جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    چگونه ایرپاد خود را شارژ کنیم؟

    چگونه ایرپاد را شارژ کنیم؟

    ایرپاد یک نوع هدفون بی‌سیم است که توسط شرکت اپل توسعه داده شده است. این هدفون‌ها به طور کاملاً بی‌سیم عمل می‌کنند، به این معنا که هیچ کابلی برای اتصال به دستگاه موبایل یا دیگر دستگاه‌ها نیاز ندارند. ایرپاد‌ها دارای طراحی کوچک و کم حجم هستند و به آسانی در گوش قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها از فناوری بلوتوث برای اتصال به دستگاه‌های مختلف مانند آیفون، آیپد، مک‌بوک و دیگر دستگاه‌های اپلی استفاده می‌کنند، همچنین ایرپادها در سال 2016 معرفی شدند و تا به امروز مدل‌های مختلفی از آن‌ها منتشر شده است.

    نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که نمیتوان به هر هندزفری بی سیمی ایرپاد گفت و این نام منحصرا برای هندزفری های شرکت اپل مورد استفاده قرار میگیرد، البته که نحوه شارژ ایرپادهای این برند با سایر برندهای شیائومی و سامسونگ متفاوت است که در ادامه بصورت فصیلی به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

    همچنین به یاد داشته باشید که ابتدایی ترین مرحله برای شارژ ایرپادها قرار دادن آنها در کیس شارژر است و باقی مراحل...

    شارژ ایرپاد با گوشی

    ایرپاد را چگونه شارژ کنیم؟

    کیس شارژر که منبع اصلی تغذیه ایرپادها محسوب می شود، حتی قبل از انباکس کردن کالا از 50 درصد نیروی باتری برخوردار است و برای بالا بردن بازدهی و عملکرد آن ملزم به تکمیل  90درصد باتری خواهید بود. نکته حائز اهمیت برای این قسمت این است که درصد باتری کیس نباید حتما به عدد صفر تا مرز خاموشی برای شارژ مجدد و عدد 100 به معنای فول شارژ شدن برسد زیرا پس از هر چرخه کامل از عمر مفید باتری کم می شود.

    مدت زمان مورد نیاز شارژ ایرپاد با کیس

    • AirPods نسل اول: 17 دقیقه/ بنابر گفته Music Critic ایرپادز نسل دوم نسبتا مشابه نسل اول است و به مدت زمان 20 دقیقه برای شارژ باتری نیاز دارد.
    • AirPods Pro: 60 دقیقه/ نسل سوم AirPods هم مشابه AirPods Pro است.

    در صورت تمام شدن همزمان نیروی باتری کیس و ایرپادزها چه مدت زمانی نیاز است تا ایرپادزها بیشترین نیروی باتری را بدست آورند؟

    • AirPods نسل اول: بین 30 دقیقه تا یک ساعت
    • AirPods نسل دوم: بین 45 دقیقه تا یک ساعت
    • AirPods Pro و AirPods نسل سوم: بین یک تا دو ساعت

    نحوه مشاهده میزان شارژ ایرپادزها در اندروید

    در بسیاری از اوقات ایرپادزهای برند اپل به واسطه کیفیت بالا از سمت سوی کاربران اندرویدی نیز مورد استقبال خوبی قرار می گیرند و صد البته که در دسترس قرار گرفتن تمامی امکانات این ایرپادزها فقط برای کاربران Ios امکان پذیر است و اندرویدی های عزیز از یکسری امکانات آنها از جمله اطلاع مستقیم از درصد باتری محروم خواهند شد و اما راه حل موجود برای این موضوع:

    1. ابتدا برنامه AirPods Battery را از فروشگاه پلی دانلود کنید

    2. در مرحله دوم باید ایرپادزها را در کیس شارژ قرار دهید سپس آنها را با گوشی موبایل خود جفت کنید

    3. در مرحله آخر برنامه مورد نظر را اجرا کنید و بعد درب کیس شارژر را باز بزارید تا میزان درصد باتری برای شما به نمایش دربیاد.

    4. علاوه بر برنامه AirPods Battery میتوانید از برنامه محبوب MaterialPods نیز برای دیدن میزان درصد شارژ کیس استفاده کنید.

    نحوه شارژ کردن ایرپاد با گوشی

    مبحث شارژ ایرپاد با گوشی با استفاده از شارژ وایرلس یا بدون سیم برمی گردد، در واقع شما بسته به نوع و مدل ایرپادی که در اختیار دارید میتوانید از این امکان استفاده کنید، به عنوان مثال؛ ایرپادهای نسل اول بدلیل عدم ساپورت کیس شارژر از قابلیت بی سیم، استفاده از ویژگی شارژ وایرلس را در اختیار کاربر قرار نمی دهند اما به ترتیب مدل های ایرپاد2، ایرپاد3 و یا ایرپاد پرو به راحتی استفاده از ویژگی شارژ وایرلس را در دسترس شما قرار خواهند داد.

    شارژ ایرپاد پرو با گوشی

    نحوه اطلاع از فول شارژ شدن ایرپاد

    در گام نخست باید از میزان شارژ ایرپادها اطلاع داشته باشید برای آگاهی از این موضوع مراحل ذیل را به ترتیب طی کنید:

    1. ایرپاد را به بلوتوث گوشی وصل کنید و روی دکمه تعبیه شده ایرپاد ضربه بزنید تا چراغ چشمک زن روشن شود، سپس وارد تنظیمات گوشی شوید بلوتوث را فعال و گوشی را به ایرپاد متصل کنید.

    2. در این مرحله بایستی کیس ایرپاد را به گوشی موبایل مورد نظر نزدیک کنید و به شرط متصل بودن ایرپاد با موبایل بعد از چند ثانیه قادر به دیدن میزان شارژ آن روی صفحه موبایل خود خواهید بود، در صورتی که نتوانستید از میزان شارژ آگاه شوید کیس ایرپاد را باز و بسته کنید تا مشکل موردنظر رفع شود.

    3. راه های دیگر برای اطلاع از این موضوع شامل؛ بررسی پنل نوتیفیکیشن، ضربه زدن روی آیکن باتری در اپل واچ، بررسی چراغ ال ای دی کیس ایرپاد است.

    رنگ های مختلف چراغ چشمک زن ایرپاد به چه معناست؟

    توجه داشته باشید که چراغ کیس ایرپاد در وضعیت های مختلف رنگ های متفاوتی دارد، به عنوان مثال رنگ سبز نشان دهنده فول شارژ شدن ایرپاد است، رنگ سفید و حالت چشمک زن نیز به معنای اماده راه اندازی بودن آن و اتصال به دستگاه موبایل می باشد.

    نکات ضمیمه ایی برای شارژ کردن بهتر ایرپاد

    با انجام دادن نکات زیر عمر باتری ایرپاد شما به همراه سرعت شارژ آن افزایش خواهد یافت

    • بلافاصله پس از روشن شدن چراغ هشدار ایرپادتان را به شارژر بزنید و از رسیدن میزان باتری به عدد صفر اکیدا خودداری کنید.
    • در حین شارژ کیس، درب آن را ببندید (باز و بسته کردن مکرر درب کیس علاوه بر اینکه از عمر آن می کاهد باعث طولانی تر شدن مدت زمان شارژ نیز خواهد شد).
    • با استفاده از تنظیمات پیشرفته تر قادر خواهید بود از قابلیت شارژ بهینه نیز بهره ببرید برای این کار ابتدا به بخش Bluetooth setting رفته سپس گزینه Information یا Details را در کنار AirPod Pro انتخاب کنید و وضعیت OFF شارژ بهینه را به ON تغییر دهید.

    صفر تا صد شارژ ایرپاد شما چند ساعت بازدهی خواهد داشت؟

    یکی از سئوالات مهمی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند بازدهی باتری کیس ایرپاد در حالات مختلف است، در صورت فول شارژ بودن کیس امکان گوش دادن به موسیقی تا 5 ساعت بصورت بی وقفه و 3 ساعت مکالمه را خواهید داشت و پس از اتمام باتری تنها به 20 دقیقه زمان برای شارژ 100 درصدی کیس نیاز دارید.

    کیس ایرپاد را چگونه شارژ کنیم

    نمایش میزان شارژ ایرپاد در آیفون

    تنها نکنه مورد توجه برای این بخش این است که هر دو دستگاه یعنی ایرپاد و موبایل با هم جفت شده باشند، در صورت رعایت این شرط یک پنجره پاپ آپ روی نمایشگر شما ظاهر می شود که درصد شارژ باقی مانده کیس ایرپاد و گوشی را نمایش می دهد.

    اضافه کردن ویجت باتری در آیفون

    برای اینکه بتوانید بصورت مدوام از میزان درصد شارژ باتری کیس ایرپاد خود آگاه باشید اضافه کردن ویجت باتری به صفحه هوم گوشی آیفون که نیازمند طی کردن مراحل زیر است را به شما توصیه می کنیم؛

    1. تا زمانی که حالت Jiggle Mode فعال شود در قسمت خالی صفحه هوم انگشتتان را نگه دارید

    2. سپس در قسمت بالای صفحه روی + ضربه بزنید

    3. در این مرحله باید گزینه Batteries را انتخاب کنید تا ویجت موردنظر شما به صفحه اصلی اضافه شود

    4. سایز ویجت باتری را انتخاب کنید و برای نهایی شدن تنظیمات روی گزینه Add Widget ضربه بزنید

    5. حال ویجت انتخابی شما ساخته شد و کافیست انگشت خود را روی صفحه بکشید تا در جای موردنظرتان قرار گیرد سپس برای اتمام همه مراحل گزینه Done را لمس کنید.

    سئوالات متداول

    1. شارژ اولیه ایرپاد به چه صورت انجام میپذیرد؟

    می توانید از طریق کابل شارژ یا کیس ایرپاد خود را شارژ کنید.

    2. از چه طریق می توانیم میزان درصد باتری ایرپاد خود را ببینیم؟

    با جفت شدن گوشی و ایرپاد امکان دیدن میزان شارژ باتری روی صفحه نمایش گوشی موبایل را خواهید داشت.

    نظرات
    انصراف از نظر بستن