جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    جلوگیری از داغ شدن گوشی آیفون

    راهکار های مقابله با افزایش دما در آیفون

     

    احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام کار با گوشی خود با افزایش دمای آن مواجه شوید. این افزایش دما میتواند علت های متفاوتی داشته باشد اعم از طراحی، نقص سخت افزاری، شرایط محیطی و ...

    در این مقاله قصد داریم به بررسی علت افزایش دما و راه های مقابله با آن در گوشی های آیفون بپردازیم.

    قبل از اینکه به بررسی راهکار های مقابله با گرما بپردازیم، باید با علت افزایش دما و تاثیر آن بر عملکرد گوشی آشنا شویم.

     

    چیپست :

    چیپست وظیفه پردازش تمامی فعالیت های گوشی را بر عهده دارد و طبیعتا با افزایش فعالیت ها و استفاده سنگین از گوشی، فرکانس پردازنده و در نهایت دما افزایش پیدا میکند.

    اینترنت LTE :

    استفاده از اینترنت LTE در مقایسه 3G باعث انتقال داده سریع تر میشود. خب اینترنت سریع تر با افزایش پردازش همراه است و ایجاد گرما میکند.

    حالا اگر این مصرف اینترنت برای یک بازی موبایل باشد، علاوه بر پردازش برای اینترنت، پردازش بازی نیز بر روی چیپست سوار میشود که باعث ایجاد گرما است و طبعا این گرما به باتری آسیب وارد می کند.

     

    بررسی و مقایسه سه گوشی گیمینگ شیائومی در گهرتک

     

    اتصال گوشی به شارژر و کار کردن با آن :

    هنگامی که گوشی در حال شارژ شدن می باشد، به دلیل عبور جریان الکتریکی دمای گوشی افزایش پیدا میکند. حالا فرض کنید اگر در این بین از اینترنت LTE هم استفاده کنید یا اینکه نقطه اتصال گوشی را فعال کنید و یا حتی یک موسیقی پخش کنید، به دلیل این همه فعالیت و حجم پردازش زیاد دمای شدیدی تولید میشود که بر سلامت گوشی تاثیر میگذارد.      

    اما اگر این شرایط بالا را تجربه کرده باشید، متوجه میشوید که اگر نور گوشی خود را بالاتر ببرید، از یک مقدار به بعد دیگر نور گوشی تغییری نمیکند و یا اگر صدای گوشی را زیاد کنید، باز با همین نتیجه روبه رو میشوید. حال اگر نقطه اتصال را غیر فعال کنید، می بینید که دمای گوشی پایین تر می آید، و نور گوشی به میزان بیشتری روشن می شود. در مرحله بعد اگر اینترنت را هم خاموش کنید، همین روند رخ می دهد.

    در اینجاست که پی می بریم چرا محصولات اپل بدون داشتن سیستم خنک کننده در دمای عادی کار می کنند.

     

    مشاهده و خرید محصولات اپل

     

    بعد از مشاهده هشدار داغ شدن بیش از حد آیفون چه کنیم؟

    بعد از مشاهده این هشدار، گوشی خود را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود. در نظر داشته باشید به هیچ وجه گوشی خود را داخل یخچال یا فریزر قرار ندهید؛ چونکه رطوبت موجود در محیط یخچال به گوشی آیفون تان آسیب وارد می کند.

    بعد از خنک شدن گوشی را روشن کنید و تا چند دقیقه از اجرای برنامه های سنگین و بازی خودداری کنید. همچنین امکان دارد که بعد از روشن شدن با موارد زیر روبه رو شوید که همگی پس از مدتی رفع می شوند.

     

    مشکل در آنتن دهی یا ضعیف بودن سیگنال

    با اتصال به شارژر، شارژ نشود.

    کار نکردن چراغ فلش آیفون

    تغییر نکردن خودکار میزان روشنایی صفحه نمایش

     

    همانطور که گفته شد تمامی این مشکلات موقت هستند و پس از مدتی رفع می شوند پس صبر کنید تا آیفون خنک شود.

     

    راهکار های جلوگیری از داغ شدن آیفون

    از قرار دادن آیفون خود در برابر تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. همچنین در هوای گرم و تابستانی آیفون خود را در خودرو و داشبورد قرار ندهید. در این شرایط دمای آیفون به بیش از 45 درجه می رسد و در نتیجه دستگاه آسیب شدیدی می بیند.

     

    در صورت امکان از اجرای بازی های گرافیکی و سنگین روی آیفون اجتناب کنید.

     

    از قاب و کاور های ضخیم استفاده نکنید. کاور های ضخیم از انتقال گرما به محیط جلوگیری می کند.

     

    سعی کنید در زمان هایی که از امکانات گوشی مانند بلوتوث، وای فای، اینترنت، نقطه اتصال، GPS و ... استفاده نمی کنید، آنها را غیر فعال کنید.

     

    در صورت استفاده نکردن از برنامه های باز شده در پس زمینه، آنها را ببندید. با کم شدن کار پردازنده، دما کاهش پیدا می کند.

     

    از رها کردن طولانی مدت گوشی متصل به شارژر خودداری کنید. فرایند شارژ شدن باعث گرم شدن گوشی می شود. همچنین استفاده از شارژر های فیک و تقلبی علاوه بر آسیب زدن به آیفون باعث گرم شدن زیاد آن میشود.

     

    خرید شارژر آیفون

     

    جمع بندی

    در این مقاله به علت های داغ شدن آیفون و روشهای جلوگیری از آن پرداختیم. در آخر نیز به یاد داشته باشید که گرم شدن گوشی بر روی سلامت باتری تاثیر دارد پس به رعایت این نکات پایبند باشید.

    نظرات
    انصراف از نظر بستن