جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    ویژگی های احتمالی و قابل انتظار از اندروید 14

    ویژگی های احتمالی و قابل انتظار از اندروید 14

    بعد از انتشار خبری مبنی بر اینکه گلکسی S23 Ultra اولین گوشی از برند سامسونگ خواهد بود که اندروید 14 را دریافت خواهد کرد موضوع ویژگی های احتمالی که برند سامسونگ برای  اندروید 14 در نظر گرفته در گوگل بیشترین جستوجو و سرچ را داشت که در این بلاگ قصد داریم بیشتر در مورد این آپدیت جدید صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

    کمپانی گوگل تاریخ کاملا دقیقی برای ارائه این آپدیت مشخص نکرده و همونطوری که در سرفصل خبرها به این موضوع اشاره شد اولین و دومین پیش نمایش از نسخه اندروید 14 به ترتیب در بهمن و اسفند ماه منتشر شدند و احتمالا تا تیر ماه سال 2023 میتونیم شاهد دردسترس قرار گرفتن این آپدیت برای کاربران باشیم در ادامه مطلب چندمورد از ویژگی های هیجان انگیز اندروید 14 را برای شما شرح خواهیم داد.

    • نمایش تمامی اعلان ها از طریق فلش و روشن و خاموش شدن صفحه نمایش
    • پایش سلامت از طریق Health Connect تحت عنوان ردیاب سلامت
    • ارتقا بخش نرم افزاری و خداحافظی با محدودیت انتقال داده
    • ساپورت ارتباط ماهواره ایی
    • پشتیبانی هر چه بهتر از صفحه کلید
    • برخورداری از قابلیت شبیه سازی اپلیکیشن

    نمایش تمامی اعلان ها از طریق فلش و روشن و خاموش شدن صفحه نمایش

    ترفند هوشمندانه به کارگرفتن جلوه های بصری برای آگاه سازی کاربر یکی از ویژگی های هیجان انگیز اندروید 14 است، اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که بشدت محیط اطراف یا کاریتون شلوغ و پر سرو صداست این امکان از آپدیت جدید اندروید حسابی به کارتون میاد به این صورت که اگر تماس یا پیامک دریافتی داشته باشید با وجود چشمک زدن فلش یا خاموش و روشن شدن صفحه نمایش به طور قطع متوجه آن خواهید شد.

    پایش سلامت از طریق Health Connect تحت عنوان ردیاب سلامت

    برنامه Health Connect یکی دیگر از برنامه های پایش سلامت برای گوشی های هوشمند محسوب میشود که برخلاف سایر برنامه های پایش سلامت امکان به اشتراک گذاری داده ها را در آن خواهید داشت البته در بسیاری از گوشی های اندرویدی این برنامه از قبل روی سیستم نصب نشده است ولی با مراجعه به فروشگاه play میتوانید آن را دانلود و مورد استفاده قرار بدید اما طبق ادعای گوگل به احتمال زیاد تمامی گوشی هایی که بعدها از اندروید 14 پیشتیبانی کنند بصورت پیشرفض این برنامه را بصورت نصب شده خواهند داشت.

    ارتقاء بخش نرم افزاری و خداحافظی با محدودیت انتقال داده

    خداحافظی با محدودیت انتقال داده در اندروید 14 با حذف ویژگی Andorid Beam از AOSP که قبل تر با گزینه Nearby Share جایگزین شده بود امکان پذیر است بزرگترین اشکال و ایراد انتقال داده با این روش عدم پشتیبانی برخی از گوشی ها مثل هواوی از این سرویس انتقال بدلیل عدم پشتیبانی از برخی قراردادهای گوگل بود که در آپدیت جدید یعنی اندروید 14 این محدودیت برداشته شده است.

    ساپورت ارتباط ماهواره ایی

    پیشتر قابلیت ساپورت اینترنت ماهواره ایی فقط برای سیستم عامل IOS یا به عبارتی در آیفون 14 پرومکس دیده شده بود، اما طبق گفته معاون ارشد گوگل هیروشی لاکهایمر در آینده ایی نچندان دور با وجود اندروید 14 برای گوشی های اندرویدی نیز این قابلیت در دسترس قرار خواهد گرفت.

    پشتبانی هر چه بهتر از صفحه کلید

    با استفاده از نخسه اندروید 14 امکان تغییر عملکرد کلیدهایی همچون Meta، Ctrl، Caps Lock و Alt را خواهید داشتکه خلاصه چی از این بهتر.

    برخورداری از قابلیت شبیه سازی اپلیکیشن

    یکی دیگر از قابلیت های هیجان انگیز اندروید 14 امکان استفاده از برنامه های کلون شده جهت استفاده همزمان از دو حساب کاربری است که برای نصب و حذف آنها باید این مراحل را به ترتیب طی کنید: تنظیمات- برنامه ها- برنامه های کلون شده و برای حذف از طریق اطلاعات برنامه میتونید اقدام کنید.

     

    سئوالات متدوال

    تاریخ دقیق ارائه اندروید 14 چه موقع است؟

    به احتمال 90 درصد نسخه نهایی اندروید 14 در تیر ماه 2023 در دسترس کاربران قرار گیرد.

    چه گوشی هایی اندروید 14 را دریافت خواهند کرد؟

    شانس دریافت این نسخه از اندروید برای گوشی هایی که از قبل از اندروید 12 و 13 برخوردار بودند بیشتر از گوشی هایی با نسخه اندروید 11 است.

     

     

     

    نظرات
    انصراف از نظر بستن