جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    هشدار جدی ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی

    01 تیر 1402

    ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس در یکی از کنفرانس های فناوری برگزار شده در پاریس به طور جدی در مورد پیشروی هر چه بیشتر هوش مصنوعی در یکسری از حوزه ها اظهار نگرانی کرد، وی اذعان داشت در صورت جدی نگرفتن این مهم در آینده ایی نچندان دور شاهد فاجعه ایی عمیق از دسترسی هوش مصنوعی و تسلط آن بر نژاد انسان خواهیم بود.

    البته ناگفته نماند که ایلان ماسک تنها شخصی نیست که در مورد پیشروی های خطرناک هوش مصنوعی بطور جدی نگران است، پیش از او استیون هاوکینگ فیزیکدان معروف و استیو وزنیاک که یکی از موسسان شرکت اپل بود نیز در مورد خطرات فاجعه بار هوش مصنوعی ابزار نگرانی کردند، تمام سعی و تلاش ماسک برای استفاده مفید و در خدمت بشر این فناوری جدید است بطوری که تاکنون برای این امر وجه نقد زیادی را به موسسه Future Of Life پرداخت کرده است تا از تکنولوژی هوش مصنوعی فقط در جهت اقدامات بشر دوستانه و جلوگیری از قیام آنها علیه انسان ها استفاده کند.

    از طرفی توییت های گنگ و مبهمی که ماسک در توییتر و فضای مجازی به انتشار میرساند بر اهمیت و دارک بودن هر چه بیشتر این موضوع صحه میگذارد به عنوان مثال از جمله توییت های بسیار گنگی که اخیر در صفحه شخصی خود منتظر کرده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

    • در استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته برای چنین حملاتی، تنها بحث زمان مطرح است. اینترنت بطور خاص نسبت به الگوریتم های گرادیان نزولی آسیب پذیر است.
    • یا پاسخ ایلان ماسک به توییت یکی از کاربران: مخالفم. الگوریتم نزولی در مسائل تئوری گراف در مینیمم نسبی گیر می کند. برای این کار به ANNS شبکه عصبی دینامیک چند عاملی نیاز است.

    تمام این موارد خبر از آگاهی ماسک از موضوعی مهم و دانش بسیار فنی و تخصصی آن در این مورد دارد.

    نظرات
    انصراف از نظر بستن