جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی اپل مدل iPhone 13 CH/A NOTActive دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

    تولید کننده: اپل
    Apple iPhone 13 CH/A 128GB - 4GB Ram Mobile Phone
    • در دسترس نیست
    تومان
    ارسال رایگان

    بررسی گوشی ایفون ۱۳ch

    بازهم آیفون و طراحی تکراری پروسه تکرار طرح های قبلی از آیفون 11 تا آیفون 13 همچنان ادامه داره و فقط توی ماژول دوربین و چندتا بخش دیگه شاهد تغییرات اندکی هستیم شاید در ذهن شما سئوالاتی از این دست شکل بگیره که آیا آیفون 13 ارزش خرید بالاتری نسبت به آیفون 11 داره؟ یا چرا باید آیفون 13 بخرم؟ مطمعنا گوشی های برند آیفون ضمن گزینه مناسب برای ارزش افزوده از امکانات بسیار خوبی برخوردارند که قیاس آنها حتی با سایر پرچمداران برندهای دیگه هم کار چندان شایسته ایی نیست در ادامه با ما در سایت گهرتک همراه باشید تا جواب تک تک این سئوال ها رو مورد بررسی قرار دهیم.

    ایفون ۱۳ صورتی

    طراحی گوشی ایفون 13 سی اچ

    • دارای وزن 174 گرمی
    • جنس بدنه شیشه و فریم میانی آلومینیومی
    • دارای 5 رنگ آبی، صورتی، مشکی، سفید و قرمز

    عکس گوشی آیفون 13 معمولی سفید

    مولفه ها و زبان طراحی ایفون ۱۳ch نسبت به آیفون 11 به جز در قسمت وزن که شاهد کاهش وزن نسبت به نسل قبل آن و طراحی متفاوت تر ماژول دوربین هستیم یکسان است، آیفون 13 از یک بدنه کاملا جذاب و چشمگیر شیشه ایی بهره میبره البته رنگ هایی که برای این مدل در نظر گرفته شده با توجه به نوع پنل یعنی شیشه ایی بودن آن به چشم نوازی ظاهری آیفون 13 ch اضافه کرده اما رنگی که ما برای بررسی در اختیار داشتیم مشکی بود که رد اثر انگشت روی آن کاملا به جا میماند. ماژول دوربین همانطور که عرض کردم نسبت به نسل 11 از چینش ضربدری به جای حالت خطی بهره میبرد وگرنه تفاوت دیگری دیده نمیشود لوگوی اپل هم وسط پنل دیده میشود.

    فریم میانی که از آلومینیومه و مات تونسته تضاد جالبی رو با بدنه شیشه ایی ایجاد کنه، بالای گوشی که خالیه خالیه و هیچی به هیچی در لبه پایینی میکروفون مکالمه، اسپیکر و درگاه شارژ Lightning تعبیه شده، سمت چپ و راست فریم به ترتیب پذیرای دکمه های کنترل صدا، پاور و آنتن 5G هستند همچنین کمی پایین تر از دکمه های کنترل صدا خشاب سیم کارت نیز به چشم میخورد البته که دکمه سایلنت هم بالای دکمه های کنترل صدا تعبیه شده است. برای بررسی پنل جلویی با ادعای شیائومی مبنی بر کم شدن عرض ناچ مواجهیم که کاملا موجه و درسته البته از عرض ناچ کم شده و به ارتفاع آن اضافه و در نهایت اسپیکر مکالمه هم بالای نمایشگر تعبیه شده است. در مجموع برای بخش طراحی اتفاق خاصی نمیبینیم یعنی با همون طراحی واحد و یکپارچه آیفون مواجهیم.

    آیفون ۱۳ سی اچ رنگ صورتی

    مشخصات گوشی آیفون ۱۳ از نظر نمایشگر

    • دارای نمایشگر Super Retina XDR OLED با تراکم پیکسلی 460 در هر اینچ
    • دارای حداکثر روشنایی 1200 نیتی 
    • پشتیبانی از حالت Dolby Vision و پوشش ضد چربی و اثر انگشت

    نمایشگر آیفون ۱۳ معمولی

    آیفون 13 از نمایشگر اختصاصی Super Retina XDR OLED با تراکم پیکسلی با قابلیت پشتیبانی از حالت Dolby Vision بهره میبرد علاوه بر ویژگی های ذکر شده پیشتبانی صفحه نمایش از طیف رنگی گسترده قطعا شما را هیجان زده خواهد کرد، کیفیت، وضوح و عمق رنگها به قدری بالاست که تماشای فیلم و سریال با آیفون 13 حسی مانند تماشای فیلم در سینما را به القا می کند البته تفاوت نسخه آیفون 13 ساده با پرومکس تنها در مقدار رفرش ریت است که برای آیفون 13 معادل 60 هرتز میباشد نکته نهایی اینکه کیفیت نمایشگر گوشی های آیفون به هیچ وجه با نمایشگر سایر گوشی ها قابل مقایسه نیست و از لحاظ خفن بودن صفحه نمایش همیشه در صدر جدوله.

    اسپیکر ایفون 13 ch

    • دارای اسپیکر استریو
    • فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون

    اسپیکر آیفون 13ch

    آیفون 13 در مقایسه با نسل قبل از نظر کیفیت صدای تولیدی پیشرفت چندانی نداشته و ما همچنان با همان رسایی صدا مواجهیم از لحاظ بلندی، رسایی، تفکیک و بازتولید فرکانس اسپیکرهای گوشی های برند آیفون حرف اول را میزنند و ایفون ۱۳ ch هم از این قاعده مستثنی نیست در نهایت آیفون 13 از دو اسپیکر که یکی در لبه پایینی و دیگری که به عنوان میکروفون مکالمه در لبه بالایی نمایشگر تعبیه شده است بهره میبرد.

    دوربین گوشی آیفون ۱۳

    • دارای دو لنز به همراه فلش در پنل پشتی
    • لنزواید: 12مگاپیکسل
    • لنزاولتراواید: 12 مگاپیکسل
    • لنز سلفی: 12 مگاپیکسل

    آیفون ۱۳ دو دوربینه

    لنز اصلی: مسئله اصلی که خیلی روی کیفیت عکاسی با لنز اصلی تاثیر گذاشته پیشرفت چشمگیر بخش سخت افزاری و پردازنده آیفون 13 نسبت به نسل های قبل است پس با این اوصاف شما میتوانید عکس هایی با کیفیت بالاتر، شارپنس عالی و دیتیل بیشتر ثبت کنید البته وجود ویژگی photographic style با قابلیت هایی که در دسترس شما قرار می دهد امکان ثبت عکس بصورت اشباع تر و شفاف تر را فراهم میکند، در مورد عکاسی در شب هم ویژگی night mood برای شما فعال است و عکس هایی با کیفیت متوسط رو به بالا در اختیار شما قرار می دهد.

    Photo image with normal iPhone 13 camera

    لنز اولتراواید: اولتراواید آیفون 13 نسبت به نسل قبل خود یعنی آیفون 12 پیشرفت محسوسی داشته آن هم در قسمت اضافه شدن حالت اتوفوکوس و ثبت عکس هایی با کیفیت تر است از طرفی لنزهای اولتراواید به طور کلی از گستره داینامیکی محدودتری نسبت به لنزاصلی برخوردارند پس افت کیفیت عکس ها کاملا طبیعی است.

    لنز سلفی: برای لنزسلفی آیفون 13 ارتقایی نسبت به نسل های گذشته مشاهده نمیشود با استفاده از لنز سلفی میتوانید عکس های پرتره با وضوح خوبی ثبت کنید اما نکته حائز اهمیت ماجرا عملکرد قابل قبول لنزسلفی آیفون 13 است یعنی اون توصیفی که از لنز سلفی این پرچمدار رو دارید باید کنار بزارید ولی برای تعبیه لنزها طبق نظر کاربران عملکرد کاملا قابل قبول بوده.

    فیلمبرداری: اگر بهتون بگیم که با دوربین های آیفون خروجی فیلم هاتون میتونه مثل فیلم های سینمایی باشه اغراق نکردیم، قابلیت بسیار هیجان انگیزی که به آیفون 13 اضافه شده بهرمندی از ویژگی سینماتیک مود است با استفاده از این ویژگی در کنار سنسور شیفت علاوه بر اینکه روی عملکرد لرزشگیر تاثیر بهتری دارد دوربین شما بصورت کاملا هوشمند و خودکار بین سوژها جا به جا میشود و میتوانید خروجی رضایت بخشی را بدنبال داشته باشد.

    مشخصات ایفون ۱۳ معمولی از نظر سخت افزار

    • دارای چیپست: Apple A15 Bionic (5 nm)
    • دارای پردازنده گرافیکی: Apple GPU
    • دارای حافظه: 28GB 4GB RAM, 256GB 4GB RAM, 512GB 4GB RAM

    تست گیم گوشی آیفون ۱۳

    آیفون 13 از تراشه جدید و قدرتمند Apple A15 Bionic بهره میبره که توانایی چشمگیری برای همکاری با بخش گرافیکی داره و این همکاری مستمر تعادل خوبی رو با بخش نرم افزاری رقم زده پس با خیال راحت و عین آب خوردن میتونین سنگین ترین بازی ها رو با بالاترین حد گرافیک انجام بدین.

    باتری گوشی ایفون ۱۳ ch

    • دارای باتری 3240 میلی آمپری
    • قابلیت شارژ سریع 20 واتی
    • قابلیت شارژ سریع بی سیم 7.5 واتی

    باتری ایفون۱۳ch

    آیفون 13 نسبت به آیفون 11 وزنش سبک تره ولی نسبت به آیفون 12 سنگین تره به طور کلی گوشی های آیفون از سری 12 به بعد در نتیجه افزایش باتری وزنشون بیشتر شده خب آیفون 13 تونسته از لحاظ باتری افزایش ظرفیت داشته باشه ولی توی انباکس این گوشی آداپتور شارژری نمی بینید و نکته آخر آیفون 13 از قابلیت شارژ سریع بی سیم 7.5 واتی پشتیبانی میکنه یعنی نور علی نور.

    مشخصات آیفون ۱۳ از نظر رابط کاربری و نرم افزار

    • دارای روابط کاربری IOS 15
    • پشتیبانی از زبان فارسی

    در مقایسه آیفون 13 با آیفون 13pro متوجه شدیم قدرت پردازشی گرافیکی آن کمتر از آیفون 13pro است اما آیفون 13ch در نوع و طبقه خودش میتونه بهترین روابط کاربری رو در اختیار شما قرار بده البته تعادلی که با بخش سخت افزاری داره تونسته روی کیفیت بیشتر عکس های دوربین تاثیر داشته باشه.

    اقلام همراه

    محتویات جعبه گوشی آیفون 13 شامل: دفترچه‌ راهنما، کابل USB Type-C به لایتنینگ است.

    انباکس ایفون ۱۳ سفید

    جمع بندی

    آیفون 13 در مقایسه با آیفون 12 به جز در بخش سخت افزاری، وزن و ظرفیت باتری پیشرفت دیگری نسبت به آیفون 12 نداشته اگر بدنبال عوض کردن گوشی خود از 12 به 13 هستید کار چندان عاقلانه ایی نیست چون با همون طراحی مواجهید و فقط یه سری بخش ها ارتقا داشتن در نهایت خرید مدل های بالاتر آیفون میتونه سلیقه ایی باشه.

    مزايا

    • ارتقا ظرفیت باتری نسبت به نسل گذشته
    • تعادل و هماهنگی میان بخش سخت افزاری و نرم افزاری

    معايب

    • طراحی همیشگی
    • عملکرد نسبتا ضعیف دوربین سلفی
    مشخصات محصول
    » مشخصات کلی
    تعداد سیم کارت دو سیم کارت
    سایز سیم کارت سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
    تاریخ معرفی 2021
    رنگ بندی آبی (Blue)، صورتی (Pink)، قرمز (Red)، سفید (Starlight)، مشکی (Midnight)
    سایر ویژگی ها فبلت، دارای حسگر تشخیص چهره (Face ID)، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی، مناسب بازی، مقاوم در برابر آب، دوربین اصلی دوگانه، سیستم پرداخت آسان اپل (Apple Pay)
    » پردازنده
    تراشه(Chipset) Apple A15 Bionic (5 nm)
    پردازنده گرافیکی(GPU) Apple GPU (4 هسته ای)
    پردازنده مرکزی(CPU) 2 هسته Avalanche و 4 هسته Blizzard
    تعداد هسته 6 هسته‌ای
    فرکانس پردازنده مرکزی 2 هسته با سرعت 3.22 گیگاهرتز (Avalanche) و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Blizzard)
    » مشخصات حافظه
    حافظه داخلی 128 گیگابایت
    کارت حافظه ندارد
    »دوربین
    دوربین دوربین اصلی دوگانه
    رزولوشن دوربین پشت 12 + 12 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو دوگانه 12 مگاپیکسل + SL 3D
    دیافراگم دوربین پشت دوربین اول 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.6، فاصله کانونی 26 میلی‌متر، سایز پیکسل 1.7 میکرومتر - دوربین دوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 13 میلی‌ متر
    دیافراگم دوربین جلو دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 23 میلی‌متر، سایز سنسور 1/3.6 اینچ
    فلش LED دوگانه / Dual-Tone
    عکاسی پانوراما پشتیبانی میکند
    کیفیت فیلمبرداری (4K (3840× 2160), Full HD (1920× 1080), HD (1280× 720
    سرعت فیلمبرداری رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه
    لرزشگیر تصویر لرزشگیر sensor-shift OIS
    فناوری فوکوس فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه (Dual Pixel PDAF)
    قابلیت های دوربین اصلی دارای لنز واید، لنز اولترا واید با زاویه 120 درجه، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی تصویر، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت عکاسی و فیلمبرداری HDR
    » صفحه نمایش
    صفحه نمایش لمسی خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
    سایز صفحه نمایش 6.1 اینچ
    نوع صفحه نمایش Super Retina XDR OLED
    تراکم پیکسل در هر اینچ 460 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن (2532 × 1170) پیکسل
    نسبت صفحه نمایش به بدنه 86.0 درصد
    محافظت از صفحه نمایش شیشه ضد خش (Scratch-Resistant Glass)، پوشش ضد چربی و اثر انگشت (Oleophobic Coating)
    نسبت ابعاد نمایشگر 19.5:9
    سایر قابلیت ها پشتیبانی از استاندارد HDR10، حداکثر میزان روشنایی 1200 نیت، پشتیبانی از Dolby Vision، صفحه ‌نمایش با طیف رنگی گسترده (Wide color gamut)
    »صدا
    بلندگو استریو
    خروجی صدا پورت لایتنینگ (Lightning)
    جک 3.5 میلیمتری ندارد
    » بدنه
    ابعاد 7.7 × 71.5 × 146.7 میلی متر
    وزن 174 گرم
    جنس بدنه بدنه پشت و جلو شیشه (گوریلا گلس)، دور بدنه آلومینیوم
    سایر قابلیت های بدنه دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 6 متر و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)
    »اینترنت وارتباطات
    شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 32(1500), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100)
    سرعت شبکه HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - 5G - LTE-A
    فناوری های ارتباطی بلوتوث، WiFi ،NFC
    Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, hotspot
    بلوتوث نسخه 5.0، A2DP ،LE
    فن‌آوری مکان‌یابی GPS, A-GPS, GLONASS, Galileo, BDS, QZSS
    رادیو ندارد
    درگاه ارتباطی درگاه Lightning، استاندارد USB 2.0
    »مشخصات باتری
    نوع باتری باتری لیتیوم یونی
    ظرفیت باتری 3240 میلی آمپر ساعت
    باتری قابلیت تعویض ندارد
    »امکانات نرم افزاری وسرگرمی پیش فرض
    نسخه سیستم عامل iOS 15
    پشتیبانی از زبان فارسی پشتیبانی میکند
    منوی فارسی ندارد
    قابلیت های نرم افزاری MMS، ایمیل، Push Email ،iMessage ،SMS، مرورگر HTML5 (سافاری - Safari)، قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، قابلیت نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس، صدا، فیلم و متن، قابلیت استفاده از سرویس شبکه های اجتماعی
    فرمت های پخش موسیقی AAC, AIFF, CAF, MP3, MP4, WAV, AC-3, E-AC-3, AAX, AAX+
    فرمت های پخش ویدئو H.264, H.265, Motion JPEG
    » سایر امکانات
    حسگر ها تشخیص چهره (Face ID)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، مجاورت (Proximity)، فشارسنج (Barometer)، قطب نما (compass)
    اقلام همراه گوشی دفترچه‌ راهنما، کابل USB Type-C به لایتنینگ
    سایر قابلیت ها قابلیت شارژ سریع 20 واتی (Fast Baterry Charging 20W)، قابلیت شارژ سریع بی سیم مغناطیسی 7.5 واتی (Qi magnetic fast wireless charging 7.5W)، سازگار با فناوری (USB Power Delivery 2.0)
    5.0 2
    بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
    *
    *
    • بد
    • عالی
    09108497846 | 12/07/1402 11:11 ق.ظ
    عالی بود من این آیفون رو خریدم
    خیلی راضی بودم قیمتش از جاهای دیگه خیلی مناسب تر بود
    آیا این بررسی مفید بود؟ بله خیر (1/1)
    میهمان | 16/03/1402 01:32 ب.ظ
    عالی بود
    من این گوشی رو امروز خریدم عالی بود
    آیا این بررسی مفید بود؟ بله خیر (1/1)
    *
    *
    *
    مشتریانی که از این مورد خریداری کرده اند
    موبایل اپل  iPhone 13 Pro Max ZA/A NOT Active ظرفیت 256 گیگ و رم 6 گیگ رنگ سفید
    apple watch series 8 41mm  بند سیلیکون رنگ مشکی

    ساعت هوشمند اپل سری 8 مدل 41mm بدنه آلومینیوم با بند سیلیکونی

    Apple Watch Series 8 ( 41mm) Aluminum Case with Silicone Band
    تومان
    صفحه نمایش موبایل شیائومی Redmi Note 10 Pro از روبرو
    صفحه نمایش موبایل شیائومی Redmi Note 11 Pro از روبرو

    گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 Pro ظرفیت 128 گیگابایت رم 8 گیگابایت | گلوبال

    Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128 - 8GB Ram Mobile Phone
    10,980,000 تومان