جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    چگونه بفهمیم گوشی رام چین است یا گلوبال؟ (سریعترین راه)

    تفاوت رام چین با رام گلوبال در گوشی های شیائومی

    در حال حاضر برند شیائومی یکی از شناخته شده ترین برندهای گوشی در بازار ایران هست، عمده دلیل موفقیت این برند چینی در بازارهای جهانی مخصوصا ایران در نظر گرفتن امکانات فوق العاده توام با قیمت بسیار مناسب برای کاربران با بودجه محدود است، اما بیاید از هدف اصلی نوشتن این بلاگ دور نشیم همه ما موقع خرید گوشی های شیائومی برای انتخاب رم چین و رم گلوبال سر دوراهی قرار میگیریم مخصوصا وقتی که فروشنده قصد داره با یک اختلاف قیمتی قابل توجه مارو قانع کنه تا گوشی شیائومی با پک و رم چینی رو بخریم، خب بنظر شما گوشی های شیائومی با رم چین و گلوبال از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری با هم متفاوتند؟ یا خرید کدوم یکی از آنها برای کاربران ایرانی توصیه میشه؟ نحوه تشخیص رم چین از رم گلوبال گوشی های شیائومی چطوری هست؟ چرا گوشی های پک و رم چین شیائومی قیمت ارزون تری نسبت به نسخه گلوبال دارند؟ برای دریافت پاسخ هر یک از این سئوالات در ادامه با ما همراه باشید.

    رام چین چیست؟

    نسخه CN یا رام چین، آن دسته از گوشی های شیائومی هستند که دقیقا مطابق با نیازهای مردم کشور چین ساخته شده اند، همچنین گوشی های رم یا همان رام چین شیائومی از ساپورت برخی سرویس های آمریکایی مانند نرم افزار گوگل، گوگل فوتوز و ... نیز محرومند، در ادامه به معرفی عمده تفاوت هایی که گوشی های رام چین با رام گلوبال دارند می پردازیم.

    1. از جمله بارزترین تفاوت های گوشی های رم چین شیائومی با رم گلوبال برچسب قیمتی آنها است، به دلیل رقابت بسیار سنگین بازار موبایل در کشور چین عرضه محصولات دیجیتال با قیمت پایین تر و امکانات مشابه می تونه برگ برنده کمپانی های بزرگ بحساب بیاد، بنابراین گوشی های شیائومی رم چین از قیمت بسیار پایین تری نسبت به رم گلوبال برخوردارند.

    2. از طرف دیگر گوشی های رم چین شیائومی به منظور فروش بهتر در کشور چین یا به قولی بکارگیری برخی فاکتورهای اصول بازاریابی گزینه های سخت افزاری بیش تری پیش روی کاربران قرار می دهند؛ برای مثال ممکن است که گوشی رم چین شیائومی با دو نسخه 6 یا 8 گیگابایت موجود شود در حالی که نسخه رم گلوبال همان گوشی تنها با رم 6 گیگابایتی در بازارهای جهانی پا به عرصه رقابت بگذارد.

    3.  تفاوت شارژرهای گوشی های رم چین و رم گلوبال شیائومی کاملا واضح است به عبارتی دیگر درصورتی که یک کاربر ایرانی گوشی شیائومی رام چین را خریداری کرده باشد برای استفاده از از شارژر آن و اتصال به پریز به تبدیل نیازخواهد داشت.

    4.  به دلیل تحریم های اعمال شده در کشور چین گوشی های رام چینی برند شیائومی قادر به ساپورت نرم افزارهای گوگل نخواهند بود، همچنین اپلیکیشن هایی که به زبان چینی و به صورت پیش فرض روی گوشی های رام چین شیائومی نصب شده اند برای کاربران ایرانی کاربردی نخواهند داشت پس به راحتی امکان حذف آنها را از روی گوشی خود خواهید داشت.

    5. زبان چینی به عنوان زبان پیش فرض گوشی های شیائومی رام چین انتخاب شده اما امکان تغییر آن به زبان انگلیسی رو هم خواهید داشت منتهی ممکنه با این کار بازهم برخی از بخش های رابط کاربری به زبان چینی باشند بنابراین برای گوشی های رام چین شیائومی گزینه انتخابی مبنی بر زبان فارسی نخواهید داشت و انتخاب شما بین دو زبان چینی و انگلیسی باشد.

    6.  برای رام چین گوشی های شیائومی، برنامه phone  دارای قابلیت ضبط مکالمه است البته این آپشن برای گوشی های رام گلوبال دیده نمیشه.

    7. کاربرانی که از گوشی های رام چینی شیائومی استفاده می کنند، برخلاف کاربران گوشی های رام گلوبال باید برای دانلود تم ها هزینه جانبی بپردازند.

    رام گلوبال چیست؟

    به نمونه دیگری از گوشی های شیائومی که برای بازارهای جهانی ساخته می شوند گوشی های رام گلوبال گفته می شود، درواقع این گوشی ها با نسخه رام چین از بسیاری جهات تفاوت دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

    1.  از لحاظ قیمتی گوشی های رام گلوبال شیائومی به دلیل پشتیبانی بیشتر استانداردهای جهانی نسبت به رام چین در بازار از قیمت بالاتری برخوردارند.

    2.  تمامی نرم افزارهای گوگل اعم از گوگل پلی، گوگل فوتوز و... به صورت پیش فرض روی رام گلوبال نصب هستند و خبری از برنامه های از پیش نصب شده مخصوص کاربران چینی روی این نسخه از گوشی های شیائومی نیست.

    3.  برای استفاده از شارژر نسخه رام گلوبال گوشی های شیائومی برخلاف رام چین به تبدیل نیازی ندارید و به راحتی می تونید از آن استفاده کنید.

    4. مدل های پرچمدار و بالارده گوشی های نسخه رام گلوبال برخلاف رام چین از نسل 4.5 اینترنت یا 4G+ پشتیبانی می کنند.

    5. کاربران گوشی های دارای رام گلوبال می توانند از زبان فارسی که به صورت پیش فرض روی گوشی موبالیشان نصب شده استفاده کنند و نیازی به نصب کیبوردهای دیگر برای استفاده از زبان فارسی ندارند.

    6.  برخی از قابلیت هایی که شرکت های چینی برای نسخه رام چین گوشی های شیائومی درنظر می گیرند در نسخه گلوبال عرضه نمی شوند.

    نحوه تشخیص گوشی های رام گلوبال شیائومی از رام چین

    در مرحله اول به شکل ظاهری جعبه گوشی خود دقت کنید، مثلا نوشته های روی جعبه گوشی های پک چین به زبان چینی هستند و در مقابل برای گوشی های رام و پک گلوبال هیچ کلمه چینی به چشم نمیخوره و طبق قوانین اتحادیه اروپا روی جعبه نشان CN استاندارد اروپا یا WEEE حک شده.

    راه دیگر برای شناسایی گوشی های رام چین و گلوبال از یک دیگر توجه به دفترچه راهنما و شکل ظاهری آداپتوری که داخل جعبه تعبیه شده، است مثلا شارژری که برند شیائومی برای گوشی های رام چین استفاده کرده از نوع دوشاخه تخت است که حتما برای استفاده از آن به تبدیل نیاز دارید درحالی که آداپتور تعبیه شده برای گوشی های رام گلوبال با پریزهای برق در ایران سازگاری کامل را دارند.

    البته راه مطمئن تری برای تشخیص نوع رام گوشی های شیائومی نیز وجود داره که در ادامه به شما خواهیم گفت، در ضمن برای درک عمیق تر مفهوم پک گلوبال و راه های تشخیص آن از پک چین می توانید به بلاگ تفاوت پک چین و گلوبال مراجعه کنید.

    1.  ابتدا وارد سایت شیائومی بشید و بعد به صفحه Product Authenticition مراجعه کنید

    2. شناسه 15 رقمی درج شده روی جعبه گوشی را در قسمت IEMI یا S/N وارد کنید، در صورتی که به شناسه 15 رقمی گوشیتون دسترسی نداشتید می تونید با شماره گیری کد دستوری *#06# به این کد دسترسی پیدا کنید.

    3.  حالا کد امنیتی نمایش داده شده را در بخش Verification Code وارد کنید و روی گزینه Verify کلیک کنید.

    4. در این مرحله اگر اطلاعات گوشی شما مانند مدل، رنگ، رم و حافظه به زبان انگلیسی نشان داده شوند گوشی شما دارای رام گلوبال است اما اگر تمامی مواردمذکور به زبان چینی نمایش داده شوند نسخه رام چینی گوشی شیائومی را در دست دارید.

    رام چین بهتر است یا رام گلوبال؟

    هر چند که گوشی های رام چین از قیمت ارزان تری نسبت به رام گلوبال برخوردارند اما در مجموع گوشی های رام گلوبال شیائومی به دلیل رعایت تمامی استانداردهای جهانی برای خرید، نسخه مطمئن تری نسبت به رام چین برای کاربران ایرانی محسوب می شوند. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی گهرتک تمامی مدل های گوشی های شیائومی مانند POCO F5 PRO 5G، نوت 12 پرو 4g، گوشی poco x5 pro، ردمی 12، NOTE 12، POCO M5s و مدل های بی شمار دیگری را در نسخه پک و رام گلوبال به منظور خریدی آسان و مطمئن برای شما عزیزان موجود کرده تا نگرانی در این مورد نداشته باشید و خرید خود را با بهترین قیمت و بالاترین میزان اطمینان انجام دهید.

    نظرات
    انصراف از نظر بستن