جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A73 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

    تولید کننده: سامسونگ
    Samsung Galaxy A73 5G 256GB - 8GB RAM Mobile Phone
    شناسه کالا در انبار: samsung a73 8/256 black/mariatell
    *
    • در دسترس نیست
    *
    تومان
    ارسال به
    *
    *
    روش ارسال
    نام
    تخمین تحویل کالا
    قیمت
    روش حمل و نقلی وجود ندارد

    بررسی گوشی Samsung Galaxy A73 5G

    با بررسی یک گوشی جدید از خانواده پرطرفدار سامسونگ در خدمت شما هستیم، در چندین سال گذشته شاهد فروش زیاد گوشی های این کمپانی در بازار های ایران بوده ایم در واقع میتوان گفت این تلفن های هوشمند کره ایی از دیر باز مورد توجه ایرانیان بوده و هست چون تمرکز سامسونگ روی ارائه محصولات با ظاهری زیبا و کیفیت بالا است یکی از محصولاتی که به دست ما رسیده گوشی  A73 5G که وارث تاج و تخت پدر خود یعنی A71  از لحاظ ظاهری قضیه ( پسر کو ندارد نشان از پدره) ولی از لحاظ فنی و سخت افزاری پیشرفت محسوسی داشته پس با ما در گهر تک برای بررسی تخصصی این گوشی همراه باشید.

    طراحی گوشی Galaxy A73 5G

    • دارای وزن 181 گرمی
    • عرضه شده به بازار در سه رنگ خاکستری، سبز و سفید
    • دارای گواهینامه IP67
    • بدنه و فریم از جنس پلاستیک

    این گوشی جدید از کمپانی سامسونگ با طراحی عالی و ظاهری جذاب پا به بازارهای ایران گزاشته طراحی  A73 به گونه ایی تخت صورت گرفته و جنس بدنه پلاستیکه اما حس یک گوشی بی کیفیت را به شما القا نمیکند. سبک تر شدن وزن ان نسبت به A71 کاملا مشهوده ( خب سامسونگ امده کیفیت و ظاهر رو نسبت به نسل قبل بهتر و زیبا تر کرده) فاکتور بسیار مهم در نظر برخی کاربران سبک و خوش دست یک گوشی است که A73 به خوبی از پس این ماجرا برامده ( به طور کلی گوشی های ساخت این کمپانی اونقدر سنگین نیستن و خوش دست بودنشون به همه ثابت شده) و این در حالیست که رقبا چینی مثلا خانواده پوکو ( جز دسته سنگین وزنان به حساب میان).

    در پنل پشتی ماژول مستطیلی شکل گوشی با یک برامدگی معقول ( که 4 لنز دوربین به همراه یک فلش را در خود جای داده) به چشم میخورد جنس پنل ماته پس اونقدرا رد اثر انگشت روش باقی نمیمونه، جنس فریم دور گوشی هم پلاستیکه (اما با متریال ساخت خوب) که در سمت راست پذیرای دکمه کم و زیاد کردن ولوم و دکمه پاور میباشد و در سمت چپ شاهد چیز خاصی نیستیم ( پر از خالیه) اما در لبه پایینی درگاه شارژ تایپ C، میکروفون و اسپیکر به چشم میخورد همچنین در قسمت بالا یک خشاب سیم کارت دو اسلاتی با قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت و یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه میکرو دیده میشود ( راستی بچها موقع انباکسینگ کردن جعبه و بررسی گوشی ما جک هندزفزی ندیدیم).

    خب پنل جلویی طراحیش خوبه ولی ایرادی که میتونیم از اون بگیریم و خیلی جزئیه اینکه دوربین سلفی اونقدرا هم وسط وسط صفحه نمایش نیست البته موضوعی که باعث جذاب تر شدن صفحه نمایش شده کم بودن حاشیه ها است خب گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از پنل جلویی را به عهده دارد البته این گوشی گواهینامه IP67 را نیز به خودش اختصاص داده ( پس در برابر رطوبت، اب و گردو غبار ایمنه ولی نه اینکه چندین ساعت گوشیتون رو زیر اب نگه دارین به بهونه گواهی IP داشتن)، در نهایت A73 با سه رنگ خاکستری، سبز و سفید به بازار عرضه شده است.

    صفحه نمایش گوشی Galaxy A73 5G

    • دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با رفرش ریت 120 هرتز( اما اداپتیو نیست)
    • دارای وضوح 1080 و روشنایی 800 نیت
    • دارای صفحه نمایش Super Amoled+ با قابلیت پشتیبانی از حالت HDR

    از جمله پیشرفت های این گوشی نسبت به نسل قبل خود یعنی گلکسی A71 بالاتر رفتن نرخ رفرش ریته اما اداپتیو نیست و فقط می تونین این نرخ رو روی 120 یا 60 هرتز قرار بدین. پشتیبانی از حالت HDR و سوپر امولد بودن پنل باعث شده که بتونین با وضوح خیلی عالی فیلم تماشا کنید البته اگر نرخ نوسازی را روی 120 هرتز بزارید و با وجود حالت HDR مصرف باتری فوق العاده بالاتر میره پس میتونین اون رو بصورت دستی روی 60 هرتز قرار بدید تا بهینه سازی صورت بگیره.

    اما میرسیم به نقدی که به صفحه نمایش A73 وارده ببینید قبلا گوشی های شیائومی رو مورد بررسی قرار دادیم و میتونین توی سایت ریز جزئیات هر کدوم رو چک کنید در واقع یکسری از اونها تو همین رنج قیمتی قابلیت پشتیبانی از یک میلیارد رنگ RGB و ساپورت 3 پروفایل رنگی را دارند ولی سامسونگ نه اما به طور کلی صفه نمایش تونسته عمق رنگی مناسبی رو به کاربران ارائه بده وجای نگرانی نیست ( یه جورایی قضیه بین خوب و خوبتره که A73 گلکسی در وضعیت خوبی قرار داره).

    اسپیکر گوشی Galaxy A73 5G

    • دارای دو اسپیکر( کیفیت وحجم صدا مطلوب)

    مزیت و برگ برنده این سری از گوشی سامسونگ در قسمت اسپیکر به چشم میخورد زیرا سایر اعضای خانواده همچین کیفیتی واسشون دیده نمی شه نکته جالب توجه پخش متعادل صدا است که هم از اسپیکری که در بالا تعبیه شده به خوبی به گوش میرسد هم از اسپیکر موجود در فریم پایینی خب باید بدونید که پخش متعادل صدا ان هم با کیفیت عالی موقع بازی کردن حسابی شما رو هیجان زده میکنه ( این میان رده تو بخش اسپیکر گل کاشته).

    دوربین گوشی Galaxy A73 5G

    • دارای 4  و یک فلش در پنل پشتی
    • لنز اصلی: 108 مگاپیکسل به همراه لرزشگیر اپتیکال
    • لنز اولتراواید 12 مگا پیکسل
    • لنز ماکرو: 5 مگاپیکسل
    • لنز عمق سنج: 5 مگا پیکسل
    • لنز سلفی: 32 مگا پیکسل
    • توجه برای A73 لنز تله فوتو حذف شده و جایگزین ان لنز 5 مگا پیسکلی عمق سنج است.

    لنز اصلی: این لنز هم دارای لرزشگیر اپتیکال است و هم سنسور تشخیص فاز خودکار وجود این دو فاکتور اصلی به همراه فیلترهای رنگی از جمله Nano Cell باعث شده که کیفیت عکس های دوربین اصلی بیش از پیش شود و رنگ های موجود در عکس ها را به زیبایی هر چه تمام تر به رخ بکشد. اما عکاسی در شب نمره قابل قبولی به خود اختصاص داده ولی به اندازه عکاسی در روز و با وجود شرایط نوری عالی کارش اونقدرا هم خفن نیست.

    لنز اولتراواید: با وجود اینکه این لنز از لرزشگیر اپتیکال بی بهره است اما پوشش زاویه 123 درجه ایی باعث جبران ان شده شارپنس، گستره داینامیکی و جزئیات با دقت هر چه تمام تر ثبت می شوند و در یک کلام کارش خیلی خوبه مخصوصا با وجود نور.

    لنز ماکرو: از انجایی که اکثر گوشی های میان رده از لنز ماکرو 2 مگا پیکسلی برخوردارند و کارشون اونقدر کیفیت نداره میشه گفت سامسونگ برای این گوشی جبران کرده و یک لنز 5 مگا پیکسلی به کار برده که قابلیت تشخیص خوبی در زمینه سوژه از بک گراند داره اما همچنان باید حوصله کافی برای عکاسی با این لنز رو داشته باشید.

    فیلم برداری: امکان ضبط فیلم با کیفیت 4k و نرخ 30 فریم ارمغان لنزهای A73 سامسونگ برای شما است نکته مهم هنگام فیلم برداری دفع لرزش های شدید است که با وجود لرزشگیر اپتیکال خبری از تکان و لرزهای شدید نیست پس خروجی فیلم شما قطعا مناسب خواهد بود.

    سخت افزار گوشی Galaxy A73 5G

    • دارای پردازنده اسنپدراگون 778G
    • دارای حافظه 128/256 با رم 6/8 گیگابایتی

    این سری از گوشی A با یکی دیگر از اعضای خانواده خود یعنی A52s در رقابت است، هر دو انها پایداری عملکرد مناسبی دارند ولی A73 مسلما چندین پله جلوتر است. این تراشه قابلیت اجرای بازی های سنگین با گرافیک بالا را به شما میدهد به عنوان مثال یکی از بازی های سنگین و محبوب بازار کال اف دیوتی است که گرافیک بالایی میطلبد این تراشه بدون هیچ لگ و باگی این بازی را برای شما اجرا میکند اما توجه کنید مصرف باتری با ساعت بازی شما رابطه مستقیم دارد و در مواردی شاهد گزارش داغی پنل پشتی نیز از سمت کاربران هنگام بازی بودیم.

    باتری گوشی Galaxy A73 5G

    • دارای باتری 5000 میلی امپر ساعتی
    • دارای قابلیت شارژ سریع 25 واتی

    در بخش اداپتور شارژر با همین رنج قیمت شاهد یکه تازی رقبای چینی نسبت به این گوشی کره ایی هستیم بعضی از اعضای خانواده شیائومی دارای آداپتور 120 واتی یا 33 واتی بودن که با سرعت سرسام اوری کل ظرفیت باتری در عرض 20 دقیقه یا 68 دقیقه شارژ میشد اما نکته مهم برای A73 سامسونگ قابلیت نگهداری شارژ است که در این قسمت، نسبت به رقباش یکه تازی میکند. در تست های انجام شده شاهد ساپورت 10_11 ساعته این گوشی بودیم، البته این نکته رو هم بگیم که هنگام انباکس کردن جعبه ما آداپتور شارژری ندیدیم پس باید جداگونه خریداریش کنید. (به طور کلی باتری عملکرد خوبی داره و خوبم واستون شارژ رو نگه میداره ولی آداپتور چون 25 واتیه دور بر 1 ساعت و نیم شارژ کامل صورت میگیره که یکم طولانیه).

    نرم افزار و روابط کاربری Galaxy A73 5G

    • دارای اندروید 12
    • دارای روابط کاربری One UI 4.1

    سامسونگ وعده داده که این گوشی به احتمال زیاد اپدیت های زیادی دریافت میکند و شاهد ارتقا اندروید تا 16 خواهید بود یعنی چیزی حدود ساپورت اپدیتی 3-4 ساله البته این روابط کاربری کار با محیط داخلی گوشی را بسیار روان کرده و مثل خانواده شیائومی قابلیت شخصی سازی رو هم داره و ما شاهد پشتیبانی این گوشی از برنامه های زیادی مثل آفیس بودیم.

    اقلام همراه گوشی Galaxy A73 5G

    خب همراهان عزیز گهر تک موقع انباکسینگ کردن جعبه A73 ما آداپتور شارژری ندیدیم ولی کابل شارژر USB به همراه دفترچه راهنما و سوزن جهت خارج کردن سیم کارت دیده شد.

    جمع بندی کلی

    A73 سامسونگ دو رقیب سرسخت با رده قیمتی کمی پایین تر یعنی A52 و یکی بالاتر S21 FE دارد ( حدود 2 میلیون)  به طور کلی A73 ارزش خرید بالایی داره چون نسبت به A52 یا حتی A71 پیشرفت های ببیشتری به خودش اختصاص داده و کلی از قابلیت های ان بهبود یافته هم از لحاظ سخت افزاری هم طراحی و صد البته کیفیت متریال ساخت از روابط کاربری عالی هم که نگم براتون نرم و روانه و کار باهاش عالیه ( کلا گوشی های سامسونگ تو ایران ارزش خرید بالایی دارن).

     

    مزايا

    • ارائه اپدیت تا 4 سال و امکان ارتقا به اندروید 16
    • قابلیت نگهداری شارژ بصورت طولانی

    معايب

    • عدم وجود اداپتور

     

     

     

     

    مشخصات محصول
    » مشخصات کلی
    تعداد سیم کارت دو سیم کارت
    سایز سیم کارت سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
    تاریخ معرفی 2022
    رنگ بندی خاکستری (Awesome Gray)، سبز (Awesome Mint)، سفید (Awesome White)
    سایر ویژگی ها فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی چهارگانه، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی، مقاوم در برابر آب
    » پردازنده
    تراشه(Chipset) Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G (6 nm)
    پردازنده گرافیکی(GPU) Adreno 642L
    پردازنده مرکزی(CPU) Kryo 670
    تعداد هسته 8 هسته‌ای
    فرکانس پردازنده مرکزی 4 هسته با سرعت 2.4 گیگاهرتز (Kryo 670) و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Kryo 670)
    » مشخصات حافظه
    حافظه رم 8 گیگابایت
    حافظه داخلی 256 گیگابایت
    کارت حافظه microSDXC
    »دوربین
    دوربین دوربین اصلی چهارگانه
    رزولوشن دوربین پشت 5 + 5 + 12 + 108 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو 32 مگاپیکسل
    دیافراگم دوربین پشت دوربین اول 108 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8 - دوربین دوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم و چهارم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
    دیافراگم دوربین جلو دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز سنسور 1/2.8 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر
    فلش LED
    کیفیت فیلمبرداری (4K (3840 × 3840), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720
    سرعت فیلمبرداری رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه
    فناوری فوکوس فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    عکاسی پانوراما دارد
    لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال (OIS)
    قابلیت های دوربین اصلی دارای لنز واید، اولترا واید و تله فوتو، قابلیت عکاسی ماکرو، قابلیت عکاسی HDR، قابلیت زوم دیجیتال 10 برابر، ضبط ویدئو با لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS)، فیلمبرداری آهسته (Slow Motion)
    » صفحه نمایش
    صفحه نمایش لمسی خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
    سایز صفحه نمایش 6.7 اینچ
    نوع صفحه نمایش Super AMOLED Plus
    تراکم پیکسل در هر اینچ 393 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن Full HD+ (1080 × 2400)
    نسبت ابعاد نمایشگر 20:9
    نسبت صفحه نمایش به بدنه 87.0 درصد
    محافظت از صفحه نمایش گوریلا گلس 5 (Corning Gorilla Glass 5)
    »صدا
    بلندگو دارد
    خروجی صدا درگاه USB Type-C
    جک 3.5 میلیمتری ندارد
    » بدنه
    وزن 181 گرم
    ابعاد 7.6 × 76.1 × 163.7 میلی‌متر
    جنس بدنه فریم دور و قاب پشتی از جنس پلاستیک
    سایر قابلیت های بدنه دارای گواهینامه IP67 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب تا عمق یک متر به مدت 30 دقیقه و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)
    »اینترنت وارتباطات
    شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
    شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G باندهای: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66
    سرعت شبکه HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A، 5G
    فناوری های ارتباطی بلوتوث، WiFi
    Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Dual-band, Wi-Fi Direct, Hotspot
    بلوتوث نسخه 5.0، A2DP ،LE
    فن‌آوری مکان‌یابی GPS, Glonass, Beidou, Galileo, QZSS
    درگاه ارتباطی USB Type C استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
    »مشخصات باتری
    نوع باتری باتری لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
    باتری قابلیت تعویض ندارد
    »امکانات نرم افزاری وسرگرمی پیش فرض
    نسخه سیستم عامل اندروید 12
    رابط کاربری One UI 4.1
    پشتیبانی از زبان فارسی پشتیبانی می کند
    منوی فارسی دارد
    قابلیت های نرم افزاری MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
    فرمت های پخش موسیقی MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA
    فرمت های پخش ویدئو MP4, M4V, 3GP, 3G2, AVI, FLV, MKV, WEBM
    » سایر امکانات
    حسگر ها اثر انگشت زیر صفحه نمایش Fingerprint (under display, optical)، قطب نما (Compass)، شتاب سنج (Accelerometer)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)
    اقلام همراه گوشی دفترچه راهنما، کابل شارژ USB Type-C، سوزن خارج کردن سیم‌کارت
    سایر قابلیت ها دارای قابلیت شارژ سریع 25 واتی (Fast charging 25W)
    5.0 1
    بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
    *
    *
    • بد
    • عالی
    09134479686 | 14/12/1401 11:35 ق.ظ
    رضایت
    با تشکر از سایت خوبتون ، قیمتاتون واقعا عالیه و از بقیه جاها پایین تره
    آیا این بررسی مفید بود؟ بله خیر (0/0)
    *
    *
    *
    مشتریانی که از این مورد خریداری کرده اند
    صفحه نمایش موبایل سامسونگ Galaxy A13 از روبرو
    صفحه نمایش موبایل سامسونگ مدل Galaxy F13  رنگ سبز
    صفحه نمایش موبایل شیائومی Redmi Note 10 Pro از روبرو
    صفحه نمایش موبایل شیائومی Redmi Note 11 از روبرو