جستجو
مشاهده دسته ها
    منو بستن

    گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S22 Ultra 5Gظرفیت داخلی 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

    تولید کننده: سامسونگ
    Samsung Galaxy S22 Ultra 5G internal 512GB - 12GB RAM Mobile Phone
    *
    تومان
    ارسال به
    *
    *
    روش ارسال
    نام
    تخمین تحویل کالا
    قیمت
    روش حمل و نقلی وجود ندارد

    بررسی گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra 5G

    خب بلاخره انتظارها به پایان رسید و گوشی s22 اولترا به بازار عرضه شد و هم اکنون در فروشگاه گهر تک قابل خریداری است.در واقع سامسونگ اولترا از نظر ویژگی های ظاهری بسیار جذاب است و اینک همراه با قلمی که درون گوشی جای میگیرد و شمایلی نزدیک به نوت 20 اولترا اما با دوربینی پیشرفته تر پرچمدار سری اولترا ها شده است.البته لازم به ذکر است که در این سری از اولترا از تراشه Snapdragon 8 Gen1 استفاده شده است.

    کمپانی سامسونگ هر ساله محصولات جدید خود را وارد بازار می کند که دراین میان سری اولترا با بالاترین کیفیت و بهترین ظاهر پا به میدان فروش می گذارند. کارکردن با این مدل قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا جزئیات این هیولای کره ایی را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که ایا ارزش خرید دارد یا خیر.

    طراحی گوشی S22 Ultra

    • ظاهری جذاب
    • دارای لبه های خمیده
    • دارای قلم S-Pen

    طراحی این گوشی با وجود بزرگ بودن صفحه نمایش در یک کلام عالی است و به دلیل وجود لبه های خمیده ظاهری جذاب دارد اما گاهی بزرگ بودن ان کمی دردسر ساز می شود و باید از دو دست خود برای نگهداری ان استفاده کنید. این هیولای کره ایی نمایشگری بسیار فوق العاده ، روشنایی چشمگیر و محافظ کوریلا گلس وکتوس پلاس نیز دارد ، این نمایشگر به گونه ایی طراحی شده است که برای بازی ، طراحی، دیدن فیلم و وب گردی گزینه ایی فوق العاده است.

    صفحه نمایش گوشی S22 Ultra

    • صفحه نمایشگر دارای تراکم 500 پیکسل در هر اینچ
    • نرخ به روز رسانی صفحه نمایش 120 هرتز
    • حداکثر نیت روشنایی 1750

    در واقع نمایشگر ان دارای تراکم 500 پیکسل در هر اینچ است که خبر از کیفیت بینظیر ان دارد ، همچنین قابلیت پشتیبانی از HDR10+را دارد که همین باعث میشود تا تصاویر با عمق و وضوح بیشتری دیده شوند. اگر شما اهل بازی کردن با تلفن همراهتان هستید، پیشنهاد ما سامسونگ S22 اولترا است زیرا؛ بازی ها گرافیک بالایی دارند و طیف رنگی متنوعی در ان ها بکار رفته است و بازی کردن با این گوشی تجربه ایی متفاوت تر و لذت بخش تر را برای شما به ارمغان می اورد. نرخ به روز رسانی صفحه نمایش این مدل 120هرتز است اگرچه بالا بودن این نرخ باعث مصرف هر چه بیشتر باتری می شود اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا؛ این عدد متغیر است و در صورت عدم نیاز پایین می اید.

    این پرچمدار کره ایی همانند نسل قبلی خود از استاندارد IP68 برخوردار است و این بدین معناست که شما می توانید گوشی را در عمق 1.5 متری اب به مدت 30 دقیقه نگه دارید و در نهایت این سری از اولترا در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و زرشکی به بازار عرضه شده است.

    اسپیکر گوشی  S22 Ultra

    • اسپیکر قدرتمند با بلندگوهای استریو
    • پخش صدا بصورت استریو با قابلیت دالبی اتموس
    • کیفیت صدای فوق العاده

    گوشی سامسونگ S22 Ultra دارای اسپیکر قدرتمند با بلندگوهای استریو و قابلیت Dolby Atmos یکی در فریم پایینی و دیگری در فریم بالایی نمایشگر است. با توجه به اینکه اسپیکر دوم جداگانه تعبیه نشده است و با اسپیکر مطالعه یکی است، اما کیفیت صدای خوبی دارد وحداکثر صدایی که توسط اسپیکرها تولید می شود قابل قبول است. از جمله ویژگی های شگفت انگیز ان پخش صدا به صورت استریو با قابلیت دالبی اتموس است؛ یعنی قابلیت پشتیبانی پخش صدا بصورت همزمان از هر دو اسپیکر را دارد که همین امر حس دیدن یک فیلم در سینما را به شما القا می کند. یکی از قدیمی ترین برندهای اسپیکر وهدفون کمپانی مشهور AKG است که سال های زیادی با سامسونگ همکاری دارد و اسپیکرهای این گوشی توسط همین کمپانی تهیه شده است. 

    باتری S22 Ultra

    • باتری 5000 میلی امپری لیتیومی
    • قابلیت شارژ سریع 45 واتی

    یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید یک تلفن همراه باتری ان است. کمپانی سامسونگ با توجه به نمایشگر بزرگ، دوربین های حرفه ایی و پردازنده بسیار قویی که برای این مدل در نظر گرفته از باتری 5000 میلی امپری استفاده کرده است که شاید در نگاه نخست انتخاب هوشمندانه ایی نباشد، اما این طور نیست طبق ازمایش انجام شده این گوشی برای استفاده روزانه عملکرد مناسبی داشته است.

    نکته حائز اهمیت استفاده از شارژر 45 واتی سریع برای این هیولای کره ایی است به طوری که صفر تا صد فرایند شارژ فقط در 45 دقیقه انجام می شود. طبق مقایسه صورت گرفته برای این مدل و رقبای چینی اش نشان از ان دارد که رقبای چینی به دلیل استفاده از شارژر 80 و 120 واتی عملکرد مناسب تری داشته اند. 

    سخت افزار S22 Ultra

    • دارای چیپست Exynos 2200 (4 nm)
    • دارای GPU پردازنده گرافیکی ADRENO 730
    • دارای CPU هشت هسته ایی با فرکانس 2.8 و 1.8 گیگا هرتز
    • دارای حافظه 512 و رم 12 گیگابایتی (عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی)

    پردازنده گرافیکی این پرچمدار کره ایی توسط AMD ساخته شده است. دراین سری از گلکسی از پردازنده Exynos 2200 (4 nm) استفاده شده است که لیتوگرافی ان 4 نانومتری است، این تراشه 4 نانومتری عملکردی بسیار قدرتمند دارد به طوری که تجربه عکاسی  لذت بخشی هنگام شب برای شما به ارمغان می اورد. طی مقایسه صورت گرفته بین S22 Ultra و S21 Ultra پیشرفت محسوس تری در زمینه استفاده از سیستم خنک کننده برای این سری از گلکسی به چشم میخورد که هنگام استفاده از ان گرمای کمتری از قاب پشتی گوشی حس می کنید و این مورد را می توان یکی از مزیت های S22 Ultra در نظر گرفت. 

    دوربین S22 Ultra

    • دارای 4 لنز دوربین در پنل پشتی
    • لنز اصلی:108 مگاپیکسل، قابلیت فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال
    • لنزاولتراواید: 12 مگا پیکسلی
    • لنز تله فتو: 10 مگاپیکسلی ، قابلیت زوم 10 برابری ، فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال
    • لنز تله فتو: 10 مگاپیکسلی ، قابلیت زوم 3 برابری ، فوکوس خودکار دوگانه و لرزشگیر اپتیکال
    • دوربین سلفی: 40 مگاپیکسل

    سامسونگ گلکسی S22 Ultra دارای 4 لنز دوربین است که هرکدام از انها بصورت جداگانه و با برامدگی کمی از سطح در پشت گوشی تعبیه شده اند. لنز اصلی ان 108مگاپیکسل و دوربین سلفی ان 40 مگاپیکسل است. شاید در نگاه نخست فکر کنید که دوربین S22 Ultra مانند S21 Ultra است اما در واقع این طور نیست زیرا، هر کدام از این دوربین ها دارای لرزشگر نوری تصویر و فوکوس خودکار هستند همین امر باعث می شود بتوانید عکس های فوق العاده حرفه ایی ثبت کنید.

    لنز اصلی: عکس های گرفته شده توسط این دوربین به نسبت لنز اولتراواید نویز کمتری دارند و جزئیات بیشتری را با کیفیت بالاتری ثبت میکنند در مورد گستره داینامیکی نیز عملکرد لنز اصلی خیلی بهتره و کنتراست عکس ها عالیه.

     

    لنزاولتراواید: رنگ های ثبت شده توسط این لنز به شدت رو به گرمی میرن و این در حالی است که دو لنز تله فوتو 10 مگا پیکسلی رنگ ها را اشباع تر از حالت طبیعی نشان می دهند.

     

    دوربین سلفی: عکاسی با لنز سلفی این گوشی قطعا شما را به وجد میاره چون هم رنگ ها، داینامیک رنج و هم سطح شارپنس ان ها بشدت با کیفیت و عالی است.

     

    فیلم برداری: این پرچمدار سامسونگ قابلیت عکاسی با دو کیفیت را به شما ارائه می دهد کیفیت 4k با نرخ 60 و 30 فریم در هر ثانیه و برای دوربین اصلی 8k با 24 فریم بر ثانیه است.

    نرم افزار و روابط کاربری S22 Ultra

    • دارای اندروید 12
    • دارای روابط کاربری One UI 4.1 (مانند A33)

    پیشرفت روابط کاربری از 4 به 4.1 پوئن مثبتی است که S22 Ultra از ان خود کرده این روابط کاربری قابلیت هایی مانند امکان اضافه کردن رویدادها به تقویم و ویجت های هوشمند را به شما می دهد همچنین امکانات دیگری مانند پشتیبانی از زبان فارسی، ایمیل، برنامه های آفیس، یوتوب و سایر شبکه های اجتماعی، پخش موسیقی و ویدئو با فرمت های MP3 و MP4 را ساپورت می کند.

    اقلام همراه

    محتویات جعبه این گوشی شامل دفترچه راهنما، کابل USB تایپ C و سوزن جهت خارج کردن سیم کارت است توجه کنید که اداپتور شارژر را باید جداگونه خریداری کنید.

    گوشی Sumsung Galaxy S22 Ultra ارزش خرید دارد یا خیر؟

    به طور کلی این سری از گلکسی نسبت به نسل قبل خود و بسیاری از موارد از جمله دوربین، اسپیکر و سایر امکانات پیشرفت چشمگیری داشته است، به عنوان مثال در بخش طراحی ما شاهد یک صفه نمایشگر با کیفیت فوق العاده و نرخ به روز رسانی 120 هرتز هستیم، همچنین کمپانی سامسونگ برای این سری از اولترا عملکرد قوی تری در استفاده از هوش مصنوعی داشته است که همین امر موجب بهبود قسمت سخت افزار این گوشی شده است.

    در این قسمت با ما همراه باشید تا مزایا و معایب این پرچمدار کره ایی را مورد بررسی قرار دهیم

     

    مزایا

       

    •  استفاده از قلم S-Pen توکار
    • صفحه نمایش با روشنایی فوق العاده
    • پوشش 120 درجه دوربین
    • دارای شارژر 45 واتی و پیشرفت نسبت به نسل قبل خود
    • قابلیت شارژ سریع بی سیم 15 واتی

    معایب

     

    • عکس های ثبت شده در شب در بعضی از نقاط تاریک نویز دارند
    مشخصات محصول
    » مشخصات کلی
    تعداد سیم کارت دو سیم کارت
    سایز سیم کارت نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
    تاریخ معرفی 2022
    رنگ بندی مشکی (Phantom Black)، سفید (Phantom White)، زرشکی (Burgundy)، سبز (Green)
    سایر ویژگی ها فبلت، مجهز به حسگر اثر انگشت، مقاوم در برابر آب، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی، مناسب بازی، سیستم پرداخت آسان سامسونگ (Samsung Pay)، پشتیبانی از قلم S Pen، پشتیبانی از سامسونگ DeX، پشتیبانی از قابلیت UWB
    » پردازنده
    تراشه(Chipset) Exynos 2200 (4 nm)
    پردازنده گرافیکی(GPU) Adreno 730
    پردازنده مرکزی(CPU) Octa-core (1x2.8 GHz Cortex-X2 & 3x2.50 GHz Cortex-A710 & 4x1.8 GHz Cortex-A510)
    تعداد هسته 8 هسته ای
    فرکانس پردازنده مرکزی 1 هسته با سرعت 2.8 گیگاهرتز (Cortex-X2)، 3 هسته با سرعت 2.50 گیگاهرتز (Cortex-A710) و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Cortex-A510)
    » مشخصات حافظه
    حافظه رم 12 گیگابایت
    حافظه داخلی 512 گیگابایت
    کارت حافظه پشتیبانی نمی کند
    »دوربین
    دوربین دوربین اصلی چهارگانه
    رزولوشن دوربین پشت 12 + 10 + 10 + 108 مگاپیکسل
    رزولوشن دوربین جلو 40 مگاپیکسل
    دیافراگم دوربین پشت دوربین اول 108 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 23 میلی‌متر - دوربین دوم 10 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/4.9 - دوربین سوم 10 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین چهارم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 13 میلی‌متر
    دیافراگم دوربین جلو دریچه دیافراگم f/2.2
    فلش LED
    کیفیت فیلمبرداری 8K (7680 × 4320), 4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720)
    سرعت فیلمبرداری رزولوشن 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه، رزولوشن 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه، رزولوشن Full HD با سرعت 30/60/240 فریم بر ثانیه، رزولوشن HD با سرعت 960 فریم بر ثانیه
    لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال (OIS)
    عکاسی پانوراما دارد
    فناوری فوکوس فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)، فوکوس اتوماتیک لیزری (Laser AF)
    قابلیت های دوربین اصلی دارای لنز واید، اولترا واید، لنز پریسکوپ تله فوتو (periscope telephoto)، دارای زوم اپتیکال سه برابر و 10 برابر، ضبط ویدئو با لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS)، قابلیت عکاسی HDR خودکار، ضبط صدای استریو، فیلم‌برداری +HDR10
    » صفحه نمایش
    صفحه نمایش لمسی خازنی چند لمسی (Multi Touch)
    سایز صفحه نمایش 6.8 اینچ
    نوع صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X
    تراکم پیکسل در هر اینچ 500 پیکسل در هر اینچ
    رزولوشن (2880 × 1440) +Quad HD
    نسبت صفحه نمایش به بدنه 90.2 درصد
    محافظت از صفحه نمایش گوریلا گلس ویکتوس پلاس (+Gorilla Glass Victus)
    سایر قابلیت ها قابلیت دریافت چند لمس همزمان، نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز، میزان روشنایی 1750 نیت، پشتیبانی از استاندارد +HDR10، صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display)
    »صدا
    بلندگو استریو
    خروجی صدا پورت USB Type-C
    جک 3.5 میلیمتری پشتیبانی نمی کند
    » بدنه
    ابعاد 8.9 × 77.9 × 163.3 میلی‌متر
    وزن 228 گرم
    جنس بدنه بدنه پشت و جلو شیشه (+Gorilla Glass Victus)، دور بدنه آلومینیوم
    سایر قابلیت های بدنه دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه)
    »اینترنت وارتباطات
    شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G, 5G
    شبکه 2G GSM 1800 / 1900 / 850 / 900
    شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
    شبکه 4G LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 32(1500), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100)
    سرعت شبکه HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A (CA), 5G
    فناوری های ارتباطی بلوتوث، NFC ،WiFi
    Wi-Fi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
    بلوتوث نسخه 5.2, A2DP, LE
    فن‌آوری مکان‌یابی A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
    درگاه ارتباطی USB Type-C استاندارد 3.2، قابلیت USB OTG
    »مشخصات باتری
    نوع باتری باتری لیتیوم یونی
    ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
    باتری قابلیت تعویض ندارد
    »امکانات نرم افزاری وسرگرمی پیش فرض
    نسخه سیستم عامل اندروید 12
    رابط کاربری One UI 4.1
    پشتیبانی از زبان فارسی پشتیبانی می کند
    منوی فارسی دارد
    قابلیت های نرم افزاری MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
    فرمت های پخش موسیقی MP3
    فرمت های پخش ویدئو MP4
    » سایر امکانات
    حسگر ها اثر انگشت زیر صفحه نمایش Fingerprint (under display, ultrasonic) ، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)، فشارسنج (Barometer)، حسگر اثر هال برای سنجش ورود و خروج ولتاژ (Hall Sensor)، روشنایی (Ambient Light)
    اقلام همراه گوشی دفترچه راهنما، کابل USB Type C، سوزن خارج کردن سیم کارت، قلم هوشمند S-pen
    سایر قابلیت ها قابلیت شارژ سریع 45 واتی (Fast battery charging 45W)، دارای قابلیت (Reverse wireless charging 4.5W)، قابلیت شارژ سریع بی سیم 15 واتی (Fast Qi/PMA wireless charging 15W)، دارای قابلیت USB Power Delivery 3.0
    0.0 0
    بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
    *
    *
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *