جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن
    مشاهده همه

    مقایسه POCO X4 PRO شیائومی با POCO X5 5G

    مقایسه POCO X4 PRO شیائومی با POCO X5 5G

    عصر تکنولوژی ما را ناگزیر به استفاده از وسایل ارتباطی بروز می کند که در این بین گوشی های موبایل دارای بازار بسیار گسترده و برندهای متنوعی است به طوری که با درنظر گرفتن یک بازه قیمتی ممکن است با چند مدل از چند برند متفاوت رو به رو شوید. در این مقاله، ما دو مدل محبوب از خانواده POCO یعنی POCO X4 PRO و POCO X5 5G را با هم مقایسه خواهیم کرد و به بررسی ویژگی‌ها، عملکرد، طراحی و دیگر جنبه‌های مهم این دو گوشی خواهیم پرداخت تا به شما در جهت انتخابی بهتر کمک کرده باشیم.

    مقایسه از لحاظ طراحی

     POCO X5 و POCO X4 PRO از دو زبان طراحی کاملا متفاوت بهره میبرند درواقع POCO X5 5G طراحی امروزی تری را به خود اختصاص داده است، پوئن مثبتی که میتوان برای پوکو X5 5G در نظر گرفت طراحی جذاب پنل پشتی با چینش مثلثی شکل ماژول های دوربین است، جنس بدنه این گوشی از پلاستیک مرغوب ساخته شده و تا حد زیادی رضایت کاربران رو به عمل میاره البته وزن 189 گرمی پوکو X5 5G هم خالی از لطف نیست که استفاده طولانی مدت از آن به هیچ وجه موجب خسته شدن دست شما نمی شود وجود گواهینامه IP53 و گوریلاگلس 3 نیز تضمینی برای کیفیت هر چه بیشتر این سری از خانواده پوکو است.

    در مقابل X4 PRO با قاب پشتی شیشه ایی براق قرار دارد و به دلیل فاکتورهای گفته شده میزان لکه پذیری آن به نسبت X5 5G به مراتب بیشتر است. طراحی X4 PRO  به دلیل خمیدگی کمتر قاب گوشی و وزن سنگین تر آن در مقابل X5 5G قرار میگیرد، X4 PRO نیز  همانند X5 5G از گواهینامه IP53 بهره میبرد و تنها مزیت آن نسبت به X5 5G در این بخش برخورداری از گوریلاگلس 5 است.

    نقاط مشترک : 1. محل تعبیه حسگر اثر انگشت با عملکرد مناسب برای هر دو گوشی روی دکمه پاور است. 2. درگاه سیم کارت X4 PRO و X5 5G بصورت هیبریدی برای ساپورت همزمان از یک سیم کارت و یک کارت حافظه طراحی شده است.

    نتیجه گیری: اگر ظاهر جذاب تر، طراحی بروزتر و خوش دستی یک گوشی برای شما اهمیت دارد گزینه اول POCO X5 5G است ولی اگر کیفیت ساخت بدنه با چشم پوشی از وزن سنگین و طراحی قدیمی تر مورد توجه شما است POCO X4 PRO  را انتخاب کنید.

    مقایسه از لحاظ صفحه نمایش

    در این بخش پرچم گوشی POCO X5 5G از لحاظ دقت رنگی بالاست، از جمله نقاط مشترک POCO X4 PRO با POCO X5 5G برای ویژگی های صفحه نمایش، وجود نمایشگر 6.67 اینچی، پنل Super AMOLED، رفرش ریت 120 هرتزی و رزولوشن 1080 است، یک نکته ریزی که اینجا وجود داره آداپتیو نبودن رفرش ریت برای هر دو گوشی است یعنی شما باید نرخ بروزرسانی را بصورت دستی روی عدد 60 یا 120 قرار دهید.

    تفاوت ها: در حالی که تاچ سمپلینگ X5 5G نرخ 240 هرتزی دارد POCO X4 PRO از نرخ 320 هرتزی برخوردار است پس تا اینجای کار X4 PRO برتری داشت که در اداکه قصه تاج برتری را به دلیل برخورداری X5 5G از ویژگی HDR باید در اختیار آن قرار دهد.

    نتیجه گیری: اگر شفافیت و کیفیت تصویر یا ساپورت بیشتر طیف رنگی اهمیت ویژه ایی برای شما دارد بهترین گزینه انتخاب POCO X5 5G است.

    مقایسه از لحاظ باتری

    POCO X5 5G از لحاظ توان آداپتور شارژر یک پله عقب تر از POCO X4 PRO است، چون به طور قطع آداپتور 33 واتی مدت زمان بیشتری رو برای فول شارژ شدن باتری نسبت به آداپتور 67 نیاز دارد به صورت کلی عملکرد هر دو گوشی در این زمینه بسیار مناسب است اما بصورت جزئی تر X5 5G برای استفاده روزمره بازدهی بیشتری دارد و X4 PRO نیز درجه داره سرعت بیشتر شارژ است.

    مقایسه از لحاظ دوربین

    در این بخش شاهد رقابت نفس گیره دو عنوان بروز بودن گوشی و کیفیت لنز واید طرفیم، POCO X4 PRO از پک دوربین 3 گانه لنز واید 108 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی بهره میبره که بازدهی پک دوربین آن در زمینه ثبت جزئیات با کیفیت بالا، شارپنس عالی و وایت بالانس قابل قبول، واقعا عالیه. از دیگر مزایای عکاسی با گوشی POCO X4 PRO عدم وجود نویز و اعجاج در تصاویر ثبت شده است البته با این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه را نیز خواهید داشت. در مقابل پک دوربین توانمند X4 PRO پک دوربین POCO X5 5G با سه لنز واید 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو وجود داره که اگر بخواهیم عملکردش رو زیر ذره بین ببریم باید خدمتتون عرض کنم ثبت جزئیاتش خوبه ولی به پای رقیبش نمیرسه و گستره داینامیکی هم محدوده.

    نتیجه گیری: برای این بخش بالاترین امتیاز به POCO X4 PRO بدلیل بازدهی بهتر لنز واید اختصاص داده میشه.

    مقایسه از لحاظ سخت افزار و نرم افزار

    تراشه اسنپدراگون 695 که برای هر دو گوشی POCO X4 PRO و POCO X5 5G استفاده شده عملکرد یکسانی را برای انجام کارهای روزانه از خود نشان می دهد هر دو مدل نامبرده می توانند بازی های نسبتا سنگین را با فریم ریت متوسط هندل کنند و مزیت مهمی که هم POCO X4 PRO  از آن بهره میبرد و هم POCO X5 5G سیستم کولینگ مناسب و عدم حرارت زیاد پنل پشتی است.

    در مورد بخش نرم افزاری نیز چون POCO X5 5G امسال عرضه شده از فضای کاربری جدیدتر MIUI 13 و اندروید 12 بهره میبرد و در مقابل X4 PRO دارای رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 11 است، به هر حال خوشبختانه هر دوی آنها امکان دریافت بروزرسانی و ارتقاء فضای کاربری را دارند.

    نتیجه گیری: رابط کاربری گوشی های شیائومی فوق العاده جذاب است و امکان آپدیت های زیادی که از سمت و سوی برند شیائومی برای آنها درنظر گرفته می شود به هیجان انگیز تر شدن این قضیه کمک شایانی میکند، اما در مورد این دو مدل میشه اینطور گفت که چون POCO X5 5G به تازگی وارد بازار شده نسبت به رقیب قدیمیش از طرف کاربراها برای این بخش امتیاز بیشتری کسب می کند.

    بین POCO X5 5G و  POCO X4 PRO کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

    به طور کلی گوشی POCO X5 5G از طراحی سبک تر و بروزتری برخورداره که صفحه نمایش نمایش آن نیز قدرت بهتری در نمایش رنگها دارد برای بخش نرم افزاری نیز چون به تازگی وارد بازار شده امکان دریافت بروزرسانی های نرم افزاری آن از POCO X4 PRO بیشتر است و در زمینه باتری هم عملکرد مناسبی برای استفاده روزمره از خود نشان داده، اما POCO X4 PRO با اینکه از طراحی به نسبت قدیمی تری بهره میبرد در عوض کیفیت متریال ساخت بدنه آن نیز بسیار بالاست، عکاسی با لنز دوربین این گوشی نیز نسب به رقیب جذابش بازدهی بیشتری داره و آداپتور شارژر هم از توان بیشتری برای شارژ برخورداره.

    نظرات
    انصراف از نظر بستن