جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی موبایل شیائومی Poco F4 GT 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

    تولید کننده: شیائومی
    Xiaomi Poco F4 GT 5G 256GB -12GB Ram Mobile
    *
    • در دسترس نیست
    • در دسترس نیست
    • در دسترس نیست
    تومان
    ارسال به
    *
    *
    روش ارسال
    نام
    تخمین تحویل کالا
    قیمت
    روش حمل و نقلی وجود ندارد

    بررسی گوشی Xiaomi Poco F4 GT 5G

    هدف های متفاوتی پشت خرید یک گوشی است، بازه قیمتی، کارایی، صدا و...به عنوان مثال شخصی که فیلم باز حرفه ایی باشد بدنبال گوشی با صفحه نمایش و اسپیکر عالی است یا کسی که مدام در حال کار کردن با گوشیه ظرفیت باتری و شارژ واسش الوتیته همچنین شخصی دیگری که بازی کردن واسش مهمه بدنبال یک گوشی با پردازنده و سخت افزار عالیه، که Poco F4 GT D یک گوشی قدرتمند برای گیمینگ محسوب میشه ( کارش تو این زمینه حرف نداره و به همین معروفه)، البته غیر از عملکرد عالی پردازنده از مزایای دیگری هم برخورداره که در ادامه به بررسی انها خواهیم پرداخت پس با گهر تک همراه باشید.

    طراحی گوشی Poco F4 GT 5G

    • دارای دکمه های مغناطیسی برای گیمینگ
    • دارای قاب پشتی شیشه ایی و فریم المینیومی(باعث بالاتر رفتن استحکام  گوشی در برابر ضربات میشود)
    • دارای وزن 120 گرمی با ضخامت 8.5 میلی متری
    • موجود در بازار در سه رنگ زرد، مشکی و نقره ایی

    به جرات میتوانیم بگوییم که این گوشی از خانواده Poco قابلیت ها و طراحی کاملا متفاوتی نسبت به دیگر اعضای خانواده خود دارد( اصلا همشون یک طرف این بنده خدا هم یک طرف) متریال بکار برده شده برای ساخت F4 GT عالیه و شما یک محصول فوق العاده با کیفیت در اختیار دارید. پنل پشتی طراحی خاص مات گونه ایی دارد( که رد اثر انگشت خیلی کم روی بدنه باقی میمونه) ماژول دوربین کاملا تخته و هیچ برجستگی به سمت بیرون ندارد( پس جای نگرانی در مورد اسیب دوربین ها و لغزش ان از روی سطوح نیست).

     

    خب داریم به بخش جالب ماجرا میرسیم در کنار ماژول دوربین شاهد طراحی متفاوت و جذاب فلش هستیم و البته دو فلش دیگه در ماژول مستطیلی شکل دوربین بصورت عمودی به چشم میخورد که ( کلی سوپرایزتون میکنه) و کارایش برای دریافت اعلان ها و نشان دادن میزان شارژ گوشی است( طبق میزان شارژ این رنگبندی تغییر میکنه، خیلی خیلی خفنه فرض کنید از فلش های  LED پشت گوشی هم میتونین از اعلاناتون باخبر بشید که نه تنها توی گوشی های این خانواده بلکه چنین قابلیتی بین رقبا هم نیست).

     

    در قسمت بررسی Poco F4 5G گفتیم این گوشی برای بازی کردن فوق العادست حالا بنظرتون چرا؟ یک وجود تراشه ایی قدرتمند و دوم وجود دکمه های مغناطیسی که روی فریم جا خوش کردند یکسری اسلایدر مخصوص که مسئول قفل یا باز کردن این دکمه های مغناطیسی است روی دکمه ها تعبیه شده، متریال ساختشون بقدری عالیه که ( حالا حالاها خراب نمیشه خیالتون راحت چون امتحانشو پس داده).

    درلبه پایینی درگاه شارژ تایپ C، میکروفون و اسپیکر به چشم می خورد و در لبه سمت راست حسگر اثر انگشت ( با پردازش عالی و سرعت بالا) در این قسمت یک تفاوت دیده میشود و ان هم عزیمت دکمه ولوم به سمت چپ است و خشاب سیم کارت دو اسلاتی با میکروفون دوم هم در این قسمت جای خوش کرده اند.

     

     پنل جلویی با توجه به اینکه F4 GT برای گیمینگ طراحی شده حاشیه های پهنی ندارد و فضای زیادی به صفحه نمایش اختصاص داده شده همچنین دوربین سلفی بالای صفحه نمایش در یک بریدگی دایره ایی شکل دیده میشود.

     

    صفحه نمایش گوشی Poco F4 GT 5G

    • دارای نرخ نوسازی 120 هرتزی و رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل
    • ساپورت حالت HDR10+  با یک میلیارد رنک RGB
    •  ارای پنل Amoled و روشنایی 800 نیت

    در بخش نمایشگر رقیب اصلی F4 GT، سامسونگ S22 با ابعاد کوچکتر صفحه نمایش است البته وجه اشتراک و تفاوت هایی هم دارند از قبیل پشتیبانی هر دو انها از حالت HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی که برای F4 GT  یکمی ماجرا پیچیده تره چون این نرخ یا روی 60 یا صرفا 120 است ( بین اونا نمیتونه باشه) ولی برای S22 بین 48 تا 120 هرتز متغییره.

     

    کمپانی شیائومی برای سرعت عملکرد تاچ عدد 480 هرتز را در نظر گرفته ( یعنی نوک انگشتتونم بخوره برنامه باز شده) اما در قسمت روشنایی ممکنه توی محیط های باز و زیر نور خورشید یکمی چالش داشته باشید ولی اینطور نیست که کار شما لنگ بمونه چون مقدار نیت روشنایی در حالت خودکار روی عدد 761 و در حالت تنظیم دستی 468 نیت است ( پس دیگه نگران چشاتون نباشید).

     

    وجود سه پرفایل Vivid، Standard و Color original با قابلیت پشتیبانی از رنگ های RGB و P3 طیف بسیار گسترده ایی از رنگ های گرم و سرد ( که میتونین گرمی و سردی اونو در منوی Advance تنطیم کنید) را مهمان چشم های شما میکند.

    اسپیکر گوشی Poco F4 GT 5G

    • دارای 4 اسپیکر با خروجی عالی صدا و تفکیک مناسب بیس ( هنگام گوش دادن به موزیک)

    ترکیب سخت افزار بسیار قوی و 4 اسپیکر با خروجی عالی صدا نقطه قوت و برگ برنده F4 GT محسوب میشود( فرض کنید برای یک گیمر حرفه ایی خروجی صدا و پاسخگو بودن پردازنده از اهمیت ویژه ایی برخوردار است و حالا هر دو تا فاکتور اصلی را در یک گوشی کنار هم پیدا کنید، در واقع خیلی عالیه هر چی بگم کم گفتم)، دوتا از اسپیکرها در فریم بالایی و دوتا دیگر در فریم پایینی تعبیه شده اند و کیفیت و تفکیک صدای هر 4 تا عالیه هر کدام به نحو احسن به وظیفشون عمل میکنند اما نبود جک 3.5 میلی متری میکروفون ممکنه یکم اذیت کننده باشه که چند تا از خواهر و بردارا F4 GT هم همینطوری بودن ولی شیائومی با قرار دادن تبدیل تایپ C این مورد رو حل کرده.

    دوربین گوشی Poco F4 GT 5G

    • دارای 3 لنز دوربین در پنل پشتی و یک لنز سلفی در پنل جلویی
    • لنز اصلی:64 مگا پیکسل
    • لنز اولتراواید: 8 مگا پیکسل
    • لنز ماکرو: 2 مگاپیکسل
    • لنز سلفی: 20 مگاپیکسل

    لنز اصلی: پوکوF4 GT هر چند در قسمت سخت افزار و باتری سنگ تموم گزاشته اما برای دوربین همانند چند تا از اعضای خودش عملکر کرده به هر حال دوربین 68 مگاپیکسلی هم کم چیزی نیست. این لنز عکس هایی با شارپنس، داینامیک رنج و کنتراست عالی در اختیار شما قرار میدهد( بازم همه چی به نور بستگی داره)، برای عکاسی در شب باید از حالت Night Mood استفاده کنید تا کیفیت عکس ها بالاتر رود( اگر از این حالت استفاده نکنید یکمی عکساتون تار میشه).

     

    لنز اولتراواید: عملکرد دوربین اولتراواید F4 GT مقدار کمی از دیگر اعضای خانواده اش ضعیفتر است به طوری که ممکن است عکس های شما حالت ابرنگی و بهم ریختگی در قسمت جزئیات داشته باشند.

     

    لنر ماکرو: هرچند عملکرد لنز اولترا مقداری ضعیفتر از دیگر اعضای خانواده این گوشی  بود اما لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو گل کاشته و عکس ها با جزئیات خوب و بافت مناسب ثبت میشوند.

     

    لنز سلفی: اکثر ما از دوربین سلفی برای ثبت تصاویری که میخواهیم در شبکه های اجتماعیی به اشتراک بگذاریم استفاده میکنیم که 20 مگا پیکسلی بودن لنز سلفی F4 GT به خوبی از عهده این کار بر میاید و رضایتمندی کاربران را بدنبال داشته است.

     

    فیلم برداری: قابلیت ضبط با کیفیت 4K ارمغان این گوشی برای شما است هر چند خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست اما حین فیلمبرداری لرزش های دست شما توسط لرزشگیر الکترونیک مهار شده و خروجی فیلم قطعا با کیفیت خواهد بود.

    سخت افزار گوشی Poco F4 GT 5G

    • دارای پردازنده اسنپدارگون 8
    • دارای حافظه 128/256 با رم 6/8 گیگابایتی

    پردازنده بسیار قوی اسنپدراگون 8 این گوشی را تبدیل به یک غول گیمینگ کرده و اگر بخواهیم ان را با گوشی های شیائومی 12 پرو و سامسونگ S22 Ultra از لحاظ سخت افزاری مورد مقایسه قرار دهیم باید بگوییم ( هیچ جوره کم نمیاره و یکه تازه)، اصولا گوشی هایی که برای بازی کردن ساخته میشوند باید از سیستم cooling قویی برخوردار باشند که F4 GT از هیچ تلاشی تو این زمینه دریغ نکرده به طوری که سیستم خنک کننده ان با سایر خواهر و برداراش کاملا متفاوته( دوتا خنک کننده از جنس مس داره) و وقتی که شما ساعت های طولانی به بازی با ان میپردازید حرارت زیادی از پشت گوشی حس نمیکنید ( یکم حرارت عادیه و توی همه گوشی ها دیده میشه) از جمله بازی های سنگینی که این گوشی ساپورت میکنه عبارتند از: کال اف دیوتی و گنشین ایمپکت ( که به راحتی اجرا میشن ولی در عوض باتری خیلی سریع خالی میشه حواستون باشه)

    باتری گوشی Poco F4 GT 5G

    • دارای باتری 4700 میلی امپر ساعتی
    • دارای فست شارژ 120 واتی

    شاید یکی از نقطه ضعف های کوچک F4 GT ظرفیت باتری باشد، این ظرفیت کم نیست اما با وجود تراشه اسنپدراگون شارژ باتری خیلی سریع خالی میشود و هر چه شما از ان استفاده بیشتری برای بازی داشته باشید این روند سرع تر است اما برای استفاده های معمولی قابلیت ساپورت تا 12 ساعت را دارد اما چیزی که از ضعف اول میکاهد وجود فست شارز 120 واتی است که تنها در مدت 20 دقیقه شاهد کل فرایند شارژ هستیم ( این در به اون در خلاصه).

     

    نرم افزار و روابط کاربری Poco F4 GT 5G

    • دارای اندروید 12
    • دارای روابط کاربری MIUI 13

    بازهم  با روابط کاربری جذاب شیائومی طرفیم وجود MIUI 13 باعث تسریع عملکرد و کارایی هر چه بیشتر گوشی شده است و احتمالا طبق اپدیت هایی که در اینده برای ان فعال میشود شاهد ارتقا اندروید تا 14 و روابط کاربری ( ارائه هر چه بیشتر امکانات به کاربران) خواهیم بود.

     

    جمع بندی کلی: 

    همونطور که توضیح دادیم F4 GT یک گوشی کاملا متفاوت در اکثر زمینه ها مثل طراحی، اداپتور شارژر و پردازنده با سایر اعضای خانواده اش است و اولین ویژگی که هنگام شنیدن نام این گوشی به ذهن شما میرسد گزینه مناسب بودن ان برای گیمینگ است که باعث ارزش خرید بالای ان وجلب طرفداران خاص خودش شده است ( و برای استفاده روزانه هم نگم براتون حسابی گل کاشته) مطمعن باشید با خرید این گوشی در یک معامله برد برد شرکت کرید.

     

     

    مزايا

    • پشتیبانی از نسل پنجم شبکه اینترنت
    • دارای فلش LED برای اعلان ها
    • دارای تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8
    • دارای فست شارژ 120 واتی

    معايب

    • دارای باتری 4800 میلی امپر ساعتی( این ظرفیت کم نیست اما با توجه به گیمینک بودن این گوشی انتظار میرفت که بیشتر باشد).








    مشخصات محصول
    » مشخصات کلی
    تعداد سیم کارت دو سیم کارت
    سایز سیم کارت نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
    تاریخ معرفی 2022
    رنگ بندی مشکی (Stealth Black)، نقره‌ای (Knight Silver)، زرد (Cyber Yellow)
    سایر ویژگی ها فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی سه گانه، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی، مناسب بازی
    » پردازنده
    تراشه(Chipset) Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm)
    پردازنده گرافیکی(GPU) Adreno 730
    پردازنده مرکزی(CPU) 1 هسته Cortex-X2 و 3 هسته Cortex-A710 و 4 هسته Cortex-A510
    تعداد هسته 8 هسته ای
    فرکانس پردازنده مرکزی 1 هسته با سرعت 3.00 گیگاهرتز، 3 هسته با سرعت 2.50 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.80 گیگاهرتز
    » مشخصات حافظه
    حافظه داخلی 256 گیگابایت
    حافظه رم 12 گیگابایت
    کارت حافظه پشتیبانی نمیکند
    »دوربین
    دوربین دوربین اصلی سه گانه
    رزولوشن دوربین پشت 2 + 8 + 64 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو 20 مگاپیکسل
    دیافراگم دوربین پشت دوربین اول 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9 - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم 2 مگاپیکسل دریچه دیافراگم f/2.4
    دیافراگم دوربین جلو دریچه دیافراگم f/2.2
    فلش دوگانه LED
    عکاسی پانوراما پشتیبانی میکند
    کیفیت فیلمبرداری (4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720
    سرعت فیلمبرداری رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه
    لرزشگیر تصویر ندارد
    فناوری فوکوس فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
    قابلیت های دوربین اصلی قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید و اولتراواید با زاویه 120 درجه، قابلیت عکاسی ماکرو
    » صفحه نمایش
    صفحه نمایش لمسی خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
    سایز صفحه نمایش 6.67 اینچ
    نوع صفحه نمایش AMOLED
    تراکم پیکسل در هر اینچ 395 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن (Full HD+ (1080 × 2400
    نسبت صفحه نمایش به بدنه 86.2 درصد
    محافظت از صفحه نمایش گوریلا گلس ویکتوس (Corning Gorilla Glass Victus)
    نسبت ابعاد نمایشگر 20:9
    سایر قابلیت ها پشتیبانی از استاندارد +HDR10، نرخ تازه سازی 120 هرتز، میزان روشنایی 800 نیت
    »صدا
    بلندگو استریو (چهرگانه)
    خروجی صدا درگاه USB Type-C
    جک 3.5 میلیمتری ندارد
    توضیحات صدا خروجی صدا با کیفیت 24 بیت / 192 کیلوهرتز، طراحی و تنظیم اسپیکرها توسط JBL
    » بدنه
    ابعاد 8.5 × 76.7 × 162.5 میلیمتر
    وزن 210 گرم
    جنس بدنه پنل جلو شیشه، بدنه پشت پلاستیک و دور بدنه آلومینیوم
    سایر قابلیت های بدنه دارای دکمه های مکانیکی پاپ آپ برای بازی
    »اینترنت وارتباطات
    شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    شبکه 3G HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500)
    سرعت شبکه HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A, 5G
    فناوری های ارتباطی بلوتوث، WiFi ،NFC
    Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
    بلوتوث 5.2, A2DP, LE
    مادون قرمز دارد
    رادیو ندارد
    فن‌آوری مکان‌یابی GPS, A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS, NavIC
    درگاه ارتباطی USB Type-C استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
    »مشخصات باتری
    نوع باتری باتری لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری 4700 میلی آمپر ساعت
    باتری قابلیت تعویض ندارد
    »امکانات نرم افزاری وسرگرمی پیش فرض
    نسخه سیستم عامل اندروید 11
    رابط کاربری MIUI 13
    پشتیبانی از زبان فارسی پشتیبانی میکند
    منوی فارسی دارد
    قابلیت های نرم افزاری MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
    فرمت های پخش موسیقی MP3, AMR, AAC, AAC+, FLAC, AptX, WAV
    فرمت های پخش ویدئو MP4, M4V, 3GP, 3G2, MKV
    » سایر امکانات
    حسگر ها اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)، شناسایی طیف رنگ (Color Spectrum)
    اقلام همراه گوشی دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر شیائومی، کابل USB Type C، سوزن خارج کردن سیم کارت، کاور ژله‌ای
    سایر قابلیت ها دارای قابلیت Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 3، پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع 120 واتی (Fast charging 120W)
    0.0 0
    بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
    *
    *
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *