جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    مقایسه میان رده جدید Poco F5 5G با Galaxy S21 FE

    مقایسه میان رده جدید Poco F5 5G با Galaxy S21 FE

    با احتساب هزینه 18 تا 20 میلیون انتخاب شما کدام یک از دو برند شیائومی یا سامسونگ خواهد بود؟ ترجیح شما میان رده جدید از برند شیائومی است یا پرچمدار قدیمی سامسونگ؟ در این مقاله قصد بررسی ارزش خرید و مشخص کردن برتری هر یک از دو مدل مذکور در بخش های مختلف را داریم پس با ما همراه باشید.

    مقایسه سبک طراحی

    اِلمان های طراحی این دو گوشی کاملا متفاوت است یعنی ما با دو زبان طراحی که شباهتی به یکدیگر ندارند طرفیم، طراحی گوشی Poco F5 5G طراحی کاملا جسورانه، زیبا و نو است در مقابل گوشی گلکسی S21 FE از لحاظ طراحی به دلیل سال عرضه یک پله عقب تر از پوکو F5 5G قرار می گیرد، نکته بعدی در مورد جزیره دوربین در پنل پشتی است هر ساله در ابتدای سال میلادی شاهد رونمایی برندهای مختلف از محصولات جدیدشان هستم و چیزی که در سال های اخیر در مورد طراحی پنل پشتی و محتویات آن برای گوشی های موبایل به چشم میخورد حذف تدریجی جزیره دوربین است که میان رده جدید شیائومی یعنی Poco F5 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست، جزیره دوربین برای این گوشی کاملا حذف شده و سه لنز دوربین با برجستگی بسیار کمی از پنل پشتی تعبیه شده اند و این در حالیست که در گوشی S21 FE شاهد ماژول های دوربین برجسته هستیم، جنس بدنه پوکو F5 5G از پلاستیک براق و با طراحی کاملا تخت بدنه و انحنای ظریف لبه ها است، و S21 FE سامسونگ از یک پنل کاملا مات با بدنه فوق العاده خوش دست بهره میبرد.

    اگر بخواهیم این دو مدل را از لحاظ ابعاد بدنه و نمایشگر مورد مقایسه قرار دهیم، باید خدمتتون عرض کنم که برای این قسمت پرچم Poco F5 5G حسابی بالاست حتی با وجود اینکه 4 گرم از S21 FE سنگین تره، در مورد حسگر اثر انگشت هم هر دو سرعت پردازش فوق العاده ایی دارن ولی محل تعبیه آنها متفاوته یعنی  برای میان رده شیائومی حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور تعبیه شده اما درS21 FE محل تعبیه روی صفحه نمایش است که البته در این مورد نمیتوان خورده ایی گرفت و این امر کاملا سلیقه ایی می باشد.

    نتیجه گیری: اگر وجود گواهینامه IP68 و گوریلاگلس ویکتوس برای شما از اهمیت بیشتری نسبت به IP53 و گوریلاگلس 5 برخورداره پس باید S21 FE با طراحی بدنه قدیمی تر به سبک سامسونگ را انتخاب کنید، در مقابل اگر طراحی بروز، نزدیک به پرچمدارها و ابعاد بدنه به علاوه نمایشگر بزرگتر برای شما الویت دارد انتخاب Poco F5 5G بهترین گزینه است.

    مقایسه صفحه نمایش

    بنظر شما برای این بخش Poco F5 5G برنده است یا گلکسی S21 FE؟ برای روشن شدن پاسخ این سئوال همچنان با ما همراه باشید. بررسی کلی میان رده جدید شیائومی به ما نشان داد که این گوشی از یک پنل AMOLED با رزولوشن 1080 و قابلیت پشتیبانی از استاندارد HDR10+ به علاوه ویژگی جذاب دالبی ویژن برخورداره، همچنین مقدار نور بیشنیه ایی که پوکو F5 5G در فضای باز در اختیار شما قرار میده کاملا رضایت بخشه، در مقابل S21 FE سامسونگ با ویژگی های نزدیکی به امکانات Poco F5 5G برای بخش صفحه نمایش قرار داره، این پرچمدار سامسونگ از خانواده S  نیز از صفحه نمایش 6.4 اینچی با پنل داینامیک امولد مختص به سامسونگ و رفرش ریت 120 هرتزی بهره میبره و باز هم مثل پوکو F5 نور بیشنه خوبی برای استفاده در فضای باز در اختیارتون قرار میده.

    نتیجه گیری: برای قسمت صفحه نمایش تفاوت زیادی در کلیات بازدهی و عملکرد این دو مدل دیده نمیشه اما در ریز جزئیات مانند آداپتو بودن رفرش ریت بین 120 یا 60 هرتز، ساپورت 68 میلیارد رنگ و پنل 12Bit با توانایی نمایش رنگ ها و تصاویر در بالاترین کیفیت ممکن قطعا Poco F5 5G برنده است.

    مقایسه باتری

    یکی از بارزترین تفاوت ها بین گوشی های برند شیائومی و سامسونگ بخش بازدهی باتری و توان آداپتور شارژر هست جایی که برند شیائومی به طور قطع می تواند جلوی رقبای همترازش قد علم کند. گلکسی S21 FE دارای باتری 4500 میلی آمپری با بازدهی یک روز بصورت کامل البته در صورت استفاده کاملا سبک و آداپتور شارژر 25 واتی که برای فول شارژ شدن باتری به مدت زمان 1 ساعت 15 دقیقه ایی نیاز دارد، است در مقابل S21 FE رقیب قدرتنمدی به نام Poco F5 5G با ظرفیت باتری 5000 میلی آمپری و آداپتور 67 واتی قرار میگیرد که بی شک برنده این بخش است.

    نتیجه گیری: هر چند وجود امکانات جانبی از قبیل شارژر بیسیم 15 واتی و شارژ بیسیم معکوس که فرایند شارژدهی را  برای S21 FE سریعتر می کنند خوشایند است اما بازهم با وجود ویژگی های مذکور توفیری در اصل قضیه یعنی برنده شده Poco F5 5G در زمینه ظرفیت بالا باتری یا توان بیشتر آداپتور ایجاد نمی شود.

    مقایسه دوربین

    پک دوربین گوشی گلکسی S21 FE شامل یک لنز واید 12 مگاپیکسلی، اولتراواید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 8 مگاپیکسلی است، بالانس رنگی، ثبت دیتیل، تشخیص سوژه از بک گراند، روشنایی مناسب، عدم وجود نویز و اعجاج در لبه های تصویر و کیفیت فوق العاده عکس های ثبت شده توسط لنز دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی همه و همه از ویژگی های فوق العاده عکاسی با لنزهای دوربین S21 FE است. در سوی دیگر ماجرا Poco F5 5G شیائومی با جزیره دوربین لنز واید 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی با قدرت عکاسی نزدیک به S21 FE قرار دارد، عکس های ثبت شده با این گوشی کیفیت مناسبی از لحاظ دقت رنگی، بالانس و تعادل نور، گستره داینامیکی و پایین بودن سطح نویز از خود نشان می دهند.

    نتیجه گیری: با اینکه در مجموع سطح بازدهی و عملکرد هر دو مدل برای بخش دوربین برابری میکند اما بصورت کلی کیفیت عکاسی با لنزهای S21 FE بسیار بهتر از  Poco F5 5G است.

    مقایسه اسپیکر

    استفاده از اسپکر استریو برای هر دو مدل S21 FE و Poco F5 5G دیده میشه، کیفیت صدا، بلندی و رسایی در هر دو مدل واقعا مطلوب و کاربر پسنده، در این بین یک آپشن اضافه هم برای Poco F5 5G به چشم میخورد که آن هم وجود جک 3.5 میلیمتری هدفون به منظور بالاتر بردن کیفیت صدای دریافتی است که این مورد در S21 FE وجود ندارد.

    مقایسه پردازنده و رابط کاربری

    پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2، Poco F5 5G به راحتی از پس بازی های سنگین با فریم ریت بالا برمیاد یعنی لگ و باگ صفره صفره و قدرت پردازشی خالص، پس با این اوصاف Poco F5 5G به راحتی S21 FE رو فیتله پیچ میکنه به طوری که آمار بنجمارک ها عملکرد پوکو را 20 تا 30 درصد بهتر از S21 FE اعلام کردند.

    بخش رابط کاربری کاملا سلیقه ایی است و بدلیل بازدهی بسیار عالی و مساوی هر دو مدل در قسمت نرم افزاری نمی توان به هیچ کدام از آنها خرده ایی گرفت. گلکسی S21 FE با وجود One Ul 4.0 و اندروید 12 فضایی بسیار نرم، سبک و بدون هیچ لگ و باگی را در اختیار شما قرار می دهد و در مقابل فضای کاربری Poco F5 5G با وجود رابط کاربری MIUI 14  و اندروید 13 نیز امکانات شخصی سازی بسیار زیاد و متنوعی را به شما نشان می دهد.

    جمع بندی

    در پایان این مقاله به بحث اصلی بررسی ارزش خرید این دو مدل می پردازیم، S21 FE از لحاظ خوش دست بودن، بازدهی پک دوربین مخصوصا لنز اصلی و امکانات جانبی شارژ به طور قطع از Poco F5 5G سامسونگ جلوتره اما در برابر صفحه نمایش 12Bit با پشتیبانی از 68 میلیارد رنگ،توان بسیار بالای آداپتور شارژر، ظرفیت 5000 میلی آمپری باتری، طراحی بروزتر و عملکرد پردازشی فوق العاده Poco F5 5G شیائومی حرفی برای گفتن ندارد.

    نظرات
    انصراف از نظر بستن