بازی های سبک را هندل می کند. این لپ تاپ از لحاظ اِلمان های ظاهری نیز در جایگاه بسیاری ویژه ایی قرار دارد فاکتورهایی از قبیل وجود نور پس زمینه برای کیبورد، حسگر اثر انگشت و وزن یک کیلوگرمی باعث وجه تمایز Vivabook S14 در این کلاس قیمتی نسبت به سایر رقبا شده است. سایر مشخصات فنی این لپ تاپ: نمایشگر OLED با رزولوشن 2880  در 1800 پیکسل، رفرش ریت 90 هرتزی، پوشش کامل طیف رنگی sRGBو باتری سه سلولی 70 وات ساعتی.

    مدل جایگزین: ایسوس Vivabook Pro 15 مدل M6500QH

    دارای کارت گرافیک مجزا

    در صورتی که به شتاب دهنده گرافیکی نیاز داشتید بهتر است به جای مدل قبلی Vivabook S14 از مدل Vivabook Pro 15 استفاده کنید، تنها وجه تمایز این دو مدل لپ تاپ وجود کارت گرافیک مجزا برای Pro 15 است ، از جمله ویژگی های فنی دیگری که این لپ تاپ از آنها پشتیبانی میتوان به مواردی از قبیل: نمایشگر 15.6 اینچی IPS با وضوح Full HD، رفرش ریت 144 هرتز، 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت SSD، بارتی 50 وات ساعتی و دو درگاه USB 3.2  و Type-C اشاره کرد.

    سئوالات متدوال

    1.بهترین لپ تاپ تا رنج قیمتی 10 میلیون تومان کدام است؟

    پیشنهاد ما لنوو IdeaPad 1 است.

    2.بهترین لپ تاپ تا رنج قیمتی 15 میلیون تومان کدام است؟

    برای این رنج قیمت دایره انتخابی گسترده ایی خواهید داشت اما پیشنهاد ما لنوو IdeaPad 3 مدل 15IAU7 است که به راحتی کارهای سبک روزانه و دانشجویی را مدیریت می کند.

    برای خرید و مطالعه مشخصات فنی هر یک از مدل های ذکر شده به بخش دستبه بندی لپ تاپ های فروشگاه اینترنتی گهرتک مراجعه کنید.

    نظرات
    انصراف از نظر بستن