جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی موبایل شیائومی Poco X4 GT 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت (پک و رام گلوبال)

    تولید کننده: شیائومی
    Xiaomi Poco X4 GT 5G 256GB -8GB Ram Mobile Phone
    *
    • در دسترس نیست
    *
    تومان
    ارسال به
    *
    *
    روش ارسال
    نام
    تخمین تحویل کالا
    قیمت
    روش حمل و نقلی وجود ندارد

    بررسی گوشی Xiaomi Poco X4 GT 5G

    Poco X4 GT چینی پیشرو. جدیدترین محصول میان رده کمپانی شیائومی Poco X4 GT است که هم از لحاظ ظاهری و هم چندین فاکتور فنی محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده، گوشی های Poco برند شیائومی از اول تا به اکنون امکانات و ظاهری متفاوت رو به خود اختصاص داده به طوری که هر بار در نسخه های جدیدتر انها شاهد فاکتورهایی چشمگیر هستیم که توجه کاربران را به خود معطوف میکند، برند شیائومی همیشه سعی بر یکه تازی در قسمت ارائه لوازم دیجیتال داشته و میشه گفت موفق هم بوده تا جایی که تونسته در بازار امروز جایگاهش رو تثبیت کنه، اگر میخواهید مشخصات فنی و ریز جزئیات هر بخش از گوشی Poco X4 GT رو بدونید در ادامه این مقاله با گهرتک همراه باشید.

    طراحی گوشی Poco X4 GT 5G

    • دارای وزن 200 گرم
    • موجود در سه رنگ مشکی، نقره ایی و آبی
    • دارای قابلیت IR- Blaster

    مقایسه Poco X4 GT با Poco X4 Pro به لحاظ طراحی کار چندان جالبی نیست چون به طور قطع برنده این مقایسه Poco X4 GT خواهد بود، یکی از مهم ترین دلایلی که گوشی های Poco مورد استقبال شدید مردم قرار گرفته اند مناسب بودن قیمت در عین برخورداری از امکانات پرچمداران است در واقع رویکردی که برند شیائومی برای پیشبرد فروش محصولات خود اتخاذ کرده بسیار زیرکانه و هوشمندانه میباشد که باعث محبوبیت این برند مخصوصا در کشوری مثل ایران شده.

    بررسی پنل پشتی Poco X4 GT ما رو به وجد اورد، ظاهری متفاوت و زیبا البته با فاکتور از وزنی که داره. انحنای لبه ها کاملا مناسبه و باعث میشه گوشی خیلی راحت توی دستای شما جای بگیره و جنس پنل و طراحی عالی اون باعث برق زدن چشماتون میشه، ماژول دوربین هم با یک برجستگی معقول ظاهر شده که به زیبایی این گوشی افزوده. در مورد جنس پنل پشتی و فریم میانی هم باید بگم از پلاستیکه ولی با متریال خیلی مرغوب (شیائومی بازار فروششو خراب نمیکنه) طبق معمول امکاناتی که فریم میانی در خود جای داده از لبه پایینی شامل: درگاه شارژ تایپ C، میکروفون، اسپیکر وخشاب سیم کارته که فقط دوتا سیم کارت رو ساپورت میکنه و قبول مسئولیتی در مورد جایگاه کارت حافظه نداشته، در لبه سمت راست فریم Poco X4 GT شاهد دکمه کم و زیاد کردن ولوم و پاوری که با حسگر اثر انگشت ( عملکرد خیلی خوبی داره) ادغام شده، هستیم و اما لبه سمت چپ همچنان مسئولیت پذیر نیست و قبول زحمت نمیکنه و خیلی راحت از این موضوع صرف نظر کرده، لبه بالایی فریم هم امکانات خفنی مثل IR-Blaster ( قطعه ایی الکترونیکه که با شبیه سازی یه ریموت مادون قرمز کنترل دستگاه رو به عهده میگیره)، اسپیکر وجک 3.5 میلی متری رو در خود جای داده.

    اما بررسی پنل جلویی نشون داد که یه مقدار حاشیه های Poco X4 GT زیاده و نسبت صفحه نمایش به بدنه 85 درصده اما دوربین سلفی دقیقا وسط نمایشگره و بالای اون هم اسپیکر مکالمه تعبیه شده. نکته اخر اینکه Poco X4 GT به نسبت رقبایی که داره از A53 سامسونگ گرفته تا Note 11 Pro Plus هم خانواده خودش بازم تونسته جاشو بین مردم باز کنه و در صدر جدول قرار بگیره.

    صفحه نمایش گوشی Poco X4 GT 5G

    • دارای صفحه نمایش IPS LCD با تراکم 407 پیکسل در هر اینچ
    • دارای رزلوشن 1080 با رفرش ریت 144 هرتزی 
    • دارای روشنایی 650 نیت و محافظ صفحه گوریلاگس 5

    صفحه نمایش Poco X4 Pro جاییکه اونو از بقیه رقبا و گوشیا متمایز میکنه، رفرش ریت 144 هرتزی پوئن مثبت برای این گوشی محسوب میشه فاکتوری که حتی توی گوشی های پرچمدار هم کمتر دیده میشه پس یکته تازی این بخش از آن Poco X4 GT هست، نکته دیگه ایی که باید خدمتتون عرض کنم استفاده از نمایشگر LCD  برای این گوشیه در واقع این نوع از نمایشگرها در دو قسمت برتری خودشونو نسبت به نمایشگرهای Amoled ثابت کردند یک اینکه برای نمایشگرهای lcd نور پس زمینه دیده نمیشه و خود پیکسل ها نور تولید میکنن و مورد دوم که خیلی جذابه امکان خاموش و روشن کردن پیکسل ها بصورت مجزا ازهمه که در مصرف بهینه تر باطری گوشی شما تاثیر چشمگیری داره. موضوع دیگه ایی که باعث استقبال شدید کاربران از این گوشی شده بالا بودن نیت روشنایی و ساپورت صفحه نمایش در فضای آزاده به طوری که با خیال راحت میتونید از اون استفاده کنید همنوطور که گفتیم استفاده از نمایشگرهای IPS LCD مزایای خودشو داره که جذابیت رنگ ها و عمق و کنتراست عالیه که یکی دیگه از برتری های این نوع نمایشگر به نسبت Amoled هست پس هنگامی که با گوشی Poco X4 GT فیلم تماشا میکیند شاهد جذابیت بی حد و حصر رنگها خواهید بود.

    اسپیکر گوشی Poco X4 GT 5G

    • دارای دو اسپیکر استریو

    طبق ازمایشی که برای اسپیکرهای Poco X4 GT هنگام پخش موسیقی انجام دادیم شاهد نتیجه ایی کاملا رضایت بخش بودیم زیرا کیفیت، رسایی صدا فوق العاده عالی و بدون هیچ گونه نویزی بود حتی در حالی که صدای موسیقی رو به بالاترین حد ممکن رسوندیم هم هیچ گونه بهم ریختگی برای بیس اصلی صدا دیده نمیشد.

    دوربین گوشی Poco X4 GT 5G

    دارای سه لنز دوربین در پنل پشتی

    • لنز اصلی: 64 مگاپیکسل
    • لنزاولتراواید: 8 مگا پیکسل
    • لنز ماکرو: 2 مگاپیکسل
    • لنز سلفی: 16 مگاپیکسل

    لنز اصلی: رقبای Poco  X4 GT در بخش لنز اصلی عملکرد بهتری رو ارائه میدن عکاسی با لنز این گوشی خالی از لطف نیست ولی یکسری ضعف های کوچک هم در اون دیده میشه از جمله افت شارپنس و از بین رفتن جزئیات اما در بخش عکاسی در حالت شب شاهد عکس های بسیار خوبی خواهید بود.

    لنز اولتراواید:داینامیک رنج عکس ها برای عکاسی با این لنز مناسبه و نسبت به رقباش افت کمتری داره پس Poco X4 GT در این قسمت یک هیچ از بقیه جلوتره.

    لنز ماکرو: عملکرد لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو هم کاملا معمولیه.

    لنز سلفی:سلفی Poco X4 GT  عددی معادل 16 مگاپیکسله که کارایی مناسبی داره، ثبت جزئیات و گستره داینامیکی خوبی رو پوشش میده.

    فیلم برداری: کیفیتی که لنزهای دوربین Poco X4 GT برای فیلم برداری در اختیار شما میزاره 4K و نرخ 30 فریم در هر ثانیه است ولی در این بخش چون لرزشگیر اپتیکال نیست ممکنه فیلماتون در حد عالی از آب در نیاد.

    سخت افزار گوشی Poco X4 GT 5G

    • دارای چیپست: MediaTek Dimensity 8100
    • دارای پردازنده گرافیکی: Mali-G610 MC6
    • دارای حافظه: 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

    استفاده از تراشه 8100 پنج نانومتری برای گوشی POCO X4 GT پیشرفت خوبی محسوب میشه زیرا به گفته این شرکت تایوانی تراشه های مدیاتک، تراشه های اسنپدراگون 888 را مورد هدف قرار میدهند و قاعدتا عملکرد ارائه شده بهتر خواهد بود در واقع این تراشه 10 درصد فرکانس بالاتری برای GPU و  APU  را ساپورت میکند، همچنین وجود تراشه مدیاتک 8100 عملکرد بسیار مطلوب و روانی را هنگام انجام بازی برای شما رقم میزند به لطف این تراشه و استفاده از تکنولوژی های بروز  WIFI 6 و بلوتوث 5.3 توی بخش ارتباطات مشکلی نخواهید داشت. حالا بنظرتون Poco X4 GT مناسب بازی هست یا نه؟ صد در صد بله چون علاوه بر رفرش ریت 144 هرتزی از پردازنده و چیپست قویی برخوردار شده که به راحتی شما رو ساپورت می کنه.

    باتری گوشی Poco X4 GT 5G

    • دارای باتری 5080
    • دارای فست شارژ 67 واتی

    با توجه به رفرش ریت بالایی که برای Poco x4 GT در نظر گرفته شده عملکرد ظرفیت باتری مناسبه البته اگه استفاده معمولی داشته باشید تا یک روز کامل ساپورتتون میکنه اگر هم استفادتون صرفا برای بازی باشه شرمنده توی طول روز قطعا نیاز به شارژ پیدا میکنید، اما اداپتور 67 واتی امکان فول شارژ شدن گوشی رو تنها در 46 دقیقه تضمین میکنه که این موضوع باعث شده تا Poco X4 GT از رقیبش یعنی A53 سامسونگ  که اداپتور 25 واتی داره جلوتر و از نوت یازده پرو پلاس که اداپتور 120 واتی داره عقب تر باشه.

    نرم افزار و روابط  کاربری گوشی Poco X4 GT 5G

    • دارای اندروید 12
    • دارای MIUI 13

    خب در ابتدای مقاله و در بخش صفحه نمایش مزایای نمایشگر LCD نسبت به Amoled رو مورد بررسی قرار دادیم ولی نکته ایی که وجود داره، نمایشگر های IPS LCD باعث عدم دسترسی دستگاه شما به گزینه Always Display  میشن که بازم جای نگرانی نیست، از جمله امکانات اندروید 12 امکان تغییر سایز برای اعلان ها، ابزار جدید ساخت تم و... هست.

    اقلام همراه

     محتویات جعبه این گوشی شامل: دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر، کابل USB Type C، کاور ژله ای، سوزن خارج کردن سیم کارت است.

    جمع بندی کلی

    تمام سعی ما در این مقاله موشکافی ارزش خرید این گوشی و بررسی فاکتورهای مهم از نظر کاربران بود. اما برای جمع بندی نهایی میتونیم این طور بگیم که با توجه به تراشه تایوانی مدیاتک 8100 و رفرش ریت 144 هرتزی برای صفحه نمایش به طور قطعی Poco X4 GT رو جز گوشی های مناسب گیم قرار داده پس اگر بدنبال یک گوشی با مشخصات سخت افزاری و صفحه نمایش خوب هستید Poco X4 GT انتخاب مناسبی خواهد بود.

     

    مزايا

    • برخورداری از رفرش ریت 144 هرتزی
    • سخت افزار قوی
    • برخورداری از نمایشگر IPS LCD

    معايب

    • عملکرد نسبتا ضعیف دوربین
    مشخصات محصول
    » مشخصات کلی
    تعداد سیم کارت دو سیم کارت
    سایز سیم کارت نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
    تاریخ معرفی 2022، 27 ژوئن
    رنگ بندی مشکی (Black)، نقره ای (Silver)، آبی (Blue)
    سایر ویژگی ها مقاوم در برابر آب و گرد و غبار،دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی،مناسب برای بازی
    » پردازنده
    تراشه(Chipset) MediaTek Dimensity 8100 (5 nm)
    پردازنده گرافیکی(GPU) Mali-G610 MC6
    پردازنده مرکزی(CPU) Octa-core
    تعداد هسته 8 هسته ایی (4 هسته Cortex-A78 و 4 هسته Cortex-A55)
    فرکانس پردازنده مرکزی 4 هسته با سرعت 2.85 گیگاهرتز (Cortex-A78)، 4 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A55)
    » مشخصات حافظه
    حافظه داخلی 256 گیگابایت
    حافظه رم 8 گیگابایت
    کارت حافظه ندارد
    »دوربین
    دوربین دوربین اصلی سه‌گانه
    رزولوشن دوربین پشت 2 + 8 + 64 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو 16 مگاپیکسل
    دیافراگم دوربین پشت دوربین اول 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9، سایز سنسور 1/1.72 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
    دیافراگم دوربین جلو دریچه دیافراگم f/2.5
    فلش LED
    عکاسی پانوراما دارد
    کیفیت فیلمبرداری (Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720), VGA (640 × 480
    سرعت فیلمبرداری رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
    فناوری فوکوس فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    قابلیت های دوربین اصلی دارای لنز واید، دارای لنز اولتراواید، قابلیت عکس برداری ماکرو (Macro)، قابلیت عکاسی HDR، قابلیت فیلمبرداری همزمان با هر دو دوربین (Dual Video Recording)، دارای قابلیت عکاسی پرتره
    » صفحه نمایش
    صفحه نمایش لمسی خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
    سایز صفحه نمایش 6.6 اینچ
    نوع صفحه نمایش IPS LCD
    تراکم پیکسل در هر اینچ 407 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن Full HD+ (1080 x 2460)
    نسبت صفحه نمایش به بدنه 85.1 درصد
    محافظت از صفحه نمایش گوریلا گلس 5 (Corning Gorilla Glass 5)
    سایر قابلیت ها نرخ تازه سازی متغیر 144 هرتز، نرخ لمس پذیری 360 هرتز، میزان روشنایی 650 نیت
    »صدا
    بلندگو استریو
    خروجی صدا جک 3.5 میلیمتری صدا
    جک 3.5 میلیمتری دارد
    » بدنه
    ابعاد 8.9 × 74.3 × 163.6 میلی‌متر
    وزن 200 گرم
    »اینترنت وارتباطات
    شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G، 5G
    شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
    شبکه 3G HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 6(900), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500)
    سرعت شبکه HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A, 5G
    فناوری های ارتباطی بلوتوث، WiFi
    Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
    بلوتوث نسخه 5.3, A2DP, LE
    مادون قرمز دارد
    فن‌آوری مکان‌یابی GPS, A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
    درگاه ارتباطی USB Type-C استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
    »مشخصات باتری
    نوع باتری لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری 5080 میلی آمپر ساعت
    باتری قابلیت تعویض ندارد
    »امکانات نرم افزاری وسرگرمی پیش فرض
    نسخه سیستم عامل اندروید 12.0
    رابط کاربری MIUI 13
    پشتیبانی از زبان فارسی پشتیبانی میکند
    منوی فارسی دارد
    قابلیت های نرم افزاری MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
    فرمت های پخش موسیقی ACC, AMR, FLAC, MIDI, MP3, OGG, WMA, WAV, aptX
    فرمت های پخش ویدئو MP4, M4V, MKV, AVI, WMV, WEBM, 3GP, 3G2, ASF
    » سایر امکانات
    حسگر ها اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، قطب نمای الکترونیکی (E-Compass)، روشنایی (Ambient Light)
    اقلام همراه گوشی دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر، کابل USB Type C، کاور ژله ای، سوزن خارج کردن سیم کارت
    سایر قابلیت ها دارای قابلیت شارژ سریع 67 واتی (Fast Baterry Charging 67W)، دارای قابلیت Power Delivery 3.0
    0.0 0
    بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
    *
    *
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *
    مشتریانی که از این مورد خریداری کرده اند
    صفحه نمایش موبایل سامسونگ Galaxy A04s رنگ مشکی
    صفحه نمایش موبایل سامسونگ Galaxy A13 از روبرو
    صفحه نمایش موبایل سامسونگ Galaxy A73 5G از روبرو
    صفحه نمایش موبایل شیائومی  Redmi Note 11 Pro 5G از روبرو