جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    مقایسه گوشی های گیمینگ شیائومی

    از بین  Xiaomi 11T Pro ،Redmi Note 11 Pro و Poco X4 GT واسه گیم کدومش بهتره؟

    در این وبلاگ قصد داریم 3 تا ازبهترین گوشی های میان رده شیائومی که در زمینه گیمینگ عملکرد مناسبی دارن رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که میدونید در سال های اخیر برند شیائومی تونسته با ارائه انواع گوشی در رنج قیمتی متفاوت از پایین رده تا قاتلین پرچمدار جایگاه خودش رو به خوبی در بازار تثبیت کنه، نکته خیلی جالبی که در مورد گوشی های ساخت برند شیائومی وجود داره و حرفش نقل محافله مناسب بودن محصولات این کمپانی برای بازیه همه ما میدونیم که وقتی یک گوشی از این فاکتور برخوردار باشه چقدر محبوب دلها میشه و پر طرفدار.

    به طور قطع یکی از مهم ترین فاکتوهایی که برای انتخاب یک گوشی توسط گیمیرها مورد توجه، ظرفیت مناسب باتری و مدت زمان فرایند شارژ اون هست که در ادامه هر کدوم از این میان ردها رو واسه این بخش مورد بررسی قرار میدیم.

    به لحاظ ظرفیت باتری میشه Xiaomi 11T Pro و Note 11 Pro رو در یک صفحه ترازو قرار داد زیرا هر دوی آنها از یک باتری 5000 میلی آمپری برخوردارند اما جایی که تفاوت این دو میان رده زیادی به چشم میاد برای آداپتور شارژه خب 11T Pro از فست شارژ 120 واتی برخورداره و این در حالیکه Note 11 Pro از یک آداپتور 67 واتی بهره میبره حالا مدت زمان فرآیند کامل شارژ برای این دو گوشی به ترتیب 17 دقیقه و 42 دقیقه ثبت شده پس برنده این قسمت Xiaomi 11T Pro هست اما در ادامه Poco X4 GT رو داریم که از لحاظ ظرفیت باتری از Xiaomi 11T Pro و Note 11 Pro یک سرو گردن بالاتره چون از باتری با ظرفیت 5080 بهره میبره ولی به لحاظ برخورداری از آداپتور شارژر با Redmi Note 11 Pro برابری میکند.

    پس نتیجه گیری واسه بخش باتری بدین صورتکه: از لحاظ ظرفیت باتری Poco X4 GT در رتبه اول و 11T Pro و Redmi Note 11 Pro در رتبه دوم قرار میگیرن اما به لحاظ آداپتور شارژر رتبه اول از آن Xiaomi 11T Pro با آداپتور 120 واتی خواهد بود که تنها ظرف مدت 17 دقیقه شاهد فول شارز شدن باتری هستید.

    دومین فاکتوری که در یک گوشی باعث جلب توجه گیمرها میشه رفرش ریت صفحه نمایش است، از لحاظ رفرش ریت صفحه نمایش میشه گفت Xiaomi 11T Pro دارای رفرش ریت 120 هرتزی و Note 11 Pro هم دارای رفرش ریت 60-120 هرتزیه که آداپتیوه اما برگ برنده بازی در این قسمت Poco X4 GT با قیمت پایین تره که تونسته خودش رو به نمایشگر دارای رفرش ریت 144 هرتزی مجهز کنه چیزی که حتی توی قاتلین پرچمدار شیائومی هم دیده نمیشه ، پس رتبه اول این قسمت به گوشی Poco X4 GT تعلق میگیره.

    و اما میرسیم به بحث مهم و جذاب چیپست ها، بخشی که حواس شیش دنگ یک گیمر رو میطلبه، توی استودیو گهرتک هر 3 میان رده اقتصادی شیائومی رو مورد بررسی قرار دادیم که هر کدوم از اونها تونستن بازی های سنگین و با گرافیک بالارو به بهترین نحو ممکن انجام بدن اما سئوالی که ممکنه واستون پیش بیاد اینکه کدوم یکی از لحاظ عملکردی بهتره؟ همچنان با ما همراه باشید تا چیپست های این 3 میان رده شیائومی با قیمت مناسب رو مورد مقایسه قرار بدیم.

    خب Xiaomi 11T Pro از چیپست اسنپدراگون 888 بهره برده، به جرات میتونیم بگیم که اسنپدراگون 888 به عنوان یکی از بهترین پردازندها شناخته میشه میپرسین چرا؟ این چیپست به نسبت اسنپدراگون 865 باعث ارتقا 10 تا 20 درصدی بهتر عملکرد صفحه نمایش شده علاوه بر آن تونسته توی بخش صدا و دوربین هم توانایی خودش رو نشون بده پس اسنپدراگون 888 قابلیت بسیار بالایی برای ساپورت کارهای گرافیکی دارد.

    Xiaomi Note 11 Pro نیز به یکی دیگر از اعضای خانواده اسنپدراگون مجهز شده، اسنپدراگون 695 5G که پیشرفت 30 درصدی نسبت به نسل قبل خود یعنی اسنپدراگون 690 داشته، باعث عملکرد هر چه بهتره CPU شده، همچنین Xiaomi Note 11 Pro تونسته با استفاده از این تراشه در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

    Poco X4 GT هم دارای چیپست مدیاتک 8100 هست که به راحتی آب خوردن بازی های سنگین رو ساپورت میکنه به طور کلی عملکرد مدیاتک 8100 به نسبت نسل قبل خود یعنی مدیاتک 8100 ارتقا خوبی داشته، مثلا به دوربین گوشی شما امکان زوم دوبرابری و فیلمبرداری با کیفیت 4K میده.

    جمع بندی: در این مقایسه سعی کردیم تا این 3 گوشی برتر شیائومی در حوزه گیمینگ رو مورد بررسی قرار بدیم و البته فاکتورهایی که از نظر یک گیمر برای انتخاب گوشی مهم بود رو شرح دادیم اما برای این 3 میان رده اقتصادی شیائومی میشه گفت هر سه اونا در زمینه گیمینگ عملکرد مطلوبی دارند البته که رنج قیمتی هم متفاوته اما اگر علاوه بر چیپست رفرش ریت و وضوح صفحه نمایش واستون مهمه Poco X4 GT میتونه گزینه مناسبی واسه شما باشه ولی اگر از لحاظ سخت افزاری و فست شارژ بخواهید تصمیم بگیرید به ترتیب Xiaomi 11T Pro وRedmi Note11 Pro در ردهای اول تا دوم قرار میگیرند، در نهایت Xiaomi 11T Pro با توجه به دارا بودن فست شارژ 120 واتی و قدرتمند ترین تراشه کوالکام برنده این رقابت خواهد بود.

     

     

    نظرات
    انصراف از نظر بستن