جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A33 5G ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    تولید کننده: سامسونگ
    Samsung Galaxy A33 5G 128GB - 8GB RAM Mobile Phone
    *
    • در دسترس نیست
    *
    تومان
    ارسال به
    *
    *
    روش ارسال
    نام
    تخمین تحویل کالا
    قیمت
    روش حمل و نقلی وجود ندارد

    بررسی گوشی  Sumsung Galaxy A33 5G

    کمپانی کره ایی سامسونگ گوشی های مختلفی از سری A را وارد بازار کرده به عنوان مثال A13، A23،A53 و... که برای هر کدام از انها پیشرفت های محسوسی دیده میشود (یعنی میشه ارتقا پله به پله اونا رو نسبت به نسل قبل حس کرد) در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی گوشی A33 بپردازیم و ارزش خرید ان را به چالش بکشیم پس مثل همیشه با گهرتک همراه باشید.

    طراحی گوشی Galaxy A33 5G

    • دارای وزن 186گرم
    • پنل پشتی و فریم دارای جنس پلاستیکی (طراحی یک پارچه)
    • موجود در بازار در 4 رنگ مشکی، آبی، سفید و گلبهی

    میخوام یک نکته در مورد طراحی گوشی های سامسونگ بهتون بگم بینید از ارائه اولین گوشی سامسونگ به بازار تا به الان به غیر از چند مورد فریم همگی انها انحنای بسیار ظریفی دارد و کاملا تخت نیست (البته استثنا هم داره) و در بعضی از موارد یکپارچگی پنل با دوربین ها دیده میشود و در بعضی دیگر کمی برجستگی. خب حالا گوشی A33 نیزهمین گونس ما شاهد انحنای کمی از لبه ها و طراحی نسبتا یک پارچه دوربین ها هستیم ( برجستگیش زیاد نیست مثل پوکوها، قابل قبوله).

    خب پنل پشتی ماته و بازهم بحث شیرین رد اثر انگشت خب کمه ولی حتما از گارد استفاده کنید، در سمت چپ پنل پشتی شاهد یک کادر مستطیل شکل که 4 لنز دوربین با یک فلش را در خود جای داده هستیم اما لبه سمت راست پذیرای دکمه کم و زیاد کردن ولوم و پاور است و فریم سمت چپم که کویره هیچی دیده نمیشه ( برخلاف سایر اعضای خانوادش که خشاب سیم کارت در این سمته ولی برای A33 خبری نیست اینم از تفاوت) اما در فریم پایینی درگاه شارژ تایپ C و اسپیکر اول وجود دارد.

    اما پنل جلویی که حاشیه هاش نسبتا پهنه و تنها 83.7 درصد مربوط به نمایشگر میشه قسمت بالایی پنل دوربین سلفی 13 مگاپیسکلی توی یک ناچ قطره ایی را توی خودش جای داده با یک اسپیکر برای مکالمه که اون بالا به چشم میخوره، اطلاعات ریز صفحه نمایش در ادامه مقاله ارائه خواهد شد.

     

    نمایشگر گوشی Galaxy A33 5G

    • دارای نمایشگر Super Amoled با نرخ نوسازی 90 هرتز
    • نمایشگر 6.4 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و وضوح Full HD
    • دارای گواهینامه IP67 ( مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب تا عمق یک متر به مدت 30 دقیقه و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)

    نرخ نوسازی A33 روی 90 یا 60 هرتز است پس اگر میخواهید در مصرف باتری صرفه جویی کنید و از برنامه های با گرافیک بالا استفاده نمیکنید نیازی به 90 هرتز نیست. این نمایشگر را میتوانیم هم رده با نمایشگر A53 در نظر بگیریم چون وجود صفحه نمایش Super Amoled و تراکم پیکسلی 411 به ترتیب رنگ ها را با وضوح Full HD و کنتراست عالی مهمان چشم های شما میکند.محافظت از پنل صفحه نمایش توسط گوریلا گلس 5 صورت میگیره و وجود گواهینامه IP67 تا حدودی خیال شما را از بابت غوطه ور شدن گوشی در اب و مجاورت با رطوبت راحت میکند.

    اسپیکر گوشی Galaxy A33 5G

    • دارای دو اسپیکر استریو
    • کیفیت و تفکیک صدا قابل قبول

    از عمده تفاوت ها و پیشرفت های A33 نسبت به گوشی A23 اضافه شدن یک اسپیکر استریوی دیگر است که به پخش متعادل صدا و رسایی ان کمک شایانی کرده همونطور که در بخش طراحی توضیح دادیم یکی از اسپیکرها در بالا و دیگری در فریم پایین قرار گرفته اند در تست تفکیک صدا نمره قابل قبولی را میتوان برای هر دو اسپیکر لحاظ کرد.

    دوربین گوشی Galaxy A33 5G

    • دارای 4 لنز دوربین در پنل پشتی و یک فلش LED
    • لنز اصلی: 48 مگا پیکسل
    • لنز اولتراواید: 8 مگا پیکسل
    • لنز ماکرو: 5 مگا پیکسل
    • لنز تشخیص عمق: 2 مگا پیکسل
    • دوربین سلفی: 13مگا پیکسلی

    لنز اصلی: این لنز از لرزشگیر اپتیکال ( IOS) با فاصله کانونی 26 میلیمتر و Phase Detection AutoFocus فوکوس خودکار پشتیبانی میکند، وجود این دو فاکتور به همراه پشتیبانی از حالت HDR برگ برنده A33 به شمار میرود زیرا این فناوری های پشرفته در گوشی های پرچمدار دیده میشود و همین مورد این گوشی را چندین پله از رقبای خود جلوتر انداخته است. شارپنس و گستره داینامیکی به ترتیب در سطح قابل قبول و عالی قرار دارند و نویزی در عکس های ثبت شده شما وجود نخواهد داشت.

    لنزاولتراواید: با گشودگی دیافراگمی F/2.2، قابلیت ثبت عکس با نمره متوسط را دارد البته یکمی ضعف در قسمت شارپنس دیده میشود و با توجه به پوشش 123 درجه ایی دوربین امکان بهم ریختگی خیلی کمی برای لبه ها وجود دارد.

    لنز ماکرو: در بعضی از گوشی ها این لنز 2 مگا پیکسلیه ولی برای A33 لنز 5 مگا پیکسلی با دیافراگم F/2.4 در نظر گرفته شده با این اوصاف عکس ها های پرتره به خوبی ثبت میشن ولی برای تشخیص سوژه از بک گراند ضعف کوچکی دیده میشه که ( باتوجه به میان رده بودن این گوشی قابل قبوله).

    لنز سلفی: این لنز 13 مگا پیکسلی هنگام ثبت عکس کارایی خوبی دارد اما در بخش زوم چالش برانگیز میشود و گرنه عکس ها در حالت عادی رضایت شما را به عمل خواهد اورد.

    فیلم برداری: با A33 سامسونگ امکان ضبط فیلم با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه خواهید داشت ( یعنی با توجه به این بازه قیمتی عملکرد مناسبه).

    سخت افزار گوشی Galaxy A33 5G

    • دارای تراشه Exynos 1280 و پردازنده گرافیگی Mali-G68
    •  دارای Cpu هشت هسته ایی و درگاه کارت حافظه MicroSDXC (اسلات مشترک با سیم کارت دوم)
    • دارای حافظه 128 با رم 8 گیگابایتی

    یکی دیگر از اعضای خانواده سامسونگ سری A یعنی A53 نیز دارای تراشه اگزینوس 1280 است پس هم سطح شدن A53 با A33 در قسمت سخت افزاری یک برگ برنده برای این گوشی محسوب میشود ( هر چند پردازنده اسنپدراگون از لحاظ قدرت و عملکرد حرف اول رو میزنه ولی استفاده از تراشه اگزینوس هم در گوشی های میان رده دور از انتظار نیست و کارتون رو به راحتی مخصوصا برای استفاده های روزانه راه میندازه).

    CPU هشت هسته ایی A33 شامل 2 هسته Cortex_A78 با فرکانس پیشفرض 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex_A55 با فرکانس پیشفرض 2 گیگاهرتز است. خب بررسی تراشه اگزینوس 1280 برای بازی های سنگین مثل پابجی و کال اف دیوتی نشون داد که اگر کیفیت را روی سطح متوسط بزاریم ساپورت پردازنده گرافیکی هم داشته باشیم پنل پشتی زیاد داغ نمیکنه، مصرف باتری اونقدرا نیست و باگ کمی دیده میشه ولی اگر کیفیت رو روی بالاترین حد ممکن بزاریم ( لگ و باگ بیداد میکنه و مصرف باتری خیلی خیلی بیشتر میشه، پس اگر هم بازی سنگین اجرا میکنید کیفیت رو بزارید روی سطح متوسط تا این موارد واستون پیش نیاد).

    باتری گوشی Galaxy A33 5G

    • دارای باتری 5000 میلی امپر ساعتی لیتیومی ( غیر قابل تعویض)
    • دارای فست شارژ 25 واتی

    پدر بزرگوار A33 سامسونگ از فست شارژ 15 واتی پشتیبانی میکرد ولی A33 روی دست پدر زده و فست شارژ 25 واتی رو ازان خودش کرده ( درست مثل نسل های بعدش یعنی A53) همه ما میدونیم که گوشی های سامسونگ هر چه توان اداپتوری کمتری نسبت به بقیه رقبا الخصوص خانواده شیائومی دارند ولی ظرفیت نگهداری شارژشون خیلی خیلی بیشتره پس این قضیه برای A33 هم صدق میکنه باتری برای استفاده های روزانه تا یک روز و نصف یا 20_21 ساعت شما را پشتیبانی میکند و کل مدت زمان فرایند شارژ در یک ساعت و نیم کامل صورت میگیرد.

    نرم افزار گوشی Galaxy A33

    • دارای روابط کاربری One U.I 4.1
    • دارای اندروید 12

    خبر مسرت بخش برای این گوشی پشتیبانی 3 ساله نرم افزاری است ( این در حالیه که عمر مفید یه گوشی بیشتر از سه سال نیست، کار میکنه واستون اما مثل اوایل نیست) اندروید 12 و روابط کاربری 4.1 امکانات زیادی را در دسترس کاربران قرار میدهد ولی A33 سامسونگ یکسری معایب و مزایا دارد به عنوان مثال این گوشی از ویجت های هوشمند پشتیبانی نمیکند اما قابلیت های دیگری مانند پالت های رنگی، داشبور حریم خصوصی و پشتیبانی از زبان فارسی دارد همچنین از برنامه هایی مانند افیس، ایمیل و در پخش ویدئو فرمت های MP4، MKV و... را نیز ساپورت میکند.

    اقلام همراه گوشی Galaxy A33 5G

    A33 سامسونگ قابلیت شارژ سریع 25 واتی رو داره اما خبری از اداپتور نیست و باید اونو جدا بخرید موقع انباکس کردن جعبه شاهد کابل USB تایپ C، دفترچه راهنما و سوزن جهت خارج کردن سیم کارت خواهید بود.

     

    جمع بندی کلی:

    این گوشی همانند بقیه پرچمداران از گواهی نامه IP67 برخورداره و مزایای دیگری همچون مقرون بصرفه بودن قیمت ان، طراحی متوسط رو به بالا و صفحه نمایش با وضوح Full HD باعث توجه این میان رده اقتصادی در بازار شده است.

     

    مزايا

    • دارای پردازنده قوی اگزینوس 1280 ( مانند پرچمداران)
    • قابلیت شارژ 25 وات
    • وجود دو اسپیکر استریو

    معايب

    • عدم پشتیبانی از ویجت های هوشمند

     

    مشخصات محصول
    » مشخصات کلی
    تعداد سیم کارت دو سیم کارت
    سایز سیم کارت سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
    تاریخ معرفی 2022
    رنگ بندی مشکی (Awesome Black)، سفید (Awesome White)، آبی (Awesome Blue)، گلبهی (Awesome Peach)
    سایر ویژگی ها فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، مقاوم در برابر آب و گرد و غبار، دوربین اصلی چهارگانه، دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی ، مناسب عکاسی سلفی، مناسب عکاسی
    » پردازنده
    تراشه(Chipset) Exynos 1280 (5 nm)
    پردازنده گرافیکی(GPU) Mali-G68
    پردازنده مرکزی(CPU) Octa-core (2x2.4 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)
    تعداد هسته 8 هسته ای
    فرکانس پردازنده مرکزی 2 هسته با سرعت 2.4 گیگاهرتز (Cortex-A78) و 6 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A55)
    » مشخصات حافظه
    حافظه داخلی 128 گیگابایت
    حافظه رم 8 گیگابایت
    کارت حافظه microSDXC، اسلات مشترک با سیم کارت دوم
    »دوربین
    دوربین دوربین اصلی چهار گانه
    رزولوشن دوربین جلو 13 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین پشت 2 + 5 + 8 + 48 مگاپیکسل
    دیافراگم دوربین پشت دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 26 میلیمتر - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین چهارم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
    دیافراگم دوربین جلو دریچه دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/3.1 اینچ، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر
    فلش LED
    کیفیت فیلمبرداری (4K (2160 × 3840), Full HD (1080 × 1920), HD (720 × 1280
    سرعت فیلمبرداری رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/120 فریم بر ثانیه
    عکاسی پانوراما دارد
    لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال (OIS)
    فناوری فوکوس فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    قابلیت های دوربین اصلی قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز اولتراواید با زاویه 123 درجه، قابلیت عکسبرداری ماکرو (Macro)، دارای حسگر سنجش عمق، قابلیت زوم دیجیتال 10 برابر
    » صفحه نمایش
    صفحه نمایش لمسی خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
    نوع صفحه نمایش Super AMOLED
    سایز صفحه نمایش 6.4 اینچ
    تراکم پیکسل در هر اینچ 411 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن Full HD+ (1080 × 2400)
    نسبت صفحه نمایش به بدنه 83.7 درصد
    نسبت ابعاد نمایشگر 20:9
    محافظت از صفحه نمایش گوریلا گلس 5 (Corning Gorilla Glass 5)
    سایر قابلیت ها نرخ تازه سازی 90 هرتز
    »صدا
    بلندگو دارد
    خروجی صدا پورت USB Type-C
    جک 3.5 میلیمتری ندارد
    » بدنه
    ابعاد 8.1 × 74 × 159.7 میلی‌متر
    وزن 186 گرم
    جنس بدنه پنل جلو شیشه (گوریلا گلس 5)، پشت و دور بدنه پلاستیک
    سایر قابلیت های بدنه دارای گواهینامه IP67 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب تا عمق یک متر به مدت 30 دقیقه و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)
    »اینترنت وارتباطات
    شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G ,5G
    شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
    شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G LTE
    سرعت شبکه HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A, 5G
    فناوری های ارتباطی بلوتوث، WiFi
    Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
    بلوتوث نسخه 5.1، LE ، A2DP
    مادون قرمز ندارد
    فن‌آوری مکان‌یابی A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
    درگاه ارتباطی USB Type-C استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
    »مشخصات باتری
    نوع باتری باتری لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
    باتری قابلیت تعویض ندارد
    »امکانات نرم افزاری وسرگرمی پیش فرض
    نسخه سیستم عامل اندروید 12
    رابط کاربری One UI 4.1
    پشتیبانی از زبان فارسی پشتیبانی میکند
    منوی فارسی دارد
    قابلیت های نرم افزاری MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
    فرمت های پخش موسیقی MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA
    فرمت های پخش ویدئو MP4, M4V, 3GP, 3G2, AVI, FLV, MKV, WEBM
    » سایر امکانات
    حسگر ها اثر انگشت زیر صفحه نمایش (Fingerprint | under-display, optical)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)، روشنایی (Light-Sensor)، حسگر اثر هال برای سنجش ورود و خروج ولتاژ (Hall Sensor)
    اقلام همراه گوشی دفترچه راهنما، سوزن خارج کردن سیم کارت، کابل USB Type-C
    سایر قابلیت ها دارای قابلیت شارژ سریع 25 واتی (Fast Baterry Charging 25W)
    5.0 1
    بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
    *
    *
    • بد
    • عالی
    Mahdi | 28/02/1402 09:04 ق.ظ
    رضایت
    من این گوشی 1 هفته پیش از گهرتک خریدم .قیمتش نسبت به فروشگاهای دیگه مناسب تر بود
    آیا این بررسی مفید بود؟ بله خیر (0/0)
    *
    *
    *
    مشتریانی که از این مورد خریداری کرده اند
     صفحه نمایش موبایل سامسونگ مدل Galaxy M13  از روبرو
    صفحه نمایش  گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 از رو به رو
     صفحه نمایش موبایل سامسونگ مدل Galaxy M13  از روبرو
    صفحه نمایش موبایل سامسونگ مدل Galaxy F13  رنگ سبز