جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 12 Pro 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

    تولید کننده: شیائومی
    Xiaomi 12 Pro 5G 256GB - 12GB Ram Mobile Phone
    *
    • در دسترس نیست
    • در دسترس نیست
    • در دسترس نیست
    • در دسترس نیست
    تومان
    ارسال به
    *
    *
    روش ارسال
    نام
    تخمین تحویل کالا
    قیمت
    روش حمل و نقلی وجود ندارد

    بررسی گوشی  Xiaomi 12 Pro 5G

    شیائومی اخیرا سهم فروش بسیار بالایی در بازارهای جهانی به خود اختصاص داده که امریست بدیهی زیرا هر کدام از گوشی هایی که روانه بازار میکند از خانواده Poco گرفته تا Redmi به نحوی ویژگی های خاصی را به خود اختصاص داه اند در این مقاله سعی داریم یکی از پرچمدار های این کمپانی چینی یعنی Xiaomi 12 Pro  و مقایسه ان با رقیب کره ایش  یعنی S22 را مورد بررسی قرار دهیم ابر غولی که در بخش دوربین سوپرایزتون میکنه و این درحالیست که رقبای همترازش از چنین قابلیتی برخوردار نیستند پس مثل همیشه با گهر تک همراه باشید.

    طراحی گوشی Xiaomi 12 Pro 5G

    • موجود  در بازار در چهار رنگ آبی، بنفش، خاکستری و سبز
    • دارای وزن 204 گرمی
    • جنس پنل پشتی و فریم هر دو از شیشه است ( بقیه اعضا خانواده معمولا از جنس پلاستیک یا المینیوم بودند)

    متریال ساخت یکی از فاکتورهای مهم انتخاب یک گوشی توسط کاربران بشمار میرود فاکتورهای دیگری از قبیل طراحی بدنه، صفحه نمایش، باتری، پردازنده و... همه و همه برای کاربران اهمیت دارد که شیائومی 12 Pro در همه قسمت های یاد شده بالاترین عملکرد و کیفیت را دارد وقتی که این گوشی را در دست میگیرید وزن ان نه زیادی سنگین و نه زیادی سبک است از طرفی انحنای ظریف لبه ها 12 Pro را به یک گوشی با طراحی تخت تبدیل کرده البته در پنل پشتی شاهد ماژول دوربین در یک کادر مستطیلی شکل (3 لنز دوربین و یک فلش) بصورت عمودی با لوگوی کوچک شیائومی هستیم لازم به ذکر است که برجستگی ماژول دوربین نسبتا زیاد است اما به پای Poco x3 نمیرسد.

    در فریم پایینی شاهد درگاه شارژ تایپ C، خشاب سیم کارت دواسلاتی، میکروفون و اسپیکر هستیم همچنین در لبه سمت راست دکمه پاور و ولوم وجود دارد، در فریم بالایی یک اسپیکر تعبیه شده با نوشته هارمن کاردن ( یعنی بازم با اسپیکرهای خفنی طرفیم، اسپیکرهای ساخت این کمپانی کم چیزی نیست).

    اما درپنل جلویی شاهد مزیت بسیار بزرگ شیائومی 12 Pro نسبت به دیگر اعضای خانواده باصفحه نمایش فوق العاده چشمگیر (با حاشیه های کم) هستیم و در قسمت بالا یک بریدگی دایره ایی شکل که دوربین سلفی را در خود جای داده دیده میشود.

    نمایشگر گوشی Xiaomi 12 Pro 5G

    • دارای نمایشگر 6.73 اینچی با رزلوشن 1440 و روشنایی 1200 نیت 
    • دارای محافظ گوریلا گلس وکتوس
    • وضوح نمایشگر بصورت Full HD+ و دارای نرخ نوسازی متغییر

    در بخش نمایشگر رقیب اصلی 12 Pro گوشی کره ایی سامسونگ S22 Ultra است اگر بخواهیم مقدار روشنایی ان ها را باهم قیاس کنیم 12 Pro شیائومی حرف اول را میزند، صفحه نمایش توسط محافط گوریلا گلس ویکتوس در برابر خش و ضربه در امان است پشتیبانی از حالت Full HD+ و نشان دادن یک میلیارد رنگ RGB با توجه به Super Amoled  بودن صفحه نمایش کارکردن با ان را بسیار جذاب کرده ( مخصوصا هنگام فیلم دیدن)، وضوح نمایشگر و روشنایی ان بقدری خوب و با کیفیت است که پیکسل ها به راحتی قابل شناسایی نیستند.

    بالا بودن نرخ روشنایی 12 Pro ممکن است شما را به یاد گوشی ایفون 13 پرومکس بیندازد بدین معنی است که حتی در فضای باز و زیر نور خورشید هم به راحتی میتوانید با گوشی خود کار کنید و نگران ناخوانا بودن صفحه نمایش نباشید فاکتور های زیاد دیگری در ساخت نمایشگر این گوشی به کار رفته که شما را غافلگیر میکند مثل پشتیبانی از حالت HDR10+  و دالبی ویژن البته عملکرد اونقدر بالاست که به راحتی با کیفیت 4K میتوانید فیلم تماشا کنید. مورد بعد بالا بودن سرعت تاچ با عدد 480 هرتز است که بسیار نرم و روانه و نکته اخر اینکه نرخ نوسازی صفحه نمایش بین 60 تا 120 هرتز متغییره ( یعنی  با توجه به برنامه ایی که استفاده میکنید).

    اسپیکر گوشی Xiaomi 12 Pro 5G

    • دارای اسپیکرهایی با عملکرد بینظیر( ساخته کمپانی هارمن کاردن)

    رقبای این بخش 12 Pro شیائومی دو گوشی S22 Ultra سامسونگ و آیفون 13 پرمکس هستند خب اگر بخواهیم از لحاظ کیفیت، تفکیک و رسایی صدا ان ها را باهم مقایسه کنیم میتوان گفت که دو رقیب نام برده یک پله از این گوشی بالاتر هستند اما این نکته بدین معنا نیست که اسپیکرهای این گوشی کارایی ندارند ( اصلا این طور نیست) در تست انجام شده خروجی بیس اصلی صدا، حجم وبلندی ان بسیار با کیفیت بوده و رضایتمندی کاربران را بدنبال داشته است.

    دوربین گوشی Xiaomi 12 Pro 5G

    • دارای سه لنز دوربین در پنل پشتی و دوربین سلفی
    • لنز اصلی: 50 مگاپیکسل
    • لنز اولترواید: 50 مگاپیکسل
    • لنز تله فوتو: 50 مگاپیکسل
    • لنز سلفی: 32 مگا پیکسل

    لنز اصلی: 12 پرو شیائومی برخلاف سایر اعضای خانوادش از لنز اصلی 50 مگاپیکسلی برخورداره همه اینا درحالی است که سایر خواهر و بردارا لنز 108 مگاپیکسلی و 64 مگاپیکسلی دارند با این اوصاف نمیتونیم بگیم این لنز عکس های خوبی در اختیارتون قرار نمیده، بلکه کیفیت انها قابل قبوله داینامیک رنج توبازه خوبیه و خبری هم از نویز چندانی نیست اما بخش جالب ماجرا عکاسی در شب بااین لنزه که واقعا حرف نداره در واقع نور الکی به اسمون نمیده و سعی میکنه در طبیعی ترین حالت ممکن با بیشترین جزئیات عکس ها رو ثبت کنه.

    لنز تله فوتو: درسته که لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلیه  ولی کیفیت عکساش عالی و فوق العاده نیست میشه گفت در حد معمولیه ولی وجود حالت زوم دوبرابری که داره باعث نمیشه لنگ بمونین در یک کلام کارتون رو راه میندازه.

    دوربین سلفی: لنز این دوربین 32 مگاپیکسله و خیلی خفنه و از کیفیت بالایی برخورداره البته ایراد خاصی نمیشه بهش گرفت به جز در قسمت اکسپوژر

    فیلم برداری: با 12 Pro شیائومی امکان ضبط فیلم با دو کیفیت 8k و 4k را خواهید داشت که این ویژگی در سایر رقبا دیده نمیشه اما طبق بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم تفاوت چندانی بین ضبط فیلم با کیفیت 8k و4k نیست پس از همون 4k هم میتونین استفاده کنید اما برگ برنده 12 پرو شیائومی وجود استبلایزر قدرتمندیه که باعث وجه تمایزش با بقیه گوشیا شده و خیالتون رو از بابت فیلم برداری راحت میکنه.

    سخت افزار گوشی Xiaomi 12 Pro 5G

    •  دارای چیپست:Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen1
    • دارای حافظه 128/256 با رم 8/12

    به عنوان یک کاربر دانستن این مطلب حق شماست که هرچه پردازنده قوی تری روی گوشی شما باشد باتری سریعتر خالی میشود در واقع این تراشه قدرتمند میتواند از پس بازی های فوق العاده سنگین با گرافیک بالا بربیاد و نتیجه ان خالی شدن سریع باتری خواهد بود از طرفی فست شارژ 120 واتی از این ضعف میکاهد ( البته که ضعفی نیست ولی یه جورایی اگر زیادی از گوشیتون کار بکشید و برنامه ها سنگین اجرا کنید باید دائم گوشی به شارژ باشه درسته که در عرض 20 دقیقه شارژ کامل صورت میگیره ولی بازم سروکله زدن با بازهای گرافیک بالا مثل کال اف دیوتی باعث نگرانی شما در مورد ظرفیت باتری خواهد شد خلاصه حواستون باشه).

    همچنین در بخش امتیاز دهی در بنچمارک بین 12 Pro شیائومی و رقیب کره ایش یعنی S22 Ultra  شاهد امتیاز یکسان برای هر دو هر در تست پایداری عملکرد  چیت اسنپدراگون 8 از نسل 1 بودیم.

    باتری گوشی Xiaomi 12 Pro 5G

    • دارای باتری 4800 میلی امپری ساعتی ( کاهش چند درصدی ظرفیت نست به پدرش)
    • دارای فست شارژ 120 واتی

    قدرتمند بودن چیت پردازنده شارژ زیادی از گوشی میکشد و از طرفی 120 هرتزی بودن صفحه نمایش هم بی تاثیر نیست اما اگر این عدد را روی 60 هرتز قرار دهید شاهد مصرف بهینه تر باتری خواهید بود مزیت دیگر 12 Pro  نسبت به رقیب کره ایش یعنی S22 Ultra در قسمت شارژر است که S22 Ultra  بدون هیچ شارژری به بازار عرضه میشود پشتیبانی این گوشی شیائومی از فست شارژ 4+ مدت زمان شارژ را کاهش میدهد یعنی در طول 20 دقیقه شاهد پر شدن کل باتری هستید البته که این گوشی قابلیت شارژ بی سیم و بی سیم معکوس را نیز دارد.

    نرم افزار و روابط کاربری گوشی Xiaomi 12 Pro 5G

    • دارای روابط کاربری MIUI 13
    • دارای اندروید 12

    روند کاری روابط MIUI شیادومی واضحه به طوریکه بعد از چندین ماه شاهد اپدیت های زیادی خواهید بود که گوشی های این کمپانی به خودشون اختصاص میدهند که بارزترین انها قابلیت شخصی سازی پنل ها و سایر برنامه ها است، البته قضیه لگ و باگ  برای همه گوشی ها پس از استفاده طولانی مدت صدق میکند که 12 Pro شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست.

    اقلام همراه گوشی Xiaomi 12 Pro 5G

    هنگام انباکسینگ کردن جعبه شاهد کاور ژله ایی که توسط خوده کمپانی در جعبه قرار گرفته هستیم ( البته جنسشم خوبه) علاوه بر این سوزن جهت خارج کردن سیم کارت، دفترچه راهنما و ادپتور شارژر 120 واتی نیز به چشم میخورد.

    جمع بندی کلی:

    12 Pro شیائومی یک گوشی پرچمداره که ویژگی های قابل ستایشی داره با کمی نقطه ضعف به عنوان مثال در بررسی جز به جز این گوشی متوجه نبود گواهینامه IP شدیم به غیر از این ضعف کوچک شاهد کیفیت بالای متریال ساخت و خوش دست بودن ان هستیم البته در بخش باتری نمیتوان گفت عملکرد ضعیفه ولی نسبت به پردازنده قوی میبایست که باتری بهتری برای ان بکار ببرند ولی دربخش دوربین واقعا یک ابر غوله تاجایی که کیفیت فیلم برداری فوق العادس همچنین در قسمت سخت افزار و نرم افزار ضعف خاصی دیده نمیشود به طور کلی خرید این گوشی با این همه ویژگی خاص خالی از لطف نیست.

     

    مزايا

    • دارای اسپیکرهای استریو ساخته شده توسط کمپانی هارمن کاردن
    • وضوح نمایشگر بصورت Full HD+ 
    • عملکرد خیلی خوب دوربین سلفی

    معايب

    • عدم وجود گواهینامه IP جهت محافظت از پنل
    • کم بودن ظرفیت باتری ( یک نقطه ضعف جدی نیست اما میتونست از این بهترم باشه)

     

    مشخصات محصول
    » مشخصات کلی
    تعداد سیم کارت دو سیم کارت
    سایز سیم کارت نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
    تاریخ معرفی 2021
    رنگ بندی خاکستری (Gray)، سبز (Green)، آبی (Blue)، بنفش (Purple)
    سایر ویژگی ها فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی سه‌گانه، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی
    » پردازنده
    تراشه(Chipset) Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen1 (4 nm)
    پردازنده گرافیکی(GPU) Adreno 730
    پردازنده مرکزی(CPU) 1 هسته (Cortex-X2)، 3 هسته (Cortex-A710) و 4 هسته (Cortex-A510)
    تعداد هسته 8 هسته‌ای
    فرکانس پردازنده مرکزی 1 هسته با سرعت 3.0 گیگاهرتز (Cortex-X2)، 3 هسته با سرعت 2.50 گیگاهرتز (Cortex-A710) و 4 هسته با سرعت 1.80 (Cortex-A510)
    » مشخصات حافظه
    حافظه داخلی 256 گیگابایت
    حافظه رم 12 گیگابایت
    کارت حافظه پشتیبانی نمیکند
    »دوربین
    دوربین دوربین اصلی سه‌گانه
    رزولوشن دوربین پشت 50 + 50 + 50 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو 32 مگاپیکسل
    دیافراگم دوربین پشت دوربین اول 50 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9، فاصله کانونی 24 میلی‌متر - دوربین دوم 50 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9، فاصله کانونی 48 میلی‌متر - دوربین سوم 50 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2
    دیافراگم دوربین جلو با دریچه دیافراگم f/2.5، فاصله کانونی 26 میلی‌متر، سایز پیکسل 0.7 نانومتر
    فلش LED دوگانه / Dual-Tone
    عکاسی پانوراما دارد
    کیفیت فیلمبرداری 8K (4320 × 7680), 4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720)
    سرعت فیلمبرداری رزولوشن 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه، رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه
    لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال (OIS)
    فناوری فوکوس فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه (Dual Pixel PDAF)
    قابلیت های دوربین اصلی قابلیت عکاسی و فیلمبرداری HDR، دارای لنز واید و تله فوتو، دارای لنز اولتراواید با زاویه 115 درجه، قابلیت زوم اپتیکال 2 برابر
    » صفحه نمایش
    صفحه نمایش لمسی خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
    سایز صفحه نمایش 6.73 اینچ
    نوع صفحه نمایش LTPO AMOLED
    تراکم پیکسل در هر اینچ 521 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن WQHD+ (3200×1440)
    نسبت صفحه نمایش به بدنه 89.6
    محافظت از صفحه نمایش گوریلا گلس ویکتوس (Gorilla Glass Victus)
    نسبت ابعاد نمایشگر 20:9
    سایر قابلیت ها میزان روشنایی 1000 نیت در حالت معمول و 1500 نیت در حالت حداکثر، نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز، پشتیبانی از استاندارد +HDR10، پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن (Dolby Vision)، نرخ لمس پذیری 480 هرتز
    »صدا
    بلندگو استریو
    خروجی صدا پورت USB Type-C
    جک 3.5 میلیمتری ندارد
    توضیحات صدا خروجی صدا با کیفیت 24 بیت/192 کیلوهرتز، درارای قابلیت Dolby Atmos
    » بدنه
    ابعاد 8.2 × 74.6 × 163.6 میلی‌متر
    وزن 204 گرم
    »اینترنت وارتباطات
    شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
    شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
    شبکه 4G LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 17(700), 20(800), 28(700), 32(1500), 38(2600), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100)
    سرعت شبکه HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه، LTE-A, 5G
    فناوری های ارتباطی Wi-Fi، بلوتوث
    Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
    بلوتوث نسخه 5.2, A2DP, LE
    مادون قرمز دارد
    رادیو ندارد
    فن‌آوری مکان‌یابی GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS, NavIC
    درگاه ارتباطی USB Type-C استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
    »مشخصات باتری
    نوع باتری باتری لیتیوم پلیمری
    ظرفیت باتری 4600 میلی آمپر ساعت
    باتری قابلیت تعویض ندارد
    »امکانات نرم افزاری وسرگرمی پیش فرض
    نسخه سیستم عامل اندروید 12
    رابط کاربری MIUI 13
    پشتیبانی از زبان فارسی پشتیبانی میکند
    منوی فارسی دارد
    قابلیت های نرم افزاری MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
    فرمت های پخش موسیقی MP3, MP4, AMR, AAC, FLAC, MIDI, OGG, WMA, LDAC
    فرمت های پخش ویدئو MP4, WMV, MKV, XviD, H.263, H.264, H.265
    » سایر امکانات
    حسگر ها اثر انگشت زیر صفحه نمایش (Fingerprint | under-display, optical)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)، فشارسنج (Barometer)
    اقلام همراه گوشی دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر شیائومی، کابل USB Type-C، سوزن خارج کردن سیم کارت، کاور ژله‌ای
    سایر قابلیت ها قابلیت شارژ سریع 120 واتی (Fast battery Charging 120W)، قابلیت شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی (Fast Wireless Charging 50W)، قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس 10 واتی (Reverse Wireless Charging 10W)، دارای سیستم خنک‌کننده داخلی (LiquidCool Technology)
    0.0 0
    بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
    *
    *
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *