جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی موبایل شیائومی Poco X4 Pro 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت(گلوبال)

    تولید کننده: شیائومی
    Xiaomi Poco X4 Pro 5G 256GB - 8GB RAM Mobile Phone
    • در دسترس نیست
    • در دسترس نیست
    تومان
    ارسال به
    *
    *
    روش ارسال
    نام
    تخمین تحویل کالا
    قیمت
    روش حمل و نقلی وجود ندارد

    بررسی گوشی  Xiaomi Poco X4 Pro 5G

    خب در این مقاله سعی داریم که یکی از سری های جذاب پوکو را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما در گهرتک همراه باشید. همانطور که می دانید گوشی های شیائومی ان هم سری پوکو از جمله گوشی های پرطرفدار بازار امروز هستند، زیرا علاوه بر طراحی فوق العاده امکانات زیادی هم در دسترس کاربران قرار می دهند و همه این ویژگی ها باعث شده تا گوشی های شیائومی محبوب دل ها شود و رضایتمندی زیادی داشته باشد، همچنین در مورد گوشی Xiaomi Poco x4 pro 5g  می توان گفت که جایگزین بسیار مناسبی برای poco x3 pro است، این سری از شیائومی نمایشگر فوق العاده جذاب، باتری با عملکرد شگفت انگیز و طراحی چشمگیری نسبت به نسل قبل از خود دارد. پس با ما همراه باشید تا به بررسی ریز به ریز هر قسمت از این گوشی بپردازیم.

    طراحی گوشی Xiaomi Poco X4 Pro 5G

    • طراحی فوق العاده چشمگیر
    • ادغام شدن حسگر اثر انگشت با دکمه پاور
    • کم بودن حاشیه صفحه نمایش و پیشرفت نسبت به نسل قبل خود
    • گوشی کاملا تخت و عدم وجود حاشیه خمیده  

    قاب پشتی گوشی پوکو ایکس فور پرو رنگ زرد

    به جرات میتوان گفت که این سری از پوکو را با توجه به ویژگی های منحصر بفردی که دارد، باید در زمره گوشی های پرچمدار قرار داد. از جمله ویژگی های poco x4 میتوان به مقاومت ان در برابر رطوبت ، آب و گردو غبار اشاره کرد هرچند منظور ما این نیست که ساعت ها گوشی خود را در مقابل اب و رطوبت قرار بدین. خب پنل جلویی ان از جنس شیشه و پنل پشتی از جنس پلاستیک و مات می باشد، در این گوشی نیز برای محافظت از صفحه از گوریلاگلس 5 که یکی از مقاوم ترین در بین محافظ هاست استفاده شده است.

    دوربین های  poco x4 pro در یک ماژول براق قرار دارند که دوربین اصلی ان بوسیله یک حلقه ضخیم پوشیده شده است، همین طراحی هوشمندانه برای دوربین ها سبب شده تا پنل پشتی ان کمتر در معرض اسیب قرار بگیرد چون گوشی کمتر روی سطوح تکان می خورد.

    طراحی گوشی پوکو ایکس فور پرو رنگ زرد

     

    poco x4 pro صفحه نمایش 6.6 اینچی دارد که در قسمت بالایی  صفحه نمایش پنل جلو شاهد یک دوربین 16مگاپیکسلی هستیم، در زیر گوشی خشاب سیم کارت( با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت یا یک سیم کارت و یک رم میکرو) اسپیکر و بلندگو وجود دارد، همچنین در قسمت بالایی گوشی یک جک 3.5 میلیمتری هندزفری، اسپیکر و میکروفون دیده می شود. لب کلام شیائومی واسه طراحی این گوشی واقعا گل کاشته.

     صفحه نمایش گوشی Xiaomi Poco X4 Pro 5G

    • صفحه نمایش 6.6 اینچی
    • وجود touch sampling
    • رزولوشن 1080 در 2400 با وضوح Full HD با تراکم 395 پیکسل در هر اینچ
    • دارای صفحه نمایش Amoled
    • دارای حالت Reading Mode 3.0

    صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس فور پرو

    poco x4 pro دارای یک صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت، نرخ نوسازی 120هرتز و رزولوشن 1080 است. ویژگی خیلی خوبی که این گوشی دارد وجود touch sampling است که حس خوشایندی در هنگام تایپ کردن به شما القا می کند زیرا سرعت عمل بسیار بالایی دارد، همچنین ما شاهد عملکرد بسیار مطلوب صفحه نمایش در معرض نور خورشید هستیم که عمق و کنتراست رنگ ها را با کیفیت عالی ارائه می کند و در اخر سطح روشنایی ان بین 700 تا 1200 نیت متغییر است که با توجه به شرایط نوری مطابقت داده می شود. 

    اسپیکر گوشی Xiaomi Poco X4 Pro 5G 

    • تفکیک صدای عالی
    • دارای اسپیکر استریو

    اسپیکر گوشی پوکو ایکس فور پرو

    تست صدایی که روی اسپیکرهای این گوشی صورت گرفت نشان داد که بلندی صدای ان متوسط رو به بالا و کیفیت تفکیک صدا هم به خوبی صورت میگیرد اما اگر شما گیمیر حرفه ایی هستید شاید هنگام بازی کردن و شنیدن یکسری صداهای ریز کمی به مشکل بخورید بصورت کلی اسپیکرهای این گوشی فراتر از گفتن جمله قابل قبول هستند پس خیالتون از انتخاب poco x4 pro راحت باشه.

    دوربین گوشی Xiaomi Poco X4 Pro 5G

    • دارای 4 لنز دوربین
    • لنز اصلی: 108 مگاپیکسل با قابلیت ثبت عکس ها با کیفیت بالا و داینامیک رنج فوق العاده
    • لنز اولتراواید: 8 مگاپیکسل با پوشش زاویه 118 درجه
    • لنز ماکرو: 2 مگا پیکسل
    • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل با قابلیت ثبت عکس با جزئیات بالا و روشنایی مناسب

    دوربین گوشی پوکو ایکس فور پرو

    لنز اصلی: همانطور که گفتیم این گوشی جز بهترین های سری پوکو است و لنز اصلی ان برای عکاسی عملکردی عالی دارد، زیرا عکس ها با عمق رنگ مناسب، جزئیات بالا، داینامیک رنج خوب و وایت بالانس عالی ثبت شده اند، به طور کلی می تونیم بگیم کارایی دوربین باتوجه به رنج قیمیتی که به خودش اختصاص داده خیلی خوبه.

     

    لنز اولترا واید: نکته حائز اهمیت هنگام بررسی عکس های ثبت شده توسط این لنز این است که نه تنها هیچ گونه نویز و کج بودن تصاویر در ان دیده نمی شود بلکه با توجه به زاویه تحت پوشش این لنز عکس ها با جزئیات بالا و اشباع رنگ مناسب ثبت شده اند.

    لنز ماکرو: در یک کلام پرترهایی که با این لنز ثبت می شوند فوق العاده اند زیرا به خوبی می تونیم سوژه را از یک گراند تشخیص دهیم، نکته بعدی استفاده از حالت فوکوس است که اگر حوصله عکاسی دارید و زمان مناسبی برای ان صرف می کنید قطعا خروجی عکس ها عالی خواهد بود.

    دوربین سلفی: این لنز 16مگاپیکسلی عکس هایی با ریز جزئیات، عمق مناسب، اشباع رنگ خوب و داینامیک رنج عالی ثبت می کند. کلام اخر گوشی poco x4 pro در بخش دوربین های عملکردی قویی دارد و جز پرچمدار ها به حساب می اید.

    فیلم برداری: لنز های این دوربین به شما قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 1080 و 30 فریم در هر ثانیه را می دهند، اگر شما هنگام فیلم برداری زیادی جنب و جوش دارید، جای هیچ نگرانی نیست زیرا با وجود لرزشگیرهای موجود در این لنزها قطعا کیفیت خروجی فیلم شما خوب خواهد بود و خبری از هیچ گونه لرزش و تکان نیست.

    سخت افزار گوشی Xiaomi Poco X4 Pro 5G

    • دارای تراشه اسنپ دراگون 5G 695

    پردازنده گوشی پوکو ایکس فور پرو

    اگر بخواهیم از لحاظ سخت افزاری گوشی Pco x4 pro  را با Poco x3 مورد مقایسه قرار دهیم می تونیم بگیم عملکرد Poco x3  در این بخش بهتر بوده زیرا هنگام بازی کال اف دیوتی بعد از چند دقیقه شاهد لگ و باگ های زیادی هستیم این در حالیست که در گوشی Poco x3 چنین وضعیتی مشاهده نمی شود، اما طبق نظر کاربران این گوشی در استفاده روزانه عملکرد رضایت بخشی داشته است در نهایت میتونیم بگیم که Poco x4 در بخش سخت افزاری کمی عملکرد ضعیفی دارد.

    باتری گوشی Xiaomi Poco X4 Pro 5G

    • دارای آپشن Battery Saver برای استفاده بهینه از باتری
    • دارای فست شارژ 67 واتی
    • دارای باتری 5000 میلی امپری

    باتری گوشی پوکو ایکس فور پرو

    با توجه به ویژگی هایی که در قسمت بالا ذکر شد وجود اپشن فوق العاده Battery Saver باعث شده این گوشی قابلیت نگهداری شارژ تا یک روز کامل را داشته باشد و با داشتن فست شارژ 67 واتی هیچ نگرانی از بابت خالی شدن باتری نخواهید داشت، زیرا مدت زمان کامل شارژ شدن باتری تنها 45 دقیقه است و این مزیت بزرگی محسوب می شود.

     نرم افزار و روابط کاربری گوشیXiaomi Poco X4 Pro 5G

    • دارای اندروید 11
    • دارای روابط کاربری MIUI 13

    رابط کاربری گوشی پوکو ایکس فور پرو

    این گوشی دارای روابط کاربری MIUI 13 است که اپدیت های زیادی را به خود اختصاص داده و باعث می شود تا محیط گوشی شما همیشه بروز باشد، همین مسئله از نظر کاربران گاهی مثبت و گاهی منفی تلقی می شود، اگر شما از بروز رسانی دائم گوشی خوشتان می اید قطعا انتخاب Poco x4 pro گزینه مناسبی است، همچنین طبق بررسی های انجام شده متوجه شدیم که خبری از باگ زیاد در این گوشی نیست.

    اقلام همراه

    همونطور که در عکس مشاهده میکنید محتویات جعبه این گوشی شامل دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر 67 واتی، کابل USB Type C، کاور ژله ای، سوزن برای خارج کردن سیم کارت است.

    انباکس گوشی پوکو ایکس فور پرو

    ایا گوشی Xiaomi Poco X4 Pro 5G ارزش خرید دارد یا خیر؟

    در این مقاله سعی کردیم ریز به ریز جزئیات این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم، اگر بخواهی یک جمع بندی کلی از این گوشی در اختیار شما بزاریم میتوان گفت: در زمینه طراحی یک پرچمدار محسوب می شود، دوربین های ان برای کسانی که قصد عکاسی دارند فوق العادس زیرا کیفیت عکس های گرفته شده با این گوشی در مقایسه با گوشی های همتراز خود بسیار بالاست، در زمینه سخت افزار مقداری پسرفت نسبت به نسل قبل حس می شود با این حال خبری از باگ زیاد نیست، همچنین روابط کاربری بالا و وجود اپدیت های فراوان از مزیت های Poco x4 Pro  محسوب می شود.

     

    مزايا

    • طراحی زیبا و فوق العاده
    • کیفیت بالا دوربین ها
    • عملکرد بسیار مناسب باتری و دارای فست شارژ 67 واتی

    معايب

    • عملکرد ضعیف تر سخت افزار نسبت به نسل قبل خود
    مشخصات محصول
    » مشخصات کلی
    تعداد سیم کارت دو سیم کارت
    سایز سیم کارت نانو (8.8 × 12.3 میلیمتر)
    تاریخ معرفی 2022
    رنگ بندی مشکی (Laser Black)، زرد (Poco yellow)، آبی (Laser Blue)
    سایر ویژگی ها فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی سه‌گانه، مقاوم در برابر آب و گرد و غبار، دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی، مناسب بازی، مناسب عکاسی
    » پردازنده
    تراشه(Chipset) Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 nm)
    پردازنده گرافیکی(GPU) Adreno 619
    پردازنده مرکزی(CPU) Octa-core (2x2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 660 Silver)
    تعداد هسته 8 هسته ای
    فرکانس پردازنده مرکزی 2 هسته با سرعت 2.2 گیگاهرتز (Kryo 660 Gold)، 6 هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز (Kryo 660 Silver)
    » مشخصات حافظه
    نوع حافظه داخلی UFS 2.2
    حافظه رم 8 گیگابایت
    حافظه داخلی 256 گیگابایت
    کارت حافظه microSDXC
    »دوربین
    دوربین دوربین اصلی سه‌گانه
    رزولوشن دوربین پشت 2 + 8 + 108 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو 16 مگاپیکسل
    دیافراگم دوربین پشت دوربین اول 108 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9، سایز سنسور 1/1.52 اینچ، سایز پیکسل 0.7 میکرومتر - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
    دیافراگم دوربین جلو دریچه دیافراگم f/2.5، سایز سنسور 1/3.06 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر
    فلش LED
    کیفیت فیلمبرداری (Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720), VGA (640 × 480
    سرعت فیلمبرداری رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
    عکاسی پانوراما دارد
    فناوری فوکوس فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    قابلیت های دوربین اصلی دارای لنز واید، دارای لنز اولتراواید با زاویه 118 درجه، قابلیت عکس برداری ماکرو (Macro)، قابلیت عکاسی HDR، قابلیت فیلمبرداری همزمان با هر دو دوربین (Dual Video Recording)، دارای قابلیت عکاسی پرتره
    » صفحه نمایش
    صفحه نمایش لمسی خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
    سایز صفحه نمایش 6.67 اینچ
    نوع صفحه نمایش AMOLED
    تراکم پیکسل در هر اینچ 395 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن Full HD+ (1080 × 2400)
    نسبت صفحه نمایش به بدنه 86.0 درصد
    محافظت از صفحه نمایش گوریلا گلس 5 (Corning Gorilla Glass 5)
    نسبت ابعاد نمایشگر 20:9
    سایر قابلیت ها قابلیت دریافت چند لمس همزمان، نرخ تازه سازی متغیر 120 هرتز، نرخ لمس پذیری 360 هرتز، میزان روشنایی 700 نیت، پوشش 95 درصد از رنگ های طیف DCI-P3، دارای کنتراست صفحه 4,500,000:1، دارای حالت Reading Mode 3.0
    »صدا
    بلندگو استریو
    خروجی صدا جک 3.5 میلیمتری صدا
    جک 3.5 میلیمتری دارد
    سایر قابلیت ها خروجی صدا با کیفیت 24بیت/ 192کیلوهرتز
    » بدنه
    ابعاد 8.1 × 76.1 × 164.2 میلی‌متر
    وزن 205 گرم
    سایر قابلیت های بدنه دارای گواهینامه IP53 (مقاومت در برابر پاشیده شدن آب به طور قائم یا با حداکثر زاویه 60 درجه و مقاوم در برابر گرد و غبار)
    »اینترنت وارتباطات
    شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G، 5G
    شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
    شبکه 3G HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 6(900), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500)
    سرعت شبکه HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A, 5G
    فناوری های ارتباطی بلوتوث، WiFi
    Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
    بلوتوث نسخه 5.1, A2DP, LE
    فن‌آوری مکان‌یابی GPS, A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
    درگاه ارتباطی USB Type-C استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
    »مشخصات باتری
    نوع باتری باتری از نوع لیتیوم پلیمر
    ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
    باتری قابلیت تعویض ندارد
    »امکانات نرم افزاری وسرگرمی پیش فرض
    نسخه سیستم عامل اندروید 11.0
    رابط کاربری MIUI 13
    پشتیبانی از زبان فارسی پشتیبانی می کند
    منوی فارسی دارد
    قابلیت های نرم افزاری MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
    فرمت های پخش موسیقی ACC, AMR, FLAC, MIDI, MP3, OGG, WMA, WAV, aptX
    فرمت های پخش ویدئو MP4, M4V, MKV, AVI, WMV, WEBM, 3GP, 3G2, ASF
    » سایر امکانات
    حسگر ها اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، قطب نمای الکترونیکی (E-Compass)، روشنایی (Ambient Light)
    اقلام همراه گوشی دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر، کابل USB Type C، کاور ژله ای، سوزن خارج کردن سیم کارت
    سایر قابلیت ها دارای قابلیت شارژ سریع 67 واتی (Fast Baterry Charging 67W)، دارای قابلیت Power Delivery 3.0، دارای قابلیت شارژ سریع +Quick Charge 3
    0.0 0
    بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
    *
    *
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *
    مشتریانی که از این مورد خریداری کرده اند
    صفحه نمایش موبایل شیائومی Redmi Note 11 Pro از روبرو
    صفحه نمایش  گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 از رو به رو
    صفحه نمایش موبایل شیائومی  11T Pro 5G از روبرو
    صفحه نمایش موبایل شیائومی Redmi Note 11 از روبرو